;
coinex

آیا ممنوعیت واردات آیفون 12 صحت دارد؟

قیمت بالای محصولات اپل و نرخ بالای ارز در ایران سبب شده است تا این سوال اساسی برای برخی شکل بگیرد که آیا ممنوعیت واردات آیفون 12 صحت دارد؟

محصولات شرکت اپل به خصوص گوشی‌های آیفون در ایران طرفداران بسیار زیادی دارند، اما زمزمه‌هایی در خصوص ممنوعیت واردات و جلوگیری از رجیستری این گوشی در ایران شنیده می‌شود.

همچنین مدتی پیش رهبر جمهوری اسلامی ایران نسبت به واردات گوشی‌های آیفون انتقاد کرده و خواستار جلوگیری از این موضوع شده بود. حال و با وجود عرضه جدیدترین سری از محصولات خانواده ایفون توسط اپل، این سوال برای طرفداران داخلی این کمپانی شکل گرفته که آیا آیفون 12 در ایران رجیستر می‌شود؟ و آیا خبر ممنوعیت واردات آیفون 12 صحت دارد؟ با تکراتو همراه باشید.

آیا ممنوعیت واردات آیفون 12 صحت دارد؟

با وجود انتقاد مستقیم شخص اول مملکت نسبت به واردات آیفون 12 و استفاده از گوشی های لوکس، به نظر میرسد آینده این محصولات در ایران در هاله ای از ابهام باشد. اما سرنوشت آیفون 12 در ایران چه خواهد شد؟

بیشتر بخوانید:

اوایل شهریور ماه سال جاری رهبر انقلاب در بخشی از سخنان خود به مناسبت هفته دولت، از واردات نیم میلیارد یورویی گوشی‌های آیفون در سال 98 انتقاد کرد و از مسئولین درخواست کرد که از واردات این محصول لوکس جلوگیری کنند.

اکنون ولی بعضی از فعالین حوزه موبایل می‌گویند که واردات و رجیستری آیفون 12 در ایران امکان‌پذیر نخواهد بود. اما آیا این موضوع که در سطح بازار و شبکه‌های اجتماعی در حال گسترش است، محلی از اعراب دارد؟

آیا ممنوعیت واردات آیفون 12 صحت دارد؟

منشا این شایعات احتمالا به موضوعات مختلفی از جمله محدودیت‌های واردات موبایل بیش از ۳۰۰ یورویی توسط دولت برمی‌گردد که چندی پیش صحبتش به طور جدی در بدنه دولت مطرح شد و پس از هیاهوی رسانه‌ای، این طرح به مرحله اجرایی نرسید.

انجمن واردکنندگان موبایل و سامانه همتا جزو نهادهایی بودند که می‌گفتند باید به ناچار این طرح را پذیرفت چرا که ارز تخصیص شده به واردات موبایل در سال ۹۹ کمتر از نصف سال گذشته است.

آنها باور داشتند که با توجه به میزان ارز تخصیص داده شده، نباید گوشی‌های گران‌قیمت را به طور عمده وارد بازار کرد چرا که در این صورت امکان پاسخ دادن به میزان تقاضای مشتریان (که گویا در سال کرونا زده ۹۹ بیشتر هم شده) شدنی نخواهد بود.

شایعاتی که هم‌اکنون در مورد عدم رجیستری آیفون 12 شنیده می‌شود از سمت فعالان بازار موبایل کشور آمده و متنی که دست به دست می‌چرخد حکایت از این دارد که واردات آیفون ۱۲ فعلا منتفی است و حداقل تا نهم آذرماه ۹۹ (زمان رونمایی از سامانه تجارت جدید دولت) خبری از واردات رسمی آیفون نخواهد بود.

با این وجود به نظر می‌رسد که به جز راه‌اندازی سامانه جدید تجارت که چندی پیش توسط «حسن روحانی» وعده ایجاد آن پس از سال‌ها داده شد، باقی متن این خبر چندان صحیح نباشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ممنوعیت واردات آیفون 12 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر