;
coinex

جریمه 113 میلیون دلاری اپل برای کند کردن آیفون های قدیمی

جریمه 113 میلیون دلاری اپل برای کند کردن آیفون های قدیمی مورد موافقت سران کوپرتینونشین قرار گرفته است. البته پرونده هنوز مختومه نیست.

پرونده شکایت از اپل در مورد کند شدن سرعت آیفون‌های قدیمی هنوز به صورت کامل بسته نشده و کوپرتینونشین‌ها خود را برای پرداخت ده‌ها میلیون غرامت دیگر آماده کرده‌اند.

زمانیکه اولین بار گزارش‌هایی مبنی بر کند کردن عمدی گوشی‌های آیفون قدیمی توسط اپل منتشر شد این شرکت آن‌ها را تکذیب کرد. اما بعدها این شرکت اعلام کرد که این اقدام جهت افزایش عمر باتری صورت گرفته است!

جریمه 113 میلیون دلاری اپل برای کند کردن آیفون های قدیمی

این اقدام اپل به عنوان ترغیب کاربران به خرید گوشی‌های جدید تلقی شد و 34 ایالات در آمریکا تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کردند. حالا اپل با پرداخت 113 میلیون دلار غرامت به منظور حفظ شفافیت بیشتر در آینده توافق کرده است. با این حال این شرکت به نقض قانون یا تخلفات دیگر اعتراف نکرده است.

دادستان‌های ایالت‌های آمریکا مدعی هستند که اپل در موضوع کند شدن گوشی‌های آیفون قدیمی و مشکلات مربوط به باتری آنها، عمدا پنهان کاری کرده و اطلاعات نادرستی به کاربران ارائه داده است. همین پنهان کاری باعث شده برخی کاربران آیفون مجبور به خرید گوشی جدیدی شوند. در صورتی که تنها با تعویض باتری، مشکل گوشی فعلی آنها به راحتی حل می‌شد.

جریمه 113 میلیون دلاری اپل

اپل، موضوع کند شدن آیفون‌های قدیمی را رد نمی‌کند؛ اما گفته اینکار را برای افزایش عمر باتری انجام داده نه مجبور کردن کاربران به خرید مدل‌های جدید. هرچند مخالفتی برای پرداخت غرامت 113 میلیون دلاری جدید هم ندارد.

اپل و ایالت‌های مختلف بر سر این موضوع به توافق رسیده‌اند و احتمالا دادگاه نهایی در ۱۴ آذر آن را تایید می‌کند. در حال حاضر، اپل حداقل غرامتی برابر 310 میلیون دلار برای پرونده قبلی و حداکثر 500 میلیون دلار با توجه به تعداد افرادی که درخواست غرامت می‌کنند باید پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جریمه 113 میلیون دلاری اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر