;
coinex

معرفی 3 رمان عاشقانه که دارای فضایی خیال‌انگیز و به‌یادماندنی هستند

معرفی 3 رمان عاشقانه ؛ مضامین عاشقانه اغلب به خودی خود جذاب هستند؛ چه رسد به اینکه با یک فضا سازی جذاب و خیال انگیز همراه شده باشند و حرف‌های تازه‌ای هم برای گفتن داشته باشند.

در این مقاله سه عنوان کتاب عاشقانه را به شما معرفی می‌کنیم که هم روند داستانی بسیار جذابی دارند و هم جزو شاهکارهای ادبیات ایران یا جهان به شمار می‌روند. کتاب‌هایی که در لیست پرطرفدارترین رمان های عاشقانه هستند و می‌توانند ساعت‌ها و روزها شما را به خودشان مشغول کنند و تا مدت‌ها از خاطرتان فراموش نشوند.

معرفی 3 رمان عاشقانه

رمان هایی با فضایی خیال‌انگیز و به‌یادماندنی هستند

سال بلوا

معرفی 3 رمان عاشقانه
معرفی 3 رمان عاشقانه

سال بلوا روایتی است جذاب و خواندنی از سال‌های جنگ جهانی دوم و حکومت رضا شاه که با داستان عاشقانه دختر سرهنگ نیلوفری، نوشافرین که در طول داستان او را به نام نوشا هم خواهید شناخت، ترکیب شده است؛ ترکیبی که توانسته یکی از بهترین رمان‌های ادبیات فارسی را از عباس معروفی در دسترس علاقمندانش قرار دهد و بارها و بارها به تجدید چاپ برسد.

سال بلوا با عاشقانه نوشا، دختر هفده ساله یک خانواده سرشناس در سنگسر شروع می‌شود؛ نوشای رمان سال بلوا عاشق جوانی کوزه‌گر به نام حسینا شده که نه تحصیلات آنچنانی دارد و نه مال و منالی؛ اما به قول خود نوشا خنده‌ای دارد که دلش برای او ضعف می‌رود و همه جا چشمش به دنبال اوست.

حسینا برای خواستگاری از نوشا به خانه آن‌ها می‌رود؛ خانواده اما خواب دیگری برای آینده دخترش دیده است و می‌خواهد او را به عقد مردی میانسال و متمول به نام دکتر معصوم درآورد. این وسط نوشا مانده است و دلی که پیش حسینا دارد و دکتر معصوم که تعبیر خواب خانواده برای این دختر است؛ خوابی که همه بی خبر از ماهیت کابوس وار آن برای نوشا هستند.

در بخشی از این کتاب از زبان نوشا به خیال حسینا می‌خوانیم: « خیلی دلم می‌خواست تو رو به روی من می‌نشستی تا بگویم نگاه کن که چقدر خوار و خفیف می‎‌شوند. چرا فکر نمی‌کنند؟ آدم مگر هر حرفی به زبانش آمد می‌گوید؟ نگاه کن چقدر حقیرند، مثل بچه‌های لجباز روح آدم را می‌جوند که حرف خودشان را به کرسی بنشانند. آدم دلش می‌جوشد و سر می‌رود. نه به عشق فکر می‌کنند، نه گذشته‌ها یادشان می‌آید و یادشان نیست که روزی روزگاری گفته‌اند: دوستت دارم…»

سال بلوا سرشار از عبارت‌هایی زیباست که می‌تواند خیال شما را در خودش غرق کند و تاییدی باشد بر هنرمندی هر چه تمام‌تر نویسنده. پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی این اثر بی نظیر از عباس معروفی را هر چه زودتر دانلود کنید و از شنیدن حال و هوای نوشا در سال بلوا غرق در تفکر شوید.

چشم‌هایش

معرفی 3 رمان عاشقانه

بزرگ علوی را به عنوان یکی از تاثیر گذارترین چهره‌های ادبیات مدرن و بعضا به عنوان پدر ادبیات جدید فارسی می‌شناسند و یکی از دلایل این عنوان نوشتن رمان «چشم‌هایش» است. کتابی که قریب به هفتاد سال پیش نوشته شد؛ اما همچنان به عنوان یکی از شاهکارهای رمان فارسی به تجدید چاپ می‌رسد و اخیرا هم کتاب صوتی آن با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شده است.

چشم‌هایش داستان عاشقانه یک استاد نقاشی است که ماکان نام دارد؛ استاد ماکان سبک خاص نقاشی خودش را داشته، با سایستمداران دم‌خور نمی‌شده و حتی در قبال دریافت مبالغ هنگفت برای کسی نقاشی نمی‌کشیده؛ در عوض از چهره‌های عادی نقاشی می‌کشیده و در گیر و دار درگیری‌های سیاسی تهران این کار به منزله اعلام خصومت با حکومت تلقی می‌شود. نتیجه اینکه این مرد که بسیار تودار و مرموز است به روستایی تبعید می‌شود و بعد از مدتی خبر درگذشتش به تهران می‌رسد. هم‌زمان با این خبر است که اتفاقات اصلی رمان «چشم‌هایش» رقم می‌خورد.

بعد از فوت ماکان نمایشگاهی از آثار هنری او برگزار می‌شود که یکی از این تابلوها، تصویر چشم‌های زنی است که هیچ کس او را نمی‌شناسد. زنی که بعضی حدس می‌زنند احتمالا باید معشوقه ماکان بوده باشد و از افکار او خبر داشته باشد و سال‌ها بعد از مرگ او بعضی از زنان شهر مدعی می‌شوند تصویر تابلوی «چشم‌هایش» مربوط به آن‌هاست؛ در حالی که این طور نیست. زنی که قرار است راوی داستان به جستجوی او بپردازد و شگفت زده شود.

اگر نسبت به اوضاع و احوال اجتماعی تهران قدیم کنجکاو هستید و از خواندن رمانی با نثری ساده و روان لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن شاهکار بزرگ علوی را از دست ندهید و چشم‌هایش را به فهرست کتاب‌های خواندنی‌تان اضافه کنید.

جین ایر

معرفی 3 رمان عاشقانه
معرفی 3 رمان عاشقانه

خواهران برونته هر کدام در کارنامه خود شاهکارهای ادبی خاصی دارند و «جین ایر» یکی از شاهکارهای شارلوت برونته به شمار می‌آید که در سال 1847 میلادی منتشر شد؛ آن هم نه به اسم خودش؛ بلکه به اسم مستعار یک مرد.

این رمان از همان سال نظر منتقدان را به خودش جلب کرد و اکنون بعد از گذشت حدود دو قرن همچنان یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه تاریخ به شمار می‌‌آید که فضا سازی و شخصیت پردازی بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است.

جین ایر روایت دختری است به همین نام که در کودکی پدر و مادرش را از دست می‌دهد و به همراه خاله و پسر خاله بد طینتش زندگی می‌کند؛ تا اینکه آن‌ها تصمیم می‌گیرند جین را به یک یتیم‌خانه بفرستند. یتیم خانه لوود که جین به یکی از کودکان ساکن در آن تبدیل می‌شود؛ یکی از تاریک‌ترین بخش‌های رمان را به خود اختصاص داده است؛ فضایی سرد و ناراحت کننده که جین در آن شاهد سختی‌های دختران هم سن و سال خودش و مرگ بسیاری از آن‌ها به دلیل بیماری‌هاست؛ از جمله مرگ دوست صمیمی خودش.

جین بعد از هشت سال تصمیم می‌گیرد به معلمی بپردازد و از لوود خارج شود. عمارت تورن‌فیلد هال که یک عمارت اشرافی است و متعلق به مردی به نام آقای راچستر از معلمی حین برای دختر آقای راچستر استقبال می‌کند و این شروع یک داستان عاشقانه عجیب است که گاهی شما را میخکوب خواهد کرد.

رمان عاشقانه جین ایر که سال‌هاست در ایران هم ترجمه شده و بارها به تجدید چاپ رسیده است؛ اکنون در قالب کتاب الکترونیکی نیز قابل دانلود برای کسانی است که دوست دارند علاوه بر کمک به حفظ درختان و محیط زیست؛ با هزینه کمتری به مطالعه این رمان شاهکار شارلوت برونته بنشینند.

اگر از طرفداران سر سخت رمان عاشقانه هستید به شما پیشنهاد می‌دهیم تماشای فیلم‌های عاشقانه که بر اساس کتاب ساخته شده‌اند را به هیچ وجه از دست ندهید (برای مشاهده لیست فیلم‌ها اینجا کلیک کنید).

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر