;
coinex

نتیجه انتخابات 2020 آمریکا ؛ شرایط برای دو طرف چگونه است؟

نتیجه انتخابات 2020 آمریکا بدون شک تاثیر مهمی بر وضعیت کشور ما و حتی در بعد گسترده‌تر وضعیت دنیا خواهد داشت. با ما در بررسی این موضوع همراه باشید.

انتخابات 2020 آمریکا بالاخره برگزار شد. از دیروز تاکنون هنوز شمارش آرای انتخابات ادامه دارد و در عین تعجب هنوز هیچگونه قطعیتی در ارتباط با این انتخابات وجود ندارد.

اگرچه بنابر نتایج نظرسنجی ها، قرار بود جو بایدن کاندیدای حزب دموکرات با یک پیروزی قاطع و در ساعات اولیه شمارش آرا، کاخ سفید را از آن خود کند، اما نتایج شمارش آرا با نظرسنجی ها فاصله مشخصی داشته است.

نظرسنجی ها حکایت از برتری قطعی جو بایدن در ایالات تاثیر گذار و مهم فلوریدا،‌ اوهایو و پنسیلوانیا داشت. اما در واقعیت و با شمارش آرا، آرای کالج الکترال دو ایالات مهم اوهایو و فلوریدا به دونالد ترامپ تعلق گرفت تا او همچنان در رقابت بماند.

به علاوه فراموش نکنید که ترامپ در پنسیلوانیا و جرجیا پیشتاز است. البته که آقای بایدن به لطف پیروزی در آریزونا و مینه سوتا همچنان امیدوار است. طرفه آنکه به نظر میرسد رای ایالات ویسکانسین، میشیگان و نوادا را نیز باید به اقای بایدن برسد.

وضعیت انتخابات 2020 آمریکا چگونه است؟ ایالات مهم و تاثیر گذار کدامند؟ با ما همراه باشید.

نتیجه انتخابات 2020 آمریکا ؛ شرایط برای دو طرف چگونه است؟

به هر صورت، نتیجه انتخابات 2020 آمریکا تا ساعاتی دیگر به طور قطعی مشخص خواهد شد. بنابر قاعده،‌ برای انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور، هر کاندیدا باید 270 رای کالج الکترال از 538 رای موجود را به دست بیاورد.

به طور ثابت و عمومی در تمام دوره ها، برخی ایالات همواره رای ثابتی دارند. برای مثال دموکرات ها همواره نسبت به قطعیت رای کالیفرنیا با 55 کالج الکترال اطمیان دارند و از طرف دیگر خیال جمهوری خواه ها از 38 کالج الکترال تگزاس راحت است. گرچه در این دوره ترامپ با اختلاف کمی در تگزاس پیروز شد.

اگر از بحث ایالات با رای مشخص حزبی بگذریم، باید گفت ایالات معروف به ایالات خاکستری که مشخص نیست در هر دوره چه رای دارند، مهمترین و تعیین کننده ترین بخش انتخابات است.

البته که ایالات خاکستری در دوره های زمانی مختلف متفاوت بوده اند. اما در دوران اخیر مهمترین و موثرترین ایالات خاکستری که در نتیجه انتخابات 2020 آمریکا نیز نقش تعیین کننده خواهند داشت عبارتند از فلوریدا، کارولینای شمالی و جنوبی، جورجیا، اوهایو، پنسیلوانیا،‌ میشیگان، ویسکانسین، مینه سوتا و تا حد کمتری آریزونا و نوادا.

نتیجه انتخابات 2020 آمریکا

در حال حاضر و تا این لحظه که در حال نگارش این خبر هستیم، دو ایالت آریزونا و مینه سوتا به طور قطعی به جو بایدن تعلق گرفته است. از طرف دیگر آقای ترامپ در کسب کالچ الکترال اوهایو و فلوریدا بسیار موفق بوده است.

در همین لحظات در برخی خبرگزاری ها ویسکانسن نیز به آقای بایدن تعلق گرفته است. گرچه ما هنوز قطعیتی در این باره نداریم.

حال اگر از لیست خود فلوریدا، اوهایو، آریزونا و مینه سوتا را با قطعیت حذف کنیم. باید گفت حساس ترین و مهمترین بخش این انتخابات در کارولینای شمالی،‌پنسیلوانیا، میشیگان و نوادا رقم خواهد خورد.

وضعیت در این ایالات گرچه تا حد زیادی روشن به نطر میرسد، اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست. وضعیت در انتخابات 2020 آمریکا به گونه ای ایست که برخلاف تصور قبلی، نه فلوریدا با 29 رای الکترال، که در حال حاضر نوادا و آلاسکا به ترتیب با 6 و 3 رای الکترال میتوانند نقش تعیین کننده ای در سرنوشت رئیس جمهور آینده آمریکا داشته باشند.

از طرفی برای آقای بایدن مهمترین هدف به احتمال زیاد، امیدواری به کسب آرای میشیگان ویسکانسن است. در صورت پیروی در ایالات مذکور، و البته با بردن نوادا،‌ رییس جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا به احتمال قریب به یقین جو بایدن خواهد بود.

اما آقای ترامپ هنوز جای امیدواری زیادی دارد. با ما باشید تا وضعیت ایالات را دقیق تر بررسی کنیم.

نتیجه انتخابات 2020 آمریکا در گروی آرای کدام ایالات است؟

پنسیلوانیا 

رقابت دو نامزد انتخابات در این ایالت که یکی از منطقه‌های صنعتی شمال ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌رود بسیار شدید است. برخی ناظران معتقدند که آرای این ایالت می‌تواند سرنوشت انتخابات را تعیین کند.

هم ترامپ و هم بایدن طی هفته‌های گذشته در این ایالت چند برنامه تبلیغاتی برگزار کردند. در انتخابات سال ۲۰۱۶ ترامپ در پنسیلوانیا حدود ۷ /۰ درصد بیشتر از رقیب دموکرات خود هیلاری کلینتون رای آورد و پیروز شد.

نتیجه انتخابات 2020 آمریکا

در نظرسنجی پیش از انتخابات امسال، بایدن که در شهر اسکرانتون پنسیلوانیا متولد شده، بین سه تا پنج درصد از ترامپ جلوتر بود.

اما در شب انتخابات بر اساس شمارش آرا، ترامپ از بایدن پیشی گرفته بود. با وجود این، نتیجه نهایی می‌تواند به نفع بایدن باشد زیرا در این ایالت شمار زیادی از واجدین شرایط از طریق پست رای داده‌اند و این آرا هنوز شمارش نشده‌اند.

اما فاصله دونالد ترامپ در حال حاضر با بایدن به 7 درصد رسیده و احتمال پیروزی وی در این ایالت بسیار بالاست.

میشیگان 

در این ایالت صنعتی هم مدت‌ها حزب دموکرات اکثریت را داشت، اما در سال ۲۰۱۶ ترامپ با تنها ۲ /۰ درصد آرا بر کلینتون پیروز شد.

بر اساس آرای شمارش‌شده در میشیگان، ترامپ در شب انتخابات بیش از ۵۱ درصد از بایدن بیشتر رای آورده اس، اما حدود ۲۰ درصد آرا هنوز شمرده نشده بودند.

نتیجه انتخابات 2020 آمریکا

در حال حاضر در این ایالت 98 درصد ارا شمرده شده است که آقای بایدن با 49.7 درصد آرا از آقای ترامپ با 48.8 درصد جلو است. اختلاف تعداد رای نیز در حدود 50 هزار رای میباشد. به نظر میرسد دو درصد رای باقی مانده با توجه به جمعیت این ایالت نخواهد توانست تغییر مثبتی به نفع آقای ترامپ رقم بزند. در نتیجه باید میشیگان را نیز به آقای بایدن اختصاص دهیم.

این ایالت چندی پیش در مرکز توجه قرار گرفت زیرا راست‌گرایان افراطی قصد ربودن گرتچن ویتمر، فرماندار دموکرات آن را داشتند. در نظرسنجی پیش از انتخابات، بایدن بین پنج تا هشت درصد از ترامپ جلوتر بود.

ویسکانسین 

ترامپ در شب انتخابات، در این ایالت ابتدا از رقیب خود پیشی گرفت اما هر چه شمارش آرا جلو می‌رفت، تعداد آرای بایدن افزایش می‌یافت. به گزارش “سی ان ان”، صبح چهارشنبه پس از شمارش حدود ۹۰ درصد آرا بایدن از رقیب جمهوری‌خواه خود جلو افتاد. با وجود این هنوز نتیجه نهایی ویسکانسین مشخص نشده است.

نتیجه انتخابات 2020 آمریکا
نتیجه انتخابات 2020 آمریکا

چهار سال پیش ترامپ در این ایالت با کمتر از ۲۳ هزار آرا بر رقیب خود هیلاری کلینتون پیروز شد. به اعتقاد برخی ناظران، علت شکست کلینتون این بود که به دلیل اعتمادش به پیروزی دموکرات‌ها در ویسکانسین، از برگزاری سخنرانی‌های تبلیغاتی در آنجا خودداری کرد.
امسال دموکرات‌ها کنگره حزب خود را در این این ایالت برگزار کردند.

در میانگین نظرسنجی پیش از انتخابات، جو بایدن بین شش تا هشت درصد از دونالد ترامپ جلوتر بود. در حال حاضر با شمارش 99 درصد آرا،‌ 49.6 درصد به اقای بایدن اختصاص یافته است. اختلاف 20 هزارتایی آقای بایدن را رقیب خود برخی خبرگزاری ها را به آن واداشته تا خبر پیروزی قطعی آقای بایدن در ویسکانسین را مخابره کنند.

جورجیا 

ایالت جنوبی جورجیا در دهه‌های گذشته همیشه نامزد جمهوری خواهان را انتخاب کرده اما شمار طرفداران دموکرات‌ها نیز همواره افزایش یافته است. به همین دلیل بایدن امیدوار بود که در این ایالت پیروز شود، با وجود این که در نظرسنجی‌ها آرای دو سیاستمدار تقریبا در یک سطح بودند.

در شب انتخابات، پس از شمارش بیش از ۹۰ درصد آرا ترامپ به فاصله کمی از رقیبش جلو افتاده بود. تعیین نتیجه انتخابات در این ایالت به تعویق افتاد، زیرا به گزارش سی ان ان در منطقه مهمی که شامل آتلانتا و حومه پرجمعیت آن است، شمارش آرا در شب انتخابات قطع شد و بامداد چهارشنبه ادامه یافت.

در کارولینای شمالی هم رقابت بین بایدن و ترامپ تنگاتنگ است. شمارش آرا در ایالت هم بامداد چهارشنبه ادامه داشت.

نوادا

ایالت نوادا گرچه با 6 رای الکترال که معمولا به دمکرات ها اختصاص داشت، تاثیر خاص و مشخصی در انتخابات نداشت، اما به نظر میرسد در این دوره میتواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

6 رای کالج الکترال نوادا به شرطی میتواند تعیین کننده باشد که آقای ترامپ به طور قطع در ایالات کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و جورجیا، پیروز شود.

در این حال امید آقای ترامپ باید به رای نوادا باشد. مسئله در مورد نوادا به عنوان یکی از مراکز تفریحی توریستی آمریکا و مرکز کازینوهای این کشور، یعنی لاس وگاس این است که به طور سنتی به دموکرات ها تعلق دارد و در حال حاضر نیز که آقای بایدن در شمارش آرا جلو میباشد به لطف آرای همین لاس وگاس میباشد.

به هر صورت تا ساعاتی دیگر به طور قطعی نتیجه برخی ایالت های تاثیر گذار مشخص میشود که میتواند شمای بهتری از نتیجه انتخابات 2020 آمریکا به ما بدهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نتیجه انتخابات 2020 آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر