;
coinex

قیمت اینترنت از سال 1400 گران خواهد شد ؟

گرچه مسئولین کوشیدند در سال جاری مانع از افزایش خودسرانه قیمت اینترنت توسط اپراتورها شوند، اما آیا قیمت اینترنت از سال 1400 گران خواهد شد ؟

تعرفه‌گذاری در حوزه ICT از طریق کمیسیونی با نام تنظیم مقررات ارتباطات انجام می‌گیرد و تعرفه‌های تعیین‌شده در چارچوب مصوبه‌های این کمیسیون، توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی به ذی‌نفعان ابلاغ می‌شود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی نهاد مستقلی است که وظیفه سیاست‌گذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد. نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشترکین و کاربران براساس اصول محوری سازمان (یعنی رعایت عدالت، انصاف، اخلاق مداری، صراحت، شفافیت و ایجاد فضای رقابتی سالم ) نیز از دیگر وظایف آن است.

ازسوی دیگر، تهیه پهنای باند اینترنت از خارج از کشور و توزیع آن در داخل، وظیفه دولت و وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و به‌دنبال آن شرکت ارتباطات زیرساخت کشور  است. سیاست شرکت ارتباطات زیرساخت همانطور که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است، ارائه پهنای باند اینترنت توسط شرکت زیرساخت به‌عنوان شرکتی دولتی است

قیمت اینترنت از سال 1400 گران خواهد شد ؟

چندی پیش شاهد افزایش خودسرانه قیمت اینترنت همراه بودیم. این افزایش با حذف بسته های محبوب کاربران به صورت غیرمستفیم انجام شده بود. با پیگیری های متعدد این بسته ها بازگشت اما هزینه اضافی که کاربران پرداخت کرده بودند هیچ وقت جبران نشد. با این وجود و با قیمت ارز این روزها نگرانی از بابت افزایش قیمت اینترنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

وزیر ارتباطات اما می گوید که قیمت اینترنت تا پایان امسال افزایش نخواهد یافت. این همزمان می تواند معادل این باشد که قیمت اینترنت از سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت.

در پرسش و پاسخ اینستاگرامی وزیر جوان به سوالات مختلفی پاسخ داد. در میان این پرسش ها دغدغه افزایش قیمت اینترنت نیز خودنمایی می کرد. به نظر می رسد فعلا یک مسکن برای مردم وجود دارد که فعلا افزایش قمیت اینترنت در کار نخواهد بود.

قیمت اینترنت از سال 1400 گران خواهد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره انتقاد کاربران به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی عنوان کرد:

«قیمت بسته‌های اینترنتی تغییری نداشته است و ما اجازه افزایش قیمت را تا پایان سال جاری به اپراتورها نخواهیم داد.»

با این وجود اصلا بعید نیست که سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش تعرفه های اینترنت باشیم. اگر توجه داشته باشید تنها چیزی که از زمان دلار حدود ۳ هزارتومانی تا دلار حدود ۳۰ هزارتومانی قیمت ثابت داشته است، قیمت بسته ای اینترنت همراه است.

مشخص نیست که در سال ۱۴۰۰ شاهد چه جهشی در قیمت اینترنت باشیم. البته هیچ تضمینی هم وجود ندارد که لزوما در سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش قیمت باشیم یا اینکه چه زمانی در این سال (قبل یا بعد از انتخابات) تصمیم گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

قیمت اینترنت از سال 1400 گران خواهد شد! نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر