;
coinex

بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس تعلیق شد

بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس تعلیق شد. این عرضه اولیه به ارزش بیش از 34 میلیارد دلار که قرار بود روز 5 نوامبر 2020 انجام شود، کنسل شد.

بزرگترین عرضه اولیه در تاریخ بازار بورس جهان، که قرار بود توسط شرکت فن‌آوری “ای‌ان‌تی” برگزار شود، فعلا تعلیق شده است.

قرار بود فردا (پنجشنبه ۵ نوامبر) عرضه اولیه سهام این شرکت به ارزش ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بصورت عمومی در بازارهای سهام شانگهای و هنگ‌کنگ عرضه شود که حالا این عرضه از معاملات بازار بورس شانگهای خارج شده است.

مقامهای شانگهای گفته‌اند علت این تعلیق “تغییراتی” بوده که شرکت ای‌ان‌تی در زمینه آئین‌نامه‌های نظارت مالی گزارش کرده است.

بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس تعلیق شد

یکی از سهامداران عمده شرکت فن‌آوری “ای‌ان‌تی” جک ما، موسس سایت خرید و فروش اینترنتی علی باباست که ۱۷ میلیارد دلار از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس تا کنون متعلق به سهام شرکت آرامکوست که زمستان پارسال به ارزش بیش از ۲۹ میلیارد دلار صورت گرفت.

شرکتهای چینی فعال در زمینه فن‌آوری نظیر “نت ایز” تا کنون توانسته‌اند میلیاردها دلار ز طریق عرضه سهام خود در بازار سهام هنگ‌کنگ بدست ‌آورند.

عمده فعالیت گروه فن‌آوری “ای‌ان‌تی” مربوط به سیستم پرداخت آنلاین است که پیشتر اعلام کرده بود قرار است فقط ۱۱ درصد سهام خود در عرضه اولیه را ارائه کند؛ ارزش کلی این شرکت ۳۱۳ میلیارد دلار تخمین زده شده.

شرکت “ای‌ان‌تی” سیستم پرداخت “علی پی” را مدیریت می‌کند؛ که بزرگترین سیستم پرداخت آنلاین در چین است و از طریق یک اپلیکیشن امکان جابجایی پول نقد، چک و مبالغ کارتهای اعتباری توسط آن فراهم شده است. حجم مبادلات مالی در “علی‌پی” در شش ماهه اول سال جاری میلادی ۱۷۶۰ میلیارد دلار اعلام شده.

گفته شده یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از این طریق پول جابجا می‌کنند که بیشتر آنها ساکن چین هستند. شرکت “ای‌ان‌تی” همچنین خدمات دیگری نظیر مدیریت دارایی، بیمه و انتقال پول هم ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر