;
coinex

جزئیات محدودیت های جدید کرونایی در سراسر کشور اعلام شد

امروز و در جلسه ستاد مقابله با کرونا، رییس جمهور از جزئیات محدودیت های جدید کرونایی در سراسر کشور که از اول آذر ماه اجرایی میشود خبر داد.

شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و روند رو به رشد موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر، نشان از عمق فاجعه در کشور دارد. در وضعیتی که عموم کشورهای اروپایی برای مهار کرونا به اعمال محدودیت ها تن داده اند، بالخره ایران نیز به جمع این کشورها میپیوندد.

حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا در دنیا، اظهار داشت: بسیاری از دولت‌ها ناچار شدند محدودیت‌ها را از نو افزایش دهند به همین دلیل ما هم در هفته های اخیر یک بار در ۴۳ شهرستان و بار دیگر در ۴۶ شهرستان یعنی حدود ۹۰ شهرستان، محدودیت های زیادی ایجاد کردیم و از هفته پیش در مراکز استان‌ها هم مجدد محدودیت دیگری ایجاد کردیم که هدف از همه این محدودیت ها این است که مردم ما کاملا لمس کنند شرایط، یک شرایط فوق العاده است و از شرایط عادی عبور کرده‌ایم. همه باید کمک و یاری کنند تا بتوانیم از این مسأله با کمترین ضرر عبور کنیم.

جزئیات محدودیت های جدید کرونایی در سراسر کشور اعلام شد

بنا به طرح جامعی که در ستاد کرونا تدوین شده است، شهرهای کشور از لحاظ میزان ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا، سطح هشدار دریافت می‌کنند. بر این اساس، شهرهای قرمز دارای سطح هشدار ۳، شهرهای نارنجی دارای سطح هشدار دو و شهرهایی با وضعیت زرد دارای سطح هشدار یک هستند.

در شهرهایی با سطح هشدار یک محدودیت‌های شغلی گروه ۴، در شهرهایی با سطح هشدار دو محدودیت‌های شغلی گروه ۳ و ۴ و در شهرهایی با سطح هشدار سه محدودیت‌های شغلی گروه دو، سه و چهار اعمال می‌شود.

جزئیات محدودیت های جدید کرونایی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز جزئیات طرح محدودیت های جدید کرونایی را اعلام کرد. خلاصه این موارد که از 1 آذر اجرایی میشود به شرح زیر است:

  • بیش از ۱۰۰ شهر و شهرستان جزو وضعیت قرمز قرار می گیرند که مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ را در برمی گیرند.
  • ۱۵۰ شهر و شهرستان نیز جزو وضعیت نارنجی قرار می گیرند که محدودیت سطح شغلی ۳ و ۴ را شامل می شوند.
  • ۱۵۵ شهرستان نیز شامل وضعیت زرد هستند که محدودیت سطح شغلی ۴ برای آنها در نظر گرفته شده است.
  • در وضعیت قرمز یک سوم کارکنان باید در محل کار خود حضور یابند.
  • در وضعیت نارنجی نیمی از کارکنان و در وضعیت زرد دو سوم کارکنان در محل کار حضور می یابند.
  • در مناطق وضعیت قرمز خودروهای بومی نمی توانند از محل اقامت خود خارج شوند و خودروهای غیر بومی نیز نمی توانند وارد این مناطق شوند.
  • زمان اجرا از یک آذرماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جزئیات محدودیت های جدید کرونایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر