;
coinex

کاهش شدید قیمت خودرو در پی نتیجه انتخابات آمریکا

با پیروزی قطعی جو بایدن در انتخابات 2020 آمریکا، واکنش های هیجانی بازار ایران آغاز شده است. در اولین مورد شاهد کاهش شدید قیمت خودرو بودیم. با ما باشید.

افزایش شانس برد بایدن در انتخابات امریکا و کاهش قابل توجه قیمت دلار شاید دو سیگنال مهم‌تری نسبت به بقیه پیام‌ها برای بازار خودرو باشد.

علاوه بر این، ادامه پیش‌فروش‌های خودروسازان که امروز هم توسط ایران‌خودرو ادامه دارد بر کاهش بیشتر قیمت‌ها دامن زده است. افزایش رشد تولید در آخرین کارنامه خودروسازان نیز امیدها برای کاهش قیمت خودرو را بیشتر کرده است.

کاهش شدید قیمت خودرو در پی نتیجه انتخابات آمریکا

از همان زمان شمارش آرا،‌واکنش های هیجانی بازار ایران نسبت به نتایج آغاز شد. پیشتازی مقدماتی ترامپ قیمت دلار را افزایش داد و پیروزی قطعی بایدن که امروز اعلام شد، در اولین قدم سبب کاهش قیمت دلار، و در درجه دوم منتهی به کاهش شدید قیمت خودرو شد.

ما در ادامه لیست قیمت خودروهایی که کاهش قیمت شدید داشتند را برایتان آورده ایم. هفته جدید که آغاز شد و در پی بیشتر شدن احتمال پیروزی «جو بایدن» در انتخابات آمریکا، قیمت های ارز و طلا کاهش شدیدی را تجربه کردند.

در کنار آن شاهد بودیم که امروز قیمت خودروها هم در بازار آزاد کاهش قابل توجهی را داشتند و دلال ها سعی می کنند تا خودروهایشان را با کمترین ضرر بفروشند. اما مقاومت خریداران باعث شده تا موج کاهش قیمت ها در بازار خودرو ادامه داشته باشد.

کاهش شدید قیمت خودرو

آنچه که مشخص است از بعد از ظهر دیروز تعداد آگهی های فروش خودرو در فضای مجازی افزایش پیدا کرده است. از سویی دلالان از روز گذشته سعی داشته اند تا از ریزش قیمت خودروها جلوگیری کنند. اما جو به وجود آمده سبب شده تا موج کاهش قیمت ها در بازار خودرو ادامه داشته باشد.

آن طور که پیگیری رسانه ها و از جمله خبرنگاران اسب بخار نشان می دهد، فروشندگان خودرو قیمتی کمتر از هفته گذشته را به خریداران اعلام می کنند و امروز تمام خودروها با کاهش قیمت تا ۷ درصدی مواجه شده اند. از نگاه کارشناسان بازار خودرو، قطعا این جو تا پایان هفته جاری ادامه دارد و اگر مشتریان فعلا از خرید خودرو صرف نظر کنند، قطعا روند کاهش قیمت خودروها بهتر انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کاهش شدید قیمت خودرو امروز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر