;
coinex

حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت ؛ چگونه در Adobe Connect فارسی بنویسیم؟

اپلیکیشن ادوبی کانکت مهمترین اپلیکیشن مورد استفاده دانشگاه ها در دوران آموزش مجازی است. با حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت با ما باشید.

شیوع ویروس کرونا در کشور از اواخر سال گذشته شمسی آغاز شد. این ویروس با مبدا چینی ابتدا از شهرستان قم آغاز به شیوع کرد و در اندک زمانی به پایتخت، یعنی کلان شهر تهران رسید.

بنا به انتظار عموم کارشناسان روند گسترش ویروس در کشور بسیار سریع بود و در این میان تهران و قم نقشی مانند نقش قلب در بدن را بازی کردند و منبعی شدند برای سرایت ویروس به سایر بخش های کشور.

گرچه مسئولین کشور از همان ابتدا با خوش باوری قصد جدی گرفتن ویروس را نداشتند، اما به ناگزیر و با حاد شدن شرایط، انواع تدابیر برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته شد.

از طراحی و استفاده از اپلیکیشن های اختصاصی مانند ماسک، تا انجام تست گیری گسترده و روند قرنطینه سازی در برخی نقاط کشور.

حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت

یکی دیگر از تدابیری که کم و بیش توسط مسئولین و در راستای کاهش تجمع و عبور و مرورهای عمومی انجام شد، بستن برخی مراکز و نهادهای مهم عمومی و تعطیلی شرکت ها، سازمان ها و نهادهای خصوصی بود.

در این راستا البته گرچه دولت موفق به تعطیلی کامل فعالیت های روزانه اقتصادی و تامین معاش مردم نشد، اما محکم ترین و جدی ترین گامی که در این عرصه برداشته شد، تعطیلی مراکز آموزش عالی و مدارس در مقاطع مختلف بود.

تعطیلی که قرار بود در ابتدا یک تعطیلی موقتی باشد و با به خیر و خوشی از سر گذراندن وضعیت کرونایی، همه چیز به حالت قبل بازگردد. البته گرچه مسئولین امر در وعده خود راسخ و صادق نشان میدادند، واقعیت اجازه تحقق خواسته هاشان را نداد.

حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت

این مسئله لزوم برقراری و ادامه فعالیت نهادهای آموزشی، خصوصا آموزش عالی را ایجاب کرد، اما در قالب مجازی. برای برگزاری کلاس های مجازی، در مقاطع مختلف تحصیلی به رویکردهای متفاوتی رو آوردند.

وزارت آموزش و پرورش به رویکرد بومی روی آورد و نتیجه آن، ارائه اپلیکیشن شاد و استفاده از آن به عنوان بستر آنلاین آموزشی بود. در این میان وزارت علوم نیز بنا به انتخاب خود دانشگاه ها، اقدام به فراهم آوری بسترهای مناسب آموزش آنلاین کرد.

مهمترین نرم افزاری که عموم دانشگاه ها از آن به عنوان پلتفرم آموزش آنلاین استفاده کردند، نرم افزار معروف ادوبی کانکت بود که مخصوص برگزاری سمینارهای آنلاین بود و قابلیت ها و امکانات خوبی داشت.

حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت
مشکل فونت فارسی در adobe connect

البته با وجود اینکه ادوبی کانکت از بهترین اپلیکیشن های آموزش آنلاین است،‌ اما به هر صورت نقایص و کاستی هایی نیز دارد. یکی از مشکلاتی که این نرم افزار دارد و در مورد کلاس های آنلاین دردسر ساز شد، مشکلی مربوط به تایپ فارسی و به هم ریختگی جملات بود. برای حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت

اصلی ترین موضوعی که باعث به هم ریختگی جملات و واژگان در تایپ فارسی ادوبی کانکت میشود، استفاده از حرف ی میباشد. این حرف در ادوبی کانکت به درستی تایپ نمیشود و در نتیجه باعث منقطع شدن کلمات و به هم ریختن جملات میشود.

برای رفع مشکل تایپ فارسی در ادوبی کانکت ما راهکارهای متفاوتی داریم. در ادامه این گفتار سعی میکنم شما را با برخی از اصلی ترین و بهترین راه های حل مشکل فارسی نویسی در ادوبی کانکت آشنا کنیم.

حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت
حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت

دو راه حل اساسی برای حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت وجود دارد. اولین مورد استفاده از یک کلید میانبر به جای حرف ی است که میتواند به طور موقت مشکل را حل کند.

این کلید میانبر که جایگزین حرف ی میشود، ترکیب shift+x است. در این حالت حرف ی بدون مشکل تایپ میشود و دیگر به هم ریختی جملات نخواهیم داشت.

راهکار دیگر که راهکار دائمی برای حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت محسوب میشود، نصب و استفاده از کیبردهایی جز کیبرد پیشفرض سیستم است.

بیشتر بخوانید:

آموزش گام به گام دانلود و نصب کیبرد فارسی برای رفع مشکل تایپ فارسی در ادوبی کانکت

برای اینکار شما ابتدا باید یک کیبرد فارسی را دانلود کنید. ما در اینجا لینک دانلود یک کیبرد فارسی را قرار میدهیم:

دانلود کیبرد فارسی

با کلیک بر روی لینک بالا، فایل نصبی کیبرد به طور خودکار دانلود میشود. پس از اتمام دانلود به محل دانلودها در سیستم خود بروید. در صورتی که از ویندوز 10 استفاده میکنید، بلافاصله پس از اتمام عملیات نصب، کیبرد جدید به لیست کیبردهای موجود اضافه میشود. و برای حل مشکل فونت فارسی در ادوبی کانکت به کار دیگری نیاز ندارید جز تعویض کیبردها با کلیدهای ترکیبی.

اما برای تنظیم کیبرد جدید در ویندوز 7 به عنوان یک کیبرد جدید باید مراحل زیر را انجام دهید.

از منوی  Start به  Control Panel و سپس به Region and Language بروید.

حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت
حل مشکل فونت فارسی در ادوبی کانکت

 اگر کنترل پنل ویندوز 7 شما در حالت نمایش Category می‌باشد، برای دسترسی بهRegion and Language  به دسته‌ی Clock, Language, and Region بروید

بیشتر بخوانید:

به بخش Keyboard and language بروید و برروی Change keyboardsکلیک نمایید.

حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت
حل مشکل فونت فارسی در ادوبی کانکت

در پنجره Text Services and Input Languagesشبیه به تصویر زیر برروی Addکلیک نمایید.

حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت
حل مشکل فارسی نویسی در ادوبی کانکت

در لیست زبان‌ها، زبان پارسی(Persian) را بیابید و زیرشاخه Keyboard را باز کرده و نام کیبرد جدید را در فهرست کیبردها تیک بزنید. سپس بر روی OK کلیک کنید. با اینکار کیبرد جدید به فهرست کیبردهای وجود اضافه میشود. در نهایت بر روی گزینه Apply کلیک کنید.

بلافاصله پس از اتمام این مراحل نوار زبان (Language Bar) در نوار وظیفه (Taskbar) ویندوز فعال می‌شود.

حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت
حل مشکل فارسی نویسی در ادوبی کانکت

در اینجا بر روی گزینه کیبرد فارسی کلیک کنید و از میان کیبردهای موجود کیبرد جدید را انتخاب کنید.

با اینکار مشکل فارسی نویسی در ادوبی کانکت برایتان حل میشود.

حل مشکل فارسی نویسی در ادوبی کانکت در ویندوز 10

پس از نصب فایل کیبرد، و برای حل مشکل فارسی نویسی در ادوبی کانکت باید کیبرد پیشفرض سیستم خود را به کیبرد جدید تغییر دهید.

برای تغییر کیبرد ساده ترین راهکار استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift+Alt است. با اینکار بین دو زبان اصلی سیستم یعنی فارسی و انگلیسی جا به جا میشوید.

نکته اما در اینجاست که شما قبل از این هم یک کیبورد فارسی یعنی کیبرد فارسی پیشفرض سیستم را داشته اید. حال و با نصب کیبرد جدید برای حل مشکل فارسی نویسی در ادوبی کانکت، 2 کیبورد فارسی روی سیستم خواهید داشت. این مسئله حین استفاده از ادوبی کانکت میتواند گیچ کننده باشد که برای حل مشکل فونت فارسی در ادوبی کانکت باید از کدام کیبرد استفاده کرد.

حل مشکل تایپ فارسی در ادوبی کانکت
رفع مشکل تایپ فارسی در ادوبی کانکت

برای حل این مشکل برای تغییر کیبورد ابتدا دکمه alt رافشار داده و بعد از یک ثانیه کلید شیفت را بزنید. دست خود را از روی دکمه alt بر ندارید. می‌بینید که کیبورد شما عوض می‌شود و در عین حال پنجره ای باز می‌شود که نشان می‌دهد کدام کیبورد انتخاب شده است، می‌توانید حتی با موس یا فشار دادن مجدد shift کیبورد را عوض کنید.

اگر میانه خوبی با استفاده از کلیدهای ترکیبی ندارید یا به هر دلیلی نمیتوانید با میانبرها به تغییر کیبرد اقدام کنید، با موس بر روی گزینه EA یا فا که در گوشه پایین در سمت راست سیستم وجود دارد کلیک کنید تا لیست کیبردهای موجود نمایش داده شود. در اینجا و برای حل مشکل فونت فارسی در ادوبی کانکت باید کیبردی را که به تازگی نصب کرده اید انتخاب کنید.

البته یکی از مشکلات رایج در مورد استفاده از کیبردهای جدید این است که بعضی حروف در کیبرد جدید با کیبرد پیشفرض سیستم متفاوت است. برای مثال جای دو حرف پ و ژ میتواند جابجا باشد. راهکار خاصی برای این مشکل وجود ندارد، بهتر است به جای جدید حروف عادت کنید!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص حل مشکل کیبرد فارسی در ادوبی کانکت چیست؟ آیا با راهکارهای ما موفق به رفع مشکل تایپ فارسی در ادوبی کانکت شدید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام برای مشکل بهم ریختگی با ios باید چیکار کرد؟

    پاسخ