;
coinex

تراشه M1‌ اپل در مک بوک‌های جدید رسما معرفی شد

دیشب و طی رویداد One More Thing، از تراشه M1‌ اپل رونمایی شد. این رویداد صرفا به مرعفی محصولات اپل در دنیای کامپیوتر اختصاص داشت.

طی این مراسم، اپل علاوه بر معرفی تراشه M1 و معرفی مک بوک ایر و مینی، از نسخه جدید لپ تاپ محبوب مک بوک پرو 13 نیز رونمایی کرد.

اینطور نیست که اپل تراشه جدیدش را فقط برای مک بوک ایر یا مک مینی استفاده کند. این شرکت مک بوک پرو را هم به تراشه جدیدش مجهز کرده است.

لپتاپ MacBook Pro جدید در سایز ۱۳ اینچ عرضه می شود و قیمت آن از 1299 دلار شروع می شود. این محصول به پردازنده جدید M1 اپل مجهز است.

تراشه M1‌ اپل در مک بوک‌های جدید رسما معرفی شد

به گفته این شرکت این پردازنده  “سریعترین هسته پردازنده جهان”، سریعترین گرافیک یکپارچه و قدرت و عملکرد بزرگ در مقایسه با تراشه های اینتل که قبلاً استفاده کرده است، دارد. هر دو لپ تاپ با macOS 11 Big Sur روانه بازار می شوند که اپل می گوید برای کار بر روی سخت افزار جدید طراحی شده است.

تراشه M1‌ اپل

خریداران مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید می‌توانند آن‌ها را با میزان رم و حافظه داخلی متنوع سفارش دهند، اما قادر به ارتقای CPU آن‌ها نخواهند بود.

مک مینی جدید اپل نیز با چیپ M1 و GPU با ۸ هسته و قیمت پایه ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسد و مانند مک بوک پرو، امکان ارتقا CPU و GPU برای آن وجود ندارد. مک‌های جدید مجهز به چیپ M1 اپل را می‌توان از امروز سفارش داد و هفته آینده در اختیار خریداران قرار می‌گیرند.

چیپ M1 اپل که مبتنی بر ARM بوده و با لیتوگرافی ۵ نانومتری توسعه پیدا کرده، از ۱۶ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد و دارای شبکه عصبی با ۱۶ هسته است که می‌تواند در هر ثانیه ۱۱ تریلیون عملیات انجام دهد. این پردازنده با وجود مصرف کم انرژی، قدرت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تراشه M1‌ اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر