;
coinex

قیمت بلیط پروازهای داخلی با دلار 28 تومانی محاسبه می‌شود!

قیمت بلیط پروازهای داخلی با دلار 28 تومانی محاسبه می‌شود. این خبری است که دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی آن را اعلام کرد و علت آنرا گرانی ارز دانست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما به دو دلیل گرانی ارز و فروش حداکثر 60 درصد ظرفیت پروازها از اول آبان اعمال می‌شود، گفت: اگر محدودیت فروش 60 درصد برداشته شود، نرخ‌ها تعدیل می‌شود.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس، درباره افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما در پروازهای داخلی که قرار است از ابتدای آبان‌ماه 99 اعمال شود، گفت: دو دلیل برای افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی از سوی شرکت‌های هواپیمایی مطرح و بررسی شد که یکی از آنها افزایش قیمت دلار و دیگری مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر فروش فقط 60 درصد ظرفیت پروازها در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی بود.

قیمت بلیط پروازهای داخلی با دلار 28 تومانی محاسبه می‌شود

هشت ماه پس از آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران و زمین‌گیر شدن صنعت گردشگری، تحمیل هزینه‌های شدید به فعالان این صنعت قابل‌انتظار بود.

بیشتر بخوانید:

با شدت‌گرفتن شیوع بیماری کووید ۱۹ و قرارگرفتن اکثر استان‌های کشورمان در وضعیت قرمز، هم‌اکنون شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها و فروش بلیت تنها به‌میزان ۶۰ درصد ظرفیت شده‌اند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام کرد که از ابتدای آبان‌ماه، قیمت بلیت پروازهای داخلی با دو معیار ارز ۲۸ هزارتومانی و ظرفیت ۶۰ درصدی پرواز محاسبه می‌شود. پیش‌تر، قیمت بلیت براساس دلار ۱۱ هزار تومانی محاسبه می‌شد.

قیمت بلیط پروازهای داخلی با دلار 28 تومانی محاسبه می‌شود

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی توضیح می‌دهد: «حدود ۶۰ درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، ارزی است. قطعات هواپیما و موتور از خارج کشور تهیه می‌شود که باید شرکت‌ها برای تأمین آن ارز پرداخت کنند.» اسعدی اضافه می‌کند که بانک مرکزی از سال گذشته ارز نیمایی به شرکت‌های هواپیمایی اختصاص نمی‌دهد و به‌همین دلیل این شرکت‌ها ناچار هستند تا ارز را از بازار آزاد تهیه کنند.

گران‌ترین پرواز داخلی از مقصد بندرعباس به تبریز با قیمت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ارزان‌ترین پرواز در مسیرهای تهران – اراک و تهران – اردبیل با قیمت ۴۹۱ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود؛ اما شاید دانستن قیمت پرواز در یکی از مسیرهای پرترافیک هم برای‌تان جالب باشد؛ سقف قیمت بلیت تهران به مشهد یک میلیون و ۳۵۴ هزار و کف آن ۶۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قیمت بلیط پروازهای داخلی با دلار 28 تومانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر