;
coinex

ربات های سرباز : انقلابی در جنگ افزارهای آینده

ارتش بریتانیا مدتهاست که بر روی پروژه توسعه جنگ افزارهای مدرن از جمله ربات های سرباز است. به تازگی 30 هزار ربات سرباز به ارتش این کشور اضافه شده است.

یکی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح بریتانیا گفت تا دو دهه آینده ربات‌ها به عضو مهمی از ارتش بریتانیا تبدیل خواهند شد و ممکن است ۳۰ هزار تای آن‌ها همردیف سربازان در خط مقدم یا عقب‌تر از آن فعالیت کنند.

جنرال «نیک کارتر» رییس ستاد مشترک ارتش انگلیس اعلام کرد تا سال ۲۰۳۹ بخش بزرگی از ارتش این کشور را ربات‌های خودران یا کنترل از را دور تشکیل خواهند داد. وی افزود ممکن است ارتش بریتانیا در آن زمان ۱۲۰ هزار نیرو داشته باشد که ۳۰ هزار تای آن‌ها را ربات‌ها تشکیل می‌دهند.

ربات های سرباز : انقلابی در جنگ افزارهای آینده

ارتش بریتانیا در حال پیشبرد برنامه‌های توسعه و استقرار چند هزار ربات رزمی است که برخی از آنها ممکن است خودکار و مستقل باشند. در همین راستا «نیک کارتر»رئیس ستاد نیروهای مسلح این کشور اعلام کرد که احتمال دارد تا یک دهه آینده، حدود یک چهارم ارتش این کشور را روبات‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی تشکیل دهند.

ربات های سرباز

به این ترتیب در صورت وقوع جنگ نظامی و لزوم حفاظت از مرزهای این کشور، سربازان کمتری در معرض خطر قرار خواهند گرفت، درواقع وزارت دفاع بریتانیا معتقد است روزی فرا می‌رسد که در خط مقدم جبهه‌ها تنها سلاح‌های روباتیک فعالیت می‌کنند و جان هیچ انسانی به خطر نمی‌افتد.

بریتانیا می‌خواهد به کمک فناوری‌ها و ربات‌ها تا حدی خلاء کمبود نیروی انسانی را جبران کند و تقریباً تمام نیروهای مسلح این کشور به نوعی درگیر پروژه‌های تحقیقاتی برای ساخت پهپادهای کوچک یا خودروهای کنترل از را دور مسلح یا شناسایی بوده‌اند. وزارت دفاع بریتانیا تأکید می‌کند که پهپادها باید به گونه‌ای ساخته شوند که فقط سربازان بتوانند اسلحه آن‌ها را شلیک کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ربات های سرباز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر