;
coinex

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران وارد کانال 24 میلیون تومان شد!

بنابر آمارهای موجود، میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران وارد کانال 24 میلیون تومان شد. قیمت معاملات مسکن در این ماه نسبت به ماه شهریور یک میلیون افزایش یافته است.

بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن در شهریور ماه امسال را اعلام کرد. بر این اساس، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹، به ۸.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۸ درصد کاهش و ۲۰۳.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران وارد کانال 24 میلیون تومان شد

بازار مسکن در ۶ ماه نخست سال ۹۹ مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. از یکسو میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران مسیر پرشتابی را تجربه کرد و از سوی دیگر با حذف جدی متقاضیان مصرفی از بازار، حجم معاملات خرید و فروش به‌شدت کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

به طوری که گزارش رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در پایان نیمه ابتدایی امسال نشان می‌دهد: میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران به کانال ۲۴ میلیون تومان وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است. در مقابل حجم معاملات خرید و فروش ثبت شده در بنگاه‌های املاک نیز به حدود ۸ هزار واحد مسکونی رسید.

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران وارد کانال 24 میلیون تومان شد
میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران وارد کانال 24 میلیون تومان شد

تحولات بازار مسکن به لحاظ رشد قیمت طی ۶ ماه نخست سال‌جاری به قدری زیاد بود که امکان پیش بینی دقیق از روند بازار مسکن را در ادامه سال بسیار دشوار کرده است. به‌ویژه آنکه از دیدگاه کارشناسان اقتصادی، میزان تاثیرگذاری پارامترهای بیرونی بر بازار مسکن به‌شدت افزایش پیدا کرده است. از یک‌طرف نوسانات بازار ارز،  طلا و سکه و به‌ویژه بورس، می‌تواند عامل مهمی بر تعیین جهت بازار مسکن باشد و از سوی دیگر شرایط برای ادامه فعالیت سرمایه‌گذاران ساختمانی در این بازار به‌دلیل افزایش قابل‌توجه قیمت مصالح ساختمانی به‌شدت دشوار شده است.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 24209 میلیون تومان است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قیمت های سرسام آور بازار مسکن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر