;
coinex

اینفلوئنسرهای مبتنی بر هوش مصنوعی در دوران کرونا رونق گرفتند

در حالی‌که‌ شیوع ویروس کرونا تأثیر منفی بر فعالیت افراد زیادی گذاشته است، اینفلوئنسرهای مبتنی بر هوش مصنوعی در دوران کرونا رونق گرفتند.

شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی افراد زیادی را به‌سمت دنیای مجازی کشانده‌ و تحولاتی جدی در تعاملات افراد ایجاد و آن‌ها را به‌هم نزدیک‌تر کرده است.

گسترش شبکه‌های اینترنتی و رشد مخاطبان پلتفرم‌های مجازی دسته‌ی جدید از مشاغل را به‌وجود آورده است که اینفلوئنسرها یکی از آن‌ها محسوب می‌شوند.

برندهای زیادی برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مبالغ درخورتوجهی باتوجه‌به تعداد دنبال‌کنندگان و شهرت اینفلوئنسرها به آن‌ها پرداخت می‌کنند تا مخاطبان بیشتری از محصولاتشان بازدید کنند و مشتریانشان افزایش یابد.

خلاقیت برخی از خالقان شخصیت‌های مجازی آنان را به این فکر انداخت تا با ایجاد شخصیت‌های جدید به‌عنوان اینفلوئنسرهای مجازی، دنبال‌کنندگان زیادی داشته باشند و از این طریق درآمد نیز کسب کنند.

اینفلوئنسرهای مبتنی بر هوش مصنوعی در دوران کرونا رونق گرفتند

در زمانه تاخت و تاز بیماری کرونا و رکود فعالیت انسان‌ها، اینفلوئنسرهای مجازی گل کرده‌اند و چهره شده‌اند. اینفلوئنسر اینستاگرام شدن، هم برای خودش شرایط و هم شانس و اقبال می‌خواهد. همان طور که می‌دانید با مطالب و کپشن‌های خوب و فعالیت منظم، به سختی می‌شود بیش از چند ده هزار دنبال‌کننده داشت.

اما اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها، چند صد هزار کا دنبال‌کننده دارند و صرفا با عکس‌ها و ویدئوهایی ساده از خودشان و کپشن‌های دم دستی، دل از همه می‌ربایند.

یکی از اینفلوئنسرهای مجازی سرافین (Seraphine) نام دارد که با موهای صورتی و به‌همراه گربه‌اش پس از معرفی به‌وسیله‌ی استودیو بازی‌سازی Riot Games، شرکت سازنده، طرفداران زیادی در اینستاگرام به‌دست آورده است. ناگفته نماند League of Legends را نیز همین شرکت ساخته‌ است.

اینفلوئنسرهای مبتنی بر هوش مصنوعی

حساب کاربری سرافین در اینستاگرام تقریبا ۴۰۰،۰۰۰ دنبال‌کننده دارد و درحالی‌که بسیاری از اینفلوئنسرهای دنیای واقعی خانه‌نشین شده‌اند، او می‌تواند در شانگهای چین موسیقی‌اش را تبلیغ‌ کند. سرافین واقعی نیست؛ اما گاهی در تصاویری که به‌اشتراک می‌گذارد، مانند انسان‌ها ماسک می‌زند.

در دوره‌ی فعلی که حفظ سلامتی افراد در تعامل با دیگران تضمین‌شده نیست، انسان‌های دیجیتالی این فرصت را پیدا کردند که رشد کنند و به تعدادشان افزوده شود. به‌گزارش Business Insider Intelligence، پیش‌بینی می‌شود برندها تا سال ۲۰۲۲، سالانه ۱۵ میلیارد دلار برای اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه کنند.

این نشان می‌دهد بازاریابی ازطریق افراد تأثیرگذار در دنیای مجازی به پیشرفته‌ترین و پراهمیت‌ترین روش بازاریابی تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۹، برندها حدود ۸ میلیارد دلار برای اینفلوئنسر مارکتینگ پرداختند که رشد این صنعت را نشان می‌دهد. ناگفته نماند هزینه‌ی اختصاص‌یافته برای تبلیغات ازطریق اینفلوئنسرهای مجازی در حال افزایش است و بازاریابی سنتی ساختارشکنی‌های گسترده‌ای را تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینفلوئنسرهای مبتنی بر هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر