;
coinex

واکسن کرونا کمپانی فایزر موفقیت 90 درصدی دارد ؛ برنامه تولید 1.3 میلیارد دوز تا 2021

تولید واکسن کرونا کمپانی فایزر (Pfizer) با موفقیت همراه بوده است. کمپانی آمریکایی اعلام کرده واکسن کووید-19 ساخته شده با نتیجه مثبت 90 درصدی همراه است. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

کمپانی داروسازی فایزر اعلام کرد واکسن کرونای این شرکت موفق شده در بیش از 90 درصد موارد، از ابتلا به بیماری کووید-19 (Covid-19) جلوگیری کند. این غول داروسازی دنیا واکسن کووید-19 را با همکاری با شرکت BioNtech تولید می‌کند.

تاکنون بیش از 51 میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند. روند ابتلای به کووید-19 در ایران بسیار نگران‌کننده شده است. بنابر اعلام وزرات بهداشت در 24 ساعت گذشتته 458 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 10 هزار و 463 نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. تهران حالا عزادارترین شهر جهان است و خبر تولید واکسن کرونا می‌تواند تسلای خاطرش باشد.

واکسن کرونا کمپانی فایزر

واکسن کرونا کمپانی فایزر و بایوان‌تک با 90 درص موفقیت همراه است

برای تولید واکسن کرونا کمپانی فایزر آزمایش‌های گسترده‌ای در شش کشور روی چهل هزار نفر انجام شده است. در مرحله سوم کارآزمایی بالینی، واکسن فایزر به ۴۳۵۰۰ نفر در شش کشور دنیا، آمریکا، آلمان، برزیل، آرژانتین، ترکیه و آفریقای جنوبی در دو نوبت به فاصله سه هفته تزریق شده است. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید.

آلبرت بورلا، مدیرعامل شرکت فایزر گفته است دستیابی به این واکسن «یک روز عالی برای علم و بشریت» رقم زده و این شرکت در حال رسیدن به «نقطه عطف» در روند تولید این واکسن است. فایزر می‌گوید در نود درصد موارد مصونیت به کرونا هفت روز بعد از تزریق نوبت دوم و ۲۸ روز بعد از نوبت اول حاصل شده است. این شرکت قصد دارد که در روزهای آینده درخواست جواز تولید را به نهادهای مسئول نظارت بر کیفیت دارو در آمریکا ارائه دهد.

این شرکت آمریکایی همچنین گفت در آخرین مرحله کارآزمایی بالینی هیچ عارضه جانبی جدی‌ای تاکنون مشاهده نشده است. در ماه‌های گذشته تلاش‌های گسترده‌ای برای دستیابی به واکسن کرونا در جریان بوده است. این نتایج بر اساس تاثیر واکسن در ۹۴ داوطلب اول بوده که به کرونا مبتلا بودند.

آلبرت بورلا مدیرعامل و رئیس فایزر در بیانیه‌ای نوشت:

اولین نتایج از مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا شواهدی هستند از اینکه واکسن ما قادر است از کرونا پیشگیری کند. این نتایج نقطه عطفی در تولید واکسن است. آن هم در زمانی که دنیا بیشترین نیاز را به آن دارد.

بنابر اعلام خبر سازمان جهانی بهداشت، تحقیقات در مورد بیش از ۱۵۰ واکسن تجربی برای درمان کووید-۱۹ در کشورهای مختلف جهان در جریان است و ۴۲ مورد از این واکسن‌ها در مرحله آزمایش روی انسان قرار دارند.

تولید واکسن کرونا شرکت فایزر احتمالا در ادامه با درخواست صدور مجوز اضطراری، تا آخر ماه جاری میلادی مورد استفاده عمومی برسد. درست است که نتایج اولیه در جامعه آماری محدودی رخ داده است،‌ اما محققان امیدوارند تا حدود 2 هفته دیگر مطالعات‌شان به مرحله‌ای برسد که بتوانند چنین مجوزی را صادر کنند.

سایر واکسن‌های در دست ساخت کدامند؟

چند واکسن دیگر هم در مرحله سوم و نهایی کارآزمایی بالینی هستند اما این اولین واکسنی است که چنین نتایجی داشته است. پیش از این، دانشگاه آکسفورد هم ابراز امیدواری کرده بود که تلاش‌هایش برای آماده‌‌کردن واکسن کرونا تا دو ماه آینده به نتیجه برسد.در بسیاری از کشورهای دنیا شمار مبتلایان به کرونا، کسانی که در بیمارستان بستری می‌شوند یا به مراقبت‌های ویژه نیاز پیدا می‌کنند بسرعت رو به افزایش است.

پیش از این مدرنا نیز از اعلام کرده بود تا پایان ماه نوامبر آزمایش بالینی واکسن تجربی این شرکت روی ۳۰ هزار نفر مشخص خواهد شد. آنها ابراز امیدواری کرده‌اند که تا پایان سال 2020 مجوز تولید واکسن را درخواست خواهند کرد. در کنار این موارد کمپانی‌های دولتی در روسیه و چین نیز ادعاهایی مبنی بر تولید واکسن کرونا مطرح کرده‌اند که شائبه‌های بسیاری بر آنها وارد است.

گفته می‌شود در چین حداقل 4 مورد واکسن کرونا در مرحله نهایی آزمایش به سر می‌برند. در این بین نام دو شرکت خصوصی «سینوواک» و «کان سینو» نیز به چشم می‌خورد. روز ۲۸ مهرماه، پژوهشگاهی در روسیه که تولید واکسن کرونا را بر عهده دارد، اعلام کرد نتایج موقتی آخرین مرحله آزمایش انسانی این واکسن به زودی منتشر می‌شود.

در سایر کشورها نظیر پاکستان، اندونزی، برزیل، روسیه و امارات متحده عربی خبرهایی از آزمایش بر روی واکسن کرونا منتشر شده است. کمپانی فایزر برآورد کرده است تا پایان سال جاری میلادی پنجاه میلیون و در سال آینده تا یک میلیارد و 300 میلیون دوز واکسن کرونا را در تمام دنیا عرضه خواهد کرد.

منبع: theguardian

نظر شما در خصوص واکسن کرونا کمپانی فایزر چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر