;
coinex

مصرف این قرص در مادران باردار به افزایش IQ نوزادان منجر خواهد شد

بسیاری از زنان در دوران بارداری با مشکل کمبود ویتامین دی مواجه هستند. بر اساس آخرین مطالعات بین مصرف ویتامین دی و افزایش IQ نوزادان ارتباط مستقیمی وجود دارد.

مهمترین نکته تغذیه ای در نظر اکثر مادران باردار این مورد است که برای افزایش هوش جنین در دوران بارداری چه بخوریم. همانطور که میدانیم تغذیه دوران بارداری برای رشد جنین مهم است.

ویتامین ها در دوران بارداری علاوه بر رژیم غذایی خوب، راهی عالی برای بهبود سلامت مادر و کودک هستند. ویتامین های دوران بارداری شامل گستره وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی برای سلامت کودک هستند. در طی بارداری، مصرف روزانه ویتامین ها و مواد معدنی نسبت به دوران دیگر بیشتر است.

مصرف این قرص در مادران باردار به افزایش IQ نوزادان منجر خواهد شد

ویتامین D یکی از موادمعدنی حیاتی است که کاربردهای مهمی در بدن انسان دارد. ویتامین D از مادر به جنین منتقل می‌شود و به تنظیم فرایندهایی مثل رشد مغز جنین کمک می‌کند.

طبق پژوهشی که در مجله‌ی تغذیه (The Journal of Nutrition) منتشر شد، سطح ویتامین D مادران در طول دوران بارداری رابطه‌ی مستقیم با سطح IQ فرزند دارد و نشان می‌دهد میزان بیشتر ویتامین D در بارداری به بهره‌مندی بیشتر فرزندان از IQ می‌انجامد. این پژوهش میزان اندک ویتامین D را در میان زنان باردار سیاه‌پوست بررسی کرده است.

افزایش IQ نوزادان

ملیسا ملوگ، مؤلف ارشد و دانشمند پژوهش در بخش سلامت و رفتار و رشد کودکان از مؤسسه‌ی پژوهشی کودکان سیاتل، معتقد است کمبود ویتامین D در میان عموم مردم و زنان باردار رایج است؛ اما زنان سیاه‌پوست بیشتر در‌معرض ریسک قرار دارند.

ملوگ امیدوار است این پژوهش به کارکنان درمانی در شناسایی تفاوت زنان رنگین‌پوست و افرادی کمک کند که بیشتر درمعرض ریسک کمبود ویتامین D قرار دارند.

پژوهش‌های بیشتری باید در زمینه‌ی تعیین سطح بهینه‌ی ویتامین D در دوران بارداری انجام شود؛ اما ملوگ امیدوار است این پژوهش به افزایش توصیه‌های غذایی برای زنان باردار کمک کند؛ به‌ویژه برای زنان سیاه‌پوست و افراد در معرض ریسک فراوان کمبود ویتامین D‌، مکمل‌های غذایی استراتژی مؤثری برای جبران کمبودها هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش IQ نوزادان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر