;
coinex

رونمایی از بزرگترین هارد اکسترنال جهان ؛ هارد 18 ترابایتی Apricorn

«Apricorn» رونمایی از بزرگترین هارد اکسترنال جهان را انجام داد. این هارد 18 ترابایتی با رمزنگاری سطح سخت افزار و قابلیت‌های امنیتی متعدد میباشد.

از هارد دیسک‌های اکسترنال معمولا به عنوان حافظه قابل حمل یا برای بکاپ گرفتن استفاده می‌شود اما اگر قرار باشد داده‌های حساسی مثل اطلاعات تجاری یا امنیتی را روی آنها ذخیره کنید، اتکا به هاردهای مبتنی بر رمزنگاری نرم‌افزاری کمی دشوار است.

چرا که در سیستم‌عامل‌های مختلف یا حتی نسخه‌های قدیمی‌تر یک سیستم عامل شما را به دردسر خواهند انداخت و به همین خاطر Apricorn سراغ معرفی هارد ۱۸ ترابایتی با کلیدهای رمز فیزیکی رفته است.

رونمایی از بزرگترین هارد اکسترنال جهان

Apricorn که یکی از سازندگان بزرگ فلش مموری و هاردهای اکسترنال رمزگذاری شده و ایمن است، از اولین هارد اکسترنال 18 ترابایتی دنیا با نام Aegis Padlock DT FIPS رونمایی کرد. روش کار این شرکت به این صورت است که یک هارد درایو معمولی را داخل یک جعبه‌ی اکسترنال (External enclosure) قرار داده و پس از اضافه کردن ویژگی‌های امنیتی خود، آن را به یک هارد اکسترنال تبدیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

البته این کار را افراد عادی نیز می‌توانند با قرار دادن تبدیل‌های لازم در یک جعبه‌ی کوچک و اتصال یک هارد درایو معمولی به آن انجام دهند، اما قسمت اصلی هارد اکسترنال Apricon همان رمزگذاری و قابلیت امنیتی آن است. هارد Aegis Padlock DT FIPS به یک رمزگذاری کاملاً سخت افزاری 256-bit AES XTS مجهز بوده و دارای یک کی‌پد است که پس از وارد کردن رمز کاربر اجازه‌ی دسترسی به اطلاعات هارد را صادر می‌کند.

رونمایی از بزرگترین هارد اکسترنال جهان

هارد جدید Apricorn با انواع پلتفرم‌ها نیز سازگاری دارد. اما شاید مهم‌ترین ویژگی این هارد اکسترنال نفوذ ناپذیری آن باشد؛ عناطر داخلی هارد Aegis Padlock DT FIPS توسط یک لایه‌ی اپوکسی سخت شده محافظت می‌شوند و فریم‌ور انحصاری این هارد (Aegisware) نیز در مقابل حمله‌ی بدافزارها کاملاً مقاوم است.

البته شاید نکته‌ای که بسیاری از علاقه‌مندان را از خرید اولین هارد اکسترنال جهان باز می‌دارد، قیمت سرسام‌آور آن باشد؛ هارد اکسترنال Aegis Padlock DT FIPS شرکت اپریکورن 1199 دلار قیمت دارد!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رونمایی از بزرگترین هارد اکسترنال جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر