;
coinex

افزایش تقاضا برای جراحی زیبایی در دوران شیوع کرونا

بنابر آمارهای ارائه شده، شیوع ویروس کرونا منجر به افزایش تقاضا برای جراحی زیبایی شده است. اما چگونه ارتباطی میان این دو موضوع وجود دارد؟

شیوع ویروس کرونا به تدریج و در همه نقاط جهان، مشاغل و فعالیت های اجتماعی را به تعطیلی و انزوا کشاند. در راستای تلاش برای دور شدن از تعطیلی کامل بود که در همه مشاغل و فعالیت های آموزشی در سراسر جهان،‌ شیوه های دورکاری و آموزش مجازی مورد استفاده همگان قرار گرفت.

حال و بنا به گفته متخصصین امر، این انزوا و دورکاری، در ترکیب با برخی عوامل روانی منجر به افزایش تقاضا برای جراحی های زیبایی در دوران کرونا شده است.

یکی از علل اصلی این امر میتواند تماشای طولانی چهره افراد حین تماس های تصویری طولانی مدت و اختلال بدریخت انگاری (Dysmorphia) باشد.

افزایش تقاضا برای جراحی زیبایی در دوران شیوع کرونا

بسیاری از مردم دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا از ماه‌ها قبل دورکار شده‌اند. خوشبختانه به لطف نرم افزارهای تماس تصویری و اینترنت پرسرعت دورکاری تقریباً بی‌دردسر امکان پذیر شده و بسیاری از کارکنان باید ساعت‌ها از نرم افزارهای چت تصویری برای برقراری ارتباط با رییس با همکاران خود استفاده کنند.

محققان می‌گویند استفاده طولانی مدت مردم از برنامه‌های تماس تصویری در دوران کرونا سبب افزایش تقاضا برای عمل‌های جراحی زیبایی شده است. آن‌ها از این پدیده تحت عنوان بدریخت انگاری (Dysmorphia) یاد می‌کنند.

افزایش تقاضا برای جراحی زیبایی

محققان می‌گویند بسیاری از افراد پس از مراجعه به پزشک از ظاهر خود به ویژه جوش یا لک شکایت کرده‌اند. به گفته محققان بررسی داده‌های «گوگل ترندز» نیز نشان می‌دهد که جستجوی کلمه‌ها یا عبارات مرتبط با ظاهر مثل «ریزش مو» و «آکنه» در دوران همه‌گیری کرونا افزایش شدیدی داشته است.

محققان می‌گویند مردم روی عکس‌های سلفی کنترل بیشتری داشته و با فیلترها و ویرایش‌های دیگر آن‌ها را زیباسازی می‌کنند اما برنامه‌های تماس تصویری چهره کاربر را بی‌پرده و به طور آنی به مخاطب نشان می‌دهند و همین مساله سبب افزایش تقاضا برای عمل‌های جراحی زیبایی شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش تقاضا برای جراحی زیبایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر