;
coinex

ویدیوی دختر آبادان ؛ واکنش‌ها به ویدیوی ضرب و شتم یک دختر آبادانی

ماجرای ویدیوی دختر آبادان به ویدیویی منتشر شده در فضای مجازی مرتبط است که در آن متاسفانه شاهد ضرب و شتم یک دختر در آبادان هستم. این اتفاق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است.

انتشار یک ویدئو در فضای مجازی درباره ضرب و شتم فجیع یک دختر در آبادان توسط خانواده‌ مردی که گفته می‌شود به دختر تجاوز کرده بازتاب گسترده‌ای بین کاربران داشته است. گزارش‌های رسانه‌ها از روز گذشته از ویدئویی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر و به سرعت دست به دست می‌شود حکایت دارد. ویدیوی دختر آبادان دختر بی‌رمقی را با صورت خونین نشان می‌دهد که روی زمین افتاده و چند زن و مرد، او را دوره کرده‌اند.

هشدار:‌ تصاویر نامناسب، خون و خشونت

یکی از زنان، دست‌های دختر را در دست‌های خود نگه داشته و دیگری، موهای او را محکم در دست‌های خود گرفته و بر سر و صورت دختر می‌زند و به او اعتراض می‌کند که چرا آن کار را کرده است. یکی از زنان در پاسخ به فردی که سوال می‌کند چه کسی این دختر را به این روز انداخت، مدام فریاد می‌زند که «من زدمش … من زدمش.»

ماجرای ویدیوی دختر آبادان چیست؟

واکنش کاربران به ضرب و شتم و خشونت در ویدیوی دختر آبادان

این ویدئو را اولین‌بار یک روزنامه‌نگار در توییتر منتشر کرد و سپس کاربران، آن را بازنشر کردند و به شدت مورد انتقاد دادند. «داریوش معمار» شاعر و روزنامه‌نگار با انتشار ویدیویی در حساب شخصی توییترش مدعی شده است:

به این دختر توسط یک مدیر در آبادان تجاوز شده و باردار شده، وقتی رفته منزل آن شخص و اعتراص کرده و صدایش را بلند کرده خانواده آن فرد با کمک کارمندان حراست پالایشگاه آبادان این بلا را بر سر دخترآورده‌اند.

ویدیوی دختر آبادان
ویدیوی دختر آبادان

به گفته این روزنامه‌نگار این دختر که هویتش نامشخص است با اتهامات متعدد در بازداشت است. کاربران توییتر می‌نویسند این دختر جوان منشی مسئول فضای سبز پالایشگاه آبادان بوده است که از سوی او مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته است. همچنین برخی رسانه‌ها گفته‌اند والدین دختر از دنیا رفته‌اند و او تا سال گذشته با مادربزرگش زندگی می‌کرده که او هم سال گذشته فوت کرده است.

گفته شده که دختر برای اعتراض به رفتار متجاوز، مقابل خانه او رفته و اعتراض کرده و اهالی خانه به جای سوال کردن از مرد متجاوز، دختر را به باد کتک گرفته‌اند. با این حال این که تعرضی صورت گرفته یا نه، هنوز مورد ابهام است و به تایید نرسیده است. رفتار ناشایست یکی از نگهبانان پالایشگاه یکی از جلب‌توجه‌کننده‌ترین صحنه‌های این ویدیوی دردناک است که انتقاد بسیاری از کاربران را در پی داشته است.

ضرب و شتم دختر آبادان
ضرب و شتم و خشونت در ویدیوی دختر آبادان

 

این نگهبان در حالی‌که دختر را تحقیر می‌کند ابتدا پایش را بر روی قفس سینه او می‌گذارد و کمی بد خم شده و بدن او را به وضوح لمس می‌کند. رسانه‌ها می‌نویسند: «مامور حراست فیزیکی پالایشگاه آبادان که در صحنه دستگیری بدن زن جوان را لمس کرده و مرتکب رفتاری غیر اخلاقی شده بود، با دستور مقام قضایی دستگیر شد.»

فرماندهی انتظامی آبادان چه می‌گوید؟

دادستان کل کشور نیز پس از مشاهد فیلم منتشر شده در فضای مجازی از ضرب و شتم یک زن جوان در آبادان، دستور پیگیری فوری را صادر کرده است. محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در تماس تلفنی با دادستان مرکز استان خوزستان، دستور پیگیری فوری ضرب‌وشتم زن جوان در شهر آبادان را صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

شماره مومو در واتساپ ؛ آیا مومو با کاربران تماس می‌گیرد؟

سروان امیرسام کمایی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان در خصوص ماجرای دختر آبادانی می‌گوید:

پس از انتشار فیلمی مبنی بر دستگیری یک خانم از سوی اهالی یک خانه در منطقه بریم و به کمک ماموران حراست فیزیکی، تحقیقات پلیس آغاز شد.

در تحقیقات میدانی مشخص شد که زن جوان با صاحب خانه اختلاف قدیمی و شخصی داشته و برای تسویه حساب وارد خانه شده که توسط اهالی داخل خانه و ماموران حراست منطقه دستگیر و تحویل ماموران کلانتری داده شده است.

وی در ادامه افزود:

در این زمینه شایعاتی مطرح شده که زن جوان با در دست داشتن اسید و شوکر به خانه‌ایی در منطقه بریم حمله کرده که پس از حضور در خانه، چند زن جوان او را به شدت کتک می‌زنند و او را روی زمین خوابانده و نیروی حراستی منطقه با حضور در محل اقدام به دستگیری او می‌کنند. تحقیقات تکمیلی به صورت ویژه برای مشخص شدن واقعیت این اتفاق ادامه دارد.

واکنش‌ها کماکان ادامه دارد

در ویدیویی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود یکی از نگهبانان حراست پالایشگاه آبادان نیز دیده می‌شود که به طرفداری از خانواده مرد، پای خود را روی بدن دختر می‌گذارد و با او مانند یک حیوان زخمیِ شکار شده برخورد می‌کند و بعد نیز بدون توجه به قوانین کشور، دست خود را روی بدن دختر جوان می گذارد و جملاتی به او می گوید که شنیده نمی‌شود.

ضرب و شتم دختر آبادان
ضرب و شتم و خشونت در ویدیوی دختر آبادان

رکنا می‌نویسد این اتفاق در منطقه بریم آبادان رخ داده و زن جوان به خانه مرد متجاوز حمله اسیدی کرده بود. همچنین مامور حراست فیزیکی به دلیل رفتار غیراخلاقی با این زن در صحنه دستگیری، بازداشت شده است.

این ویدیو سبب شده موجی از انتقادات و عصبیت در کاربران در شبکه‌های اجتماعی بوجود بیاید. آنها واکنش‌های مختلف نسبت به این موضوع نشان داده‌اند. همشهری آنلاین می‌نویسد «واکنش‌های مختلفی درباره ضعف قوانین کشور برای حمایت از زنان قربانی و نادیده گرفته شدن تقصیرات فرد متجاوز و عدم مجازات او» در بین کاربران به چشم می‌خورد. برخی دیگر هم نوشته‌اند «حتی اگر زن جوان مقصر هم بود، نباید با او این طور رفتار می‌شد. به خصوص وقتی زخمی شده و توان دفاع از خود را نیز ندارد.»

برخی کاربران این موضوع را با اعتراضات در آمریکا در اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز به عنوان مثال یکی از کاربران نوشته بود:

تاسف‌باره که همه می‌بینیم یک انسان زخمی پس از اینکه اسیر شده و خطری برای حاضرین نداره، توسط چند نفر داره تحقیر و کوفته و دست‌مالی می‌شه، اما عده‌ای دنبال اینن که ببینن خب اون زن چه جرم و خطایی مرتکب شده. اصلا به فرض اون زن یه جانی خطرناک هم باشه، بازم این توحش غلط و غیراخلاقیه.

کاربر دیگری نیز نوشته بود:

همین قدر عریان.همین قدر وقیح. آرزو می‌کنیم که این عریانی و وقاحت و آزار جنسی را ندیده بودیم. آرزو می‌کنیم کاش ویدئو را پلی نکرده بودیم. اما کثافت را نمی شود پنهان کرد. با چشمهایمان باید ببینیم. به خاطر همه‌ی آن آزارهایی که هیچ‌گاه ندیدیم و هیچ‌کس نفهمید.

جزئیات ماجرا از زبان دادستان آبادان

حمید مرانی‌پور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبادان، به تسنیم می‌گوید: «براساس گزارشی که مراجع نظامی به دادستانی آبادان و دادسرای کشیک آبادان داده بودند، ‌دختر خانمی با هویت معلوم به یکی از منازل شرکت نفت واقع در منطقه بریه مراجعه می‌کند‌‌.

ضرب و شتم دختر آبادان
ضرب و شتم و خشونت در ویدیوی دختر آبادان

پس از وارد شدن این دختر خانم به منزل با پسر بچه‌ای مواجه و با توجه به اینکه دختر شئی برنده‌ای را در دست داشت، با این پسربچه درگیر و او را مجروح می‌کند.» وی ادامه می‌دهد:

اهالی منزل بلافاصله از هجوم این خانم جلوگیری می‌کنند، اما متاسفانه با خانم درگیر شده و دو خانم دیگری که در منزل بودند این دخترخانم را از ناحیه صورت مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند و در ادامه درگیری به بیرون از منزل کشیده می‌شود.

بلافاصله‌ پس از درگیری مأموران حراستی حاضر در محل و مراجع انتظامی در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند و افراد را تحویل کلانتری محل می‌دهند و هماهنگی لازم با قاضی کشیک به عمل می‌آید.

مرانی‌پور، در ادامه با بیان اینکه «این خانم بابت اختلافات قبلی و خانوادگی با صاحب منزل داشته است، به منزل مراجعه و درگیری صورت می‌گیرد» اذعان داشت:

همچنین دختر مهاجم طبق تحقیقات از وی و ایراد جرحی که به پسربچه وارد کرد‌ تحت قرار قانونی متناسب و با توجه جراحاتی در ناحیه صورت داشته است، بلافاصله تحقیقات لازم انجام و با قرار قانونی آزاد و تحویل خانواده‌اش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:

  • اقتصاد آنلاین
  • همشهری آنلاین
  • آفتاب

نظر شما در خصوص ضرب و شتم و خشونت در ویدیوی دختر آبادان چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر