;
coinex

اروپا 300 میلیون دوز واکسن فایزر خریداری کرد

اتحادیه اروپا 300 میلیون دوز واکسن فایزر خریداری کرد. این مسئله البته هنوز در مرحله توافق اولیه است و مدتی تا عملیاتی شدن آن زمان خواهد برد.

شرکت آلمانی بایون‌تک، مستقر در شهر ماینتس و شرکت آمریکایی فایزر سه روز پیش (دوشنبه نهم نوامبر/ ۱۹ آبان) اعلام کردند که موفق به تولید واکسنی شده‌اند که در برابر ابتلا به بیماری کووید۱۹ تا ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و مراحل تقاضا برای تولید انبوه آن در حال سپری شدن است.

حال خبر میرسد که اتحادیه اروپا بیش از این قصد صبر کردن ندارد و از همین الان توافقاتی با کمپانی آمریکایی انجام داده است که به موجب آن 300 دوز از واکسن کرونا پیش خرید شده است.

این تعداد به زودی در اختیار اتحادیه اروپا قرار میگیرد و در بین کشورهای اروپایی تقسیم میشود.

اروپا 300 میلیون دوز واکسن فایزر خریداری کرد

خبرگزاری آلمان روز چهارشنبه به نقل از محافل نزدیک به کمیسیون اتحادیه اروپا گزارش داد که مذاکره با این دو شرکت داروسازی برای خرید واکسن کرونا نهایی شده و قرارداد آن امروز امضا می‌شود.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل گفت، در حال حاضر این امیدوارکننده‌ترین واکسنی است که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تولید شده و این کمیسیون در گام اول ۳۰۰ میلیون دوز آن را سفارش می‌دهد.

مانفر وبر، سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان و عضو پارلمان اروپا اطمینان داده که قرارداد خرید واکسن کرونا به زودی امضا می‌شود و به تائید کمیسیون اروپا می‌رسد. او به فرستنده تلویزیونی “فونیکس” گفته که قرارداد باید “کارشناسانه و به لحاظ حقوقی قاعده‌مند” منعقد شود.

اروپا 300 میلیون دوز واکسن فایزر خریداری کرد

یکی از مسائلی که در مورد آن ابهام و بحث‌های زیادی وجود داشت این موضوع بود که شرکت داروسازی آمریکایی فایزر باید به قوانین اروپا، از جمله قانون مسئولیت‌پذیری احترام بگذارد.

به گفته مانفرد وبر در این زمینه اهمیت داشت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با موضع واحدی وارد مذاکره با شرکت آمریکایی شوند و این کار نتیجه‌بخش بود.

پیش از این ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان در مورد توافق با دو شرکت تولید کننده واکسن کرونا اندکی محتاطانه برخورد کرده و گفته بود او گمان می‌برد که مذاکره با این دو شرکت در روزهای آینده وارد مرحله نهایی شود. او در عین حال گفته بود که پیش‌قرارداد با این دو شرکت امضا شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه اروپا 300 میلیون دوز واکسن فایزر خریداری کرد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر