;
coinex

اپل وارد حوزه هوش مصنوعی شد

اپل وارد حوزه هوش مصنوعی شد! کمپانی اپل با خرید استارتاپ ویلینکس که در حوزه هوش مصنوعی فعال است، مجموعه خریدهای خود در سال 2020 را کامل کرد.

به‌ گفته‌ی بلومبرگ، اپل با خرید Vilynx، می‌تواند تکنولوژی این استارتاپ را در سرویس‌های مختلف خود، مورد استفاده قرار دهد. برای مثال اپل می‌تواند با استفاده از فناوری‌های ویلینکس، سیری و اپیکیشن اپل تی‌وی و… را بهبود دهد؛ حتی ممکن است اپل از این فناوری،‌ به منظور ساخت موتور جستجوی خود، استفاده کند؛ همچنین به‌عنوان قسمتی از توافق انجام شده، بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری «Elisenda Bou-Balust»، درکنار ۵۰ مهندس و دانشمند (داده)، دیگر در اپل باقی خواهند ماند.

اپل، دفتر Vilynxs را در بارسلونا نگه داشته است و قصد دارد آن را به یکی از اصلی‌ترین، مراکز تحقیق و توسعه هوش مصنوعی خود، در اروپا، تبدیل کند. اپل استخدام مهندسین دفتر را نیز آغاز کرده است.

اپل وارد حوزه هوش مصنوعی شد

گفته می‌شود خرید شرکت Vilynx برای اپل چیزی حدود ۵۰ میلیون دلار آب خورده است. بعد از انتشار قطعی شدن این خرید، Vilynx طی بیانیه‌ای عنوان کرد: اپل هر چند وقت یک‌بار، شرکت‌های کوچک در عرصه فناوری را خریداری می‌کند. ما معمولا درخصوص اهداف و برنامه‌های خود صحبت نمی‌کنیم. با این حال،Vilynx در چند زمینه فعالیت دارد و می‌تواند برای اپل بسیار کاربردی باشد.

برای نمونه، اپل می‌تواند از فناوری این شرکت در اپلیکیشن فوتوز بهره بگیرد، به این معنی که نرم‌افزار Vilynx می‌تواند ارتقای قابلیت سرچ این اپلیکیشن را در جست‌وجوی محتوا به‌ویژه ویدئوها ارتقا دهد.

اپل وارد حوزه هوش مصنوعی شد

اپلیکیشن‌های اپل تی‌وی و نیوز و همچنین سیری نیز می‌توانند با کمکVilynx، سرچ دقیق‌تری را برای کاربران به ارمغان آورند. اپل حتی می‌تواند از فناوری هوش مصنوعی این شرکت در موتور جست‌وجویی که گفته می‌شود مهندسان این شرکت درحال کار روی آن هستند، استفاده کند.

با نگاهی به خریدهای اپل در حوزه هوش مصنوعی می‌توان پی برد که این شرکت به‌دنبال تقویت خود در تمام ‌زمینه‌های این فناوری نوظهور است.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که اپل در بسیاری از حوزه‌ها جزو اولین‌ها بوده، اما نتوانست همپای رقبای بعد از خود حرکت کند و از آنها جا ماند. برای نمونه، می‌توان به دستیار صوتی سیری اشاره کرد که اگرچه قبل از گوگل اسیستنت و آمازون الکسا عرضه شد، اما اکنون گوگل اسیستنت یک سروگردن بالاتر از اپل سیری قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه اپل وارد حوزه هوش مصنوعی شد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر