;
coinex

رکورد افسانه‌ای‌ شوماخر در فرمول یک شکسته شد!

کمتر کسی گمان میکرد که رکورد افسانه‌ای‌ شوماخر در فرمول یک شکسته شود. اما لوئیس همیلتون انگلیسی بالاخره این رکورد را که زا سال 2006 پابرجاست شکست.

هنگامی که مایکل شوماخر در سال ۲۰۰۶ با ۹۱ پیروزی در فرمول یک برای اولین ‌بار بازنشسته شد، هیچ کسی فکر نمی‌کرد که روزی این رکورد شکسته شود.

در آن زمان شوماخر توانسته بود از رکورد آلن پراست با ۵۱ پیروزی عبور کند و همین باعث می‌شد تا از جاودانگی رکورد خود مطمئن باشد. دستیابی به چنین رکوردی به تیمی مانند فراری نیاز داشت که شوماخر در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی با کمک خودروی آن توانست پیروزی‌های پی‌درپی کسب کند و پس از آن به‌نظر نمی‌رسید که هیچ تیمی بتواند به تسلط کامل بر فرمول یک برسد.

رکورد افسانه‌ای‌ شوماخر در فرمول یک شکسته شد

گرندپری فرمول یک ایفل آلمان ۲۰۲۰ پس از مدت‌ها به جهنم سبز اروپا بازگشت و این بار یکی از رکوردهای تاریخ مسابقات برای راننده انگلیسی تیم مرسدس رقم خورد.

بیشتر بخوانید:

لوئیس همیلتون پس از کنار رفتن هم‌تیمی خود در ابتدای مسابقه، توانست در تمام دورهای بعدی پیشتاز باشد و با حفظ فاصله از رقبا پیروزی بی‌دردسری را پشت سر گذاشت. در طول مسابقه، ورود خودروی ایمنی به داخل پیست به همیلتون کمک کرد تا با تعویض به موقع لاستیک، پیشتازی خود را تا پایان حفظ کند.

رکورد افسانه‌ای‌ شوماخر در فرمول یک

موفقیت لوئیس همیلتون در گرندپری ایفل باعث شد تعداد بردهای او با رکورد فوق‌العاده مایکل شوماخر برابری کند؛ در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۰۶ در پیست بین‌المللی شانگهای چین، مایکل شوماخر موفق به کسب نود و یکمین و آخرین پیروزی خود در مسابقات جایزه بزرگ حرفه‌ای فرمول ۱ شد و این رکورد تا دیروز ادامه داشت.

به مناسبت این رخداد، میک شوماخر که ‌اکنون در رقابت‌های فرمول ۲ برای تیم فراری رانندگی می‌کند، کلاه ایمنی پدرش را که در فصل ۲۰۱۲ در تیم مرسدس بر سر می‌گذاشت، به همیلتون تقدیم کرد.

هم‌اکنون در جدول پیروزی‌های فرمول یک، لوئیس همیلتون و مایکل شوماخر با ۹۱ پیروزی در صدر قرار دارند. سباستین فتل آلمانی نیز که طی فصل جاری حال و روز خوشی با خودروی فراری ندارد، با ۵۳ پیروزی در رده سوم ایستاده است. پس از فتل، نام رانندگان بزرگی مانند آلن پراست (۵۱ پیروزی)، آیرتون سنا (۴۱ پیروزی)، فرناندو آلونسو (۳۲ پیروزی) و نایجل منسل (۳۱ پیروزی) در فهرست پیروزی‌های فرمول یک به چشم می‌‌خورد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رسیدن همیلتون به رکورد افسانه‌ای‌ شوماخر در فرمول یک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    استفاده از مواد و جنس خوب

    پاسخ