;
coinex

امیدواری‌ها به یک واکسن 100 ساله برای پایان دادن به همه‌گیری کووید 19

بحث داغ این روزها، ساخت واکسن کرونا و مراحل آزمایش بالینی آن است. اما در این میان خبرهایی حاکی از احتمال اثر گذاری یک واکسن 100 ساله بر کووید 19 هستند.

از زمان شیوع ویروس کرونا و عالم گیری کووید 19، تلاشهای جهانی در نقاط مختلف دنیا برای ساخت و عرضه واکسن این بیماری آغاز شد. با گذشت بیش از 8 ماه از شیوع ویروس کووید 19، هنوز هیچ کدام از چندین مورد واکسن در دست ساخت به مرحله تایید نهایی نرسیده اند.

در این میان بر اساس برخی خبرهای موجود، دانشمندان رو به استفاده از واکسنی مربوط به 100 سال پیش آورده اند و حدس میزنند که این واکسن در مقابله با کووید 19 مثمر ثمر باشد.

امیدواری‌ها به یک واکسن 100 ساله!

دانشمندان در بریتانیا آزمایش واکسن ب‌ث‌ژ را آغاز کرده‌اند تا ببینند تا چه حد می‌تواند جان انسان را در برابر ویروس کووید-۱۹ نجات دهد.

بیشتر بخوانید:

این واکسن در سال ۱۹۲۱ برای مقابله با بیماری سل تولید شد اما شواهدی در دست است که نشان می‌دهد ممکن است بدن را در برابر عفونت‌های دیگر هم محافظت کند. حدود ۱۰۰۰ نفر در آزمایش بالینی واکسن ب‌ث‌ژ که محققان دانشگاه اگزتر بریتانیا آغاز کرده‌اند شرکت می‌کنند.

واکسن 100 ساله

در بریتانیا میلیون‌ها نفر در کودکی این واکسن را مصرف کرده‌اند اما تصور می‌شود که برای تاثیرگذاری آن در جریان همه‌گیری ویروس کرونا باید دوباره واکسینه شوند.

پروفسور جان کمبل، از دانشکده پزشکی دانشگاه اگزتر در این باره گفت که آزمایش این ویروس برای مقابله با کرونا می‌تواند اهمیتی فوق‌العاده در سطح جهانی داشته باشد.

آقای کمبل می‌گوید “با این که ما تصور نمی‌کنیم که (این محافظت) مختص کووید باشد اما بالقوه می‌تواند چند سال زمان برای ما بخرد تا واکسن کرونا به بهره‌برداری برسد یا شاید درمان‌های دیگری برای آن پیدا شود.”

آزمایش بالینی ب‌ث‌ژ در بریتانیا بخشی از یک تحقیق بین‌المللی است که با شرکت ۱۰ هزار نفر در کشورهای دیگری شامل استرالیا، هلند، اسپانیا و برزیل هم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده از یک واکسن 100 ساله برای مقابله با کرونا چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر