;
coinex

واکنش اریکسون به تحریم های جهانی علیه هوآوی

مدتی است که تحریم های جهانی علیه هوآوی شرایط را برای این کمپانی سخت کرده است. به تازگی مدیرعامل اریکسون نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

نزدیک به یک سال از اعمال تحریم های سخت گیرانه دولت ترامپ نسبت به شرکت ها و اقتصاد چین میگذرد. دونالد ترامپ در سراسر دوران ریاست جمهوری خود تلاش مداومی در راستای تضعیف اقتصاد چین انجام داد.

قرار نیست اینجا به بررسی سیاست ترامپ بپردازیم اما یکی از شرکت هایی که تحت تاثیر این وضعیت بسیار متضرر شد بدون شک کمپانی مطرح هوآوی بود.

واکنش اریکسون به تحریم های جهانی علیه هوآوی

کمپانی چینی همین چند روز پیش بالاخره ناگزیر به فروش زیرمجموعه محبوب و موفق خود یعنی برند آنر شد. تحریم‌های درنظرگرفته‌شده علیه هواوی به‌حدی رسید که مقام‌های واشنگتن کشورهای متحد را زیر فشار قرار دادند تا در کشورشان از زیرساخت‌های هواوی مربوط به شبکه‌‌ی 5G استفاده نکنند.

حال، مدیرعامل یکی از رقیبان جدی هواوی واقع در سوئد در حوزه‌ی زیرساخت، مخالفتش را به تحریم هواوی در سوئد اعلام کرده است. بورژه اخولم، مدیرعامل اریکسون، در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز به اهمیت بازار باز و رقابت آزاد اشاره کرد و گفت ممنوعیت هواوی در سوئد رقابت آزاد را محدود می‌کند و راه‌اندازی شبکه‌ی 5G را در این کشور به‌تأخیر می‌اندازد.

واکنش اریکسون به تحریم های جهانی علیه هوآوی

اخولم در صحبت‌هایش به همکاری اریکسون با هواوی برای استانداردهای شبکه‌ای در عین رقابت جدی اشاره کرد و با ذکر اهمیت حفظ این رابطه توضیح داد:‌

معتقدم رقابت می‌تواند به ارتقای عملکرد شرکت در بلندمدت کمک کند. این امر در ایجاد نوآوری بیشتر و تولید محصولات بهتر برای مشتریانمان مؤثر است.

چند هفته قبل، مقام‌های سوئد به بهانه‌ی جمع‌آوری گسترد‌ه‌ی اطلاعات و سرقت فناوری، استفاده از زیرساخت هواوی برای توسعه‌ی شبکه‌های 5G این کشور را ممنوع اعلام کردند؛ درنتیجه، اپراتورهای مخابراتی سوئد باید محصولات هواوی را از تجهیزاتشان برای شبکه‌ی 5G حذف کنند.

به‌گفته‌ی اخولم، شبکه‌های موبایلی مسئله‌ی امنیت ملی هستند و البته سوئد با هدف حفظ امنیت ملی درعین رقابت آزاد، از دستورالعمل‌های اتحادیه‌ی اروپا برای شبکه‌‌های 5G خارج شده است. نوکیا و اریکسون دو رقیب قدرتمند هواوی محسوب می‌شوند. اریکسون کسب‌وکار نسبتا بزرگی در چین دارد و موفق شده است با سه غول اپراتوری در چین برای تأمین تجهیزات رادیویی برای شبکه‌های 5G قرارداد ببندد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تحریم های جهانی علیه هوآوی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر