;
coinex

اسکناس 10 هزار تومانی جدید چه شکلی است؟

اسکناس 10 هزار تومانی جدید نیز چاپ شد! چند وقتی میشود که بحث بر سر حذف صفرهای پول ملی رواج یافته و مسئله به طراحی اسکناس ها وارد شده است.

اگرچه به نظر میرسد همت زیادی برای حفظ ارزش پول ملی، تعادل اقتصادی، کنترل نرخ تورم و بیکاری و افزایش قیمت ها وجود ندارد، اما همت بلندی در میان مسئولین برای طراحی اسکناس های جدید وجود دارد!

از اردیبهشت ماه سال جاری بود که با تلاش برخی از نمایندگان مجلس، لایحه ای برای تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان و حذف 4 صفر از آن تقدیم شد.

در اینجا البته قصد نداریم به فرایند تصویب این لایحه و ارزش و اهمیت آن بپردازیم. خبر جدید حاکی از این است که بانک مرکزی در راستای آماده کردن اذهان عمومی برای حذف 4 صفر از پول ملی، اقداماتی را در طراحی اسکناس های جدید صورت داده است.

چندی پیش اسکناس پنجاه هزارتومانی جدید با کمرنگ شدن طرح 4 صفر در آن، چاپ و عرضه شد. حال از اسکناس 10 هزار تومانی جدید نیز رونمایی شده است.

اسکناس 10 هزار تومانی جدید چه شکلی است؟

اسکناس جدید طراحی بسیار مشابهی با اسکناس 50 هزار تومانی جدید دارد. در یک گوشه آن عدد 10000 با 4 صفر کمرنگ چاپ شده است و در دو گوشنه پایین آن، به جای این عدد تنها عدد 10 به چشم میخورد.

این به خودی خود تلاشی است برای آماده کردن اذهان عمومی برای تغییر عدد اسکناس ها که در اسکناس جدید به چشم میخورد.

اسکناس 10 هزار تومانی جدید

اما فراتر از این مسئله، به نظر میرسد نکات امنیتی جدیدی نیز در طراحی و عرضه اسکناس های جدید وارد شده است که امکان دزدی و یا چاپ اسکناس های تقلبی را کاهش میدهد.

برخی خبرها حکایت از این داشت که اسکناس 50 هزار تومانی جدید با استانداردهای چاپ یورو چاپ شده است. حال برخی منابع از رعایت همین استانداردها در تولید اسکناس ده هزار تومانی جدید خبر میدهند.

در تصویر بالا اسکناس جدید 10 هزار تومانی را مشاهده میکنید. رنگ آن همچنان سبز بوده و نقش پشتش آرامگاه سعدی باقی مانده است. بنابر خبرهای منتشر شده، اندازه این اسکناس نیز کوچکتر خواهد بود که میتواند خبر خوبی باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اسکناس ده هزارتومانی جدید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر