;
coinex

رویداد ورزش الکترونیکی Esports برگزار می‌شود!

با وجود تمرکز زیاد بر حواشی صنعت گیم، شاید برای کمتر کسی این سوال پیش بیاید که رویداد ورزش الکترونیکی Esports چیست و در چه رشته‌هایی برگزار می‌شود.

Esports محفلیست برای رویارویی حرفه‌ای‌ترین گیمرهای جهان. گیمرهایی مانند نینجا، شرود، چاکوتاکو و… که به واسطه ظهور سرویس‌های استریم مانند توییچ، یوتیوب لایو و… توانستند خارج از محیط مسابقات Esports نیز خودی نشان دهند و حسابی معروف شوند. Esports مانند یک مسابقه فوتبال در بالاترین سطح جهانی، چیزی مانند الکلاسیکو، فضایی را ایجاد می‌کند تا این گیمرهای شناخته شده رو در روی یکدیگر قرار گیرند.

جایزه‌ی مسابقه‌های این ورزش‌ها به‌مرور در حال افزایش است و حتی به رقیبی جدی برای مسابقات ورزش‌های سنتی تبدیل شده‌اند. مخاطبان جهانی برخی از رویدادهای بزرگ این ورزش‌ها از ۱۰۰ میلیون نفر هم بیشتر شده‌اند که البته سهم عمده‌ی آن، مدیون آسیایی‌ها و علاقه‌ی شدید شرقی‌ها به بازی‌های ویدیویی است.

رویداد ورزش الکترونیکی Esports برگزار می‌شود!

همانند بازیکنان فوتبال یا هر ورزش دیگری، بازیکنان Esports نیز مدت زمان زیادی را صرف تمرین و برگزاری مسابقات دوستانه جهت بالا بردن میزان آمادگی خودشان می‌کنند. Esports تنها مختص عناوین شوتری مانند کانتر استرایک یا کال آو دیوتی نیست و طیف بزرگی از بازی‌های ویدیویی مانند ورزشی، بتل رویال، موبا و… را نیز شامل می‌شود. هر سال در تمام شاخه‌های نام برده تورنومنت‌هایی جهانی برگزار می‌شود که جوایزشان از چند هزار دلار تا چند میلیون دلار متفاوت است!

بیشتر بخوانید:

بسیاری از این ارگان‌ها تمرکزشان را روی یک شاخه Esports نمی‌گذارند و معمولا تیم‌های متفاوتی از شاخه‌های متفاوت را زیر بال و پر خود می‌گیرند. برای مثال Fnatic که از سال ۲۰۰۴ کار خود را شروع کرده هم‌کنون بیش از ده تیم در شاخه‌هایی مانند فورتنایت، League of Legends، پابجی موبایل و… را در اختیار دارد. از دیگر ارگان‌های قدرتمند در Esports می‌تواند به G2 Sport ،Team SoloMid و Team Liquid اشاره کرد.

رویداد ورزش الکترونیکی Esports برگزار می‌شود!

تقریبا تمام مسابقات Esports که در سرتاسر جهان برگزار می‌شوند را می‌توان از طریق وبسایت‌های مخصوص استریم دنبال کرد. البته بیشتر این مسابقات در استادیوم‌هایی بزرگ با جلوه‌های محیطی و بصری خاص و خارق‌العاده برگزار می‌شوند تا مخاطبین با انگیزه و هیجان فراوان برای تماشای مسابقات به صورت حضوری اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رویداد ورزش الکترونیکی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر