;
coinex

ماجرای تبانی هوآوی با حزب کمونیست چین چیست؟

هنوز ماجرای دعوای هوآوی با دونالد ترامپ تمام نشده است که دولت انگستان نیز مدعی تبانی هوآوی با حزب کمونیست چین شده است. با ما در ادامه این خبر همراه باشید.

روز گذشته پارلمان بریتانیا با انتشار یک گزارش، حضور هواوی در این کشور را محکوم کرده و در این گزارش آمده شواهد روشنی از تبانی هواوی با حزب کمونیست چین وجود دارد.

ادعاهای مربوط به همکاری گسترده هواوی با حزب کمونیست این کشور خبر جدیدی نیست اما حالا قانون‌گذاران بریتانیا هم در این زمینه وارد عمل شده‌اند.

ماجرای تبانی هوآوی با حزب کمونیست چین چیست؟

دولت انگلستان با انتشار گزارشی رسمی، حضور هواوی در خاک خود را محکوم کرد. در متن این گزارش، گفته شده است که شواهد واضحی درباره تبانی این شرکت و حزب کمونیست چین وجود دارد. این مسئله ادعای کوچکی نیست و اگر درست باشد، هواوی در دردسر بزرگی افتاده است.

بیشتر بخوانید:

بااین‌همه، هواوی پس از انتشار گزارش مذکور سکوت نکرد و با صدور پاسخی اعلام کرد که این گزارش بی‌اعتبار است و بیش از آنکه مبتنی‌بر واقعیت باشد، براساس نظر شخصی نوشته شده است. سخن‌گوی این شرکت چینی دراین‌باره گفت:

مردم پشت‌پرده‌ی این اتهام‌ها را می‌بینند و آنچه هواوی در ۲۰ سال گذشته به انگلستان ارائه داده، به‌خاطر می‌آورند.

تبانی هوآوی با حزب کمونیست چین

براساس یافته‌های کمیته‌ی دفاعی مجلس عوام (House of Commons Defence Committee)، دولت چین تأمین مالی هواوی را برعهده دارد و این امر به آن اجازه می‌دهد محصولات خود را با قیمت بسیار ارزان بفروشد. در‌ادامه یکی از محققان امنیتی نیز ادعا کرده است که تاکنون هواوی فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی زیادی انجام داده است.

کمیته‌ی مذکور در گزارش خود نتیجه گرفته که کاملا واضح است با وجود ادعای هواوی، این شرکت به‌شدت با دولت چین و حزب کمونیست این کشور در ارتباط است.

درحال‌حاضر، شرکت‌های بریتانیایی از تجارت تجهیزات 5G با هواوی منع شده‌اند و مجبورند تجهیزات نصب شده را تا سال ۲۰۲۷ حذف کنند. هنگامی‌که دولت انگلستان سعی کرد تاریخ این اتفاق را به سال ۲۰۲۵ منتقل کند تا این کار سریع‌تر انجام شود، نمایندگان BT و Vodafone گفتند که چنین اقداماتی ممکن است باعث ایجاد مشکل در سیگنال‌ها شود و به زمان بیشتری احتیاج دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تبانی هوآوی با حزب کمونیست چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر