;
coinex

جهرمی : تبلت 2.5 میلیون تومانی دانش‌آموزی تولید خواهد شد!

وزیر ارتباطات از تولید و عرضه تبلت 2.5 میلیون تومانی دانش‌آموزی خبر داد. تولید این تبلت ارزان قیمت برای کمک به کاهش نرخ دانش آموزان محروم از آموزش مجازی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در هشتمین برنامه از سلسله‌برنامه‌های گفت‌وگو بر محور تحول و بهبود یادگیری، از حمایت شرکت‌های داخلی برای تولید تبلت ارزان‌قیمت خبر داد. به‌گفته‌ی محمدجواد آذری جهرمی، شرکت‌های داخلی می‌توانند در چند ماه آینده، تبلتی با قیمت بین دو تا سه‌میلیون تومان تولید کنند و دراختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

به ‌گزارش روابط‌ عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وزیر ارتباطات اظهار کرد که با وجود قیمت تمام‌شده‌ی اندک تبلت‌های ایرانی، پرداخت همین هزینه هم برای برخی خانواده‌ها در کشور دشوار است و باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود. برهمین‌اساس، آذری جهرمی از ایجاد هماهنگی میان نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام و بنیاد برکت برای تهیه‌ی بخشی از تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان مناطق محروم خبر داد.

تبلت 2.5 میلیون تومانی دانش‌آموزی

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: از شرکت‌های داخلی حمایت کردیم و آنها در چند ماه آینده می‌توانند تبلت ارزان قیمت تولید کنند و در اختیار دانش آموزان قرار دهند. قیمت این تبلت‌ها حدود 2 تا سه میلیون تومان خواهد بود اما این قیمت هم برای برخی خانواده‌ها دشوار است و باید در این زمینه چاره‌ای اندیشید.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: با تعدادی از نهادهای حمایتی هماهنگ کردیم و مقرر شد تا بخشی از تبلت مورد نیاز دانش آموزان مناطق محروم را تهیه کنند.

جهرمی : تبلت 2.5 میلیون تومانی دانش‌آموزی تولید خواهد شد!

آذری جهرمی با گلایه از شایعه رایگان نبودن اینترنت شاد و سانسور شدن سخنانش افزود: اتفاقات خوبی در شبکه شاد افتاد و ظرفیت سازی خوبی انجام شد. هیچ پلتفرمی در کشور همانند شبکه شاد زیر بار اینترنتی نبوده و حتی این تعداد مخاطب نیز نداشته است اما اشکالاتی هم دارد؛ بنابراین همه باید برای رفع مشکلات شبکه شاد تلاش کنیم. یکی از اشکالات شبکه شاد، دسترسی نداشتن سه‌ و نیم میلیون دانش آموز به این شبکه است و این موضوع برای آینده کشور خوب نیست؛ بنابراین همه تلاشمان را می‌کنیم تا این آمار کاهش یابد.

آذری جهرمی تصریح کرد: روزانه سه میلیارد تومان یارانه بابت اینترنت رایگان به آموزش و پرورش از طرف دولت پرداخت می‌شود، بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر در زمان اوج مصرف از اینترنت رایگان استفاده می‌کنند و هشت و نیم میلیون نفر نیز روزانه اینترنت رایگان مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تولید تبلت 2.5 میلیون تومانی دانش‌آموزی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر