;
coinex

میزان مصرف اینترنت گوگل استادیا چقدر است ؟

گوگل طی سال جاری از سرویس استریم بازی خود رونمایی کرد. این سرویس مزایای زیادی دارد، اما مصرف اینترنت گوگل استادیا چقدر است ؟

جهانی را تصور کنید که در آن نیازی به خرید سخت‌افزارهای گران‌قیمت گیمینگ برای اجرای عناوین بزرگ بازی نباشد، جهانی که در آن برای اجرای بازی‌هایی با گرافیک حیرت‌آور تنها لازم است مرورگر کروم را باز کرده، یکی از عناوین بازی دلخواه خود را انتخاب کنید و در همان لحظه و بدون نیاز به دانلود کل محتوا یا دریافت وصله‌هایی با حجم‌های حیرت‌انگیز، بازی خود را با آخرین میزان جزئیات ممکن اجرا کنید.

این همان ایده‌ی گوگل برای برپایی سرویس گیمینگ ابری خود، استادیا (Stadia) بوده است؛ ایده‌ای که به‌سادگی می‌گوید مرورگر کروم را باز کرده و ظرف ۵ ثانیه بازی دلخواه خود را با خروجی ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه و در رزولوشن 4K اجرا کنید، به راستی شگفت‌آور است. اما میزان مصرف اینترنت همچنان مسئله مهمی است.

میزان مصرف اینترنت گوگل استادیا چقدر است ؟

کمپانی گوگل ادعا کرده که با این سرویس می‌توان روی رزولوشن 4K با نرخ فریم ۶۰، به‌صورت کاملا روان و با پهنای باند اینترنت ۳۵ مگابیت بر ثانیه، بازی‌ها را تجربه کرد. این اعداد و ارقام بسیار بالا هستند و نیازمند داشتن اینترنت ماهانه‌ای که از نظر حجم هیچ محدودیتی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

همان‌طور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، برای تجربه‌ی روان یک بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰ باید دارای اینترنتی با پهنای باند ۲۰ مگابیت بر ثانیه و در رزولوشن ۷۲۰ دارای اینترنتی با پهنای باند ۱۰ مگابیت بر ثانیه باشید.

مصرف اینترنت گوگل استادیا چقدر است

این آمار نشان‌دهنده این امر است که در حالت 4K، تقریبا در هر ساعتی ۱۵ گیگابایت از حجم اینترنت مصرف می‌شود و در رزولوشن‌های ۱۰۸۰ و ۷۲۰ به ترتیب ۹ گیگابایت بر ثانیه و ۴.۵ گیگابایت بر ثانیه از حجم اینترنت شما کم خواهد شد که آمار بسیار سنگین و گران‌قیمتی است!

البته پیش‌تر نیز باتوجه به طبیعت و ذات سرویس‌های ابری، چنین انتظاری از آن می‌رفت و اگر شما قصد استفاده از گوگل استیدیا را داشته باشید، باید از یک اینترنت کاملا نامحدود استفاده کنید یا در استفاده از آن در حالت حجمی، بسیار دقت کنید.

حتی با داشتن ترافیک ماهیانه‌ی یک ترابایت نیز اگر بخواهید در حالت 4K بازی کنید، تنها ۶۵ ساعت می‌توانید به این سرویس متصل بمانید! در حالت ۱۰۸۰ نیز با درنظر گرفتن این‌که دیگر هیچ استفاده‌ای از حجم اینترنت خود نکنید، تنها ۱۱۳ ساعت در ماه امکان وارد شدن به این سرویس ابری را خواهید داشت.

از آن‌جایی که در حالت 4K به‌دنبال این هستید که از مزایای جلوه‌های گرافیکی مانند Anti Aliasing استفاده کنید، تجربه این رزولوشن روی یک صفحه‌نمایش با رزولوشن پایین‌تر تقریبا هیچ لطفی برای شما نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

میزان مصرف اینترنت گوگل استادیا چقدر است ؟ نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر