;
coinex

وزیر بهداشت: برای خرید واکسن کرونا درخواست داده ایم

دیروز برای شما از طرح جهانی یونیسف برای برقراری توزیع عادلانه واکسن گفتیم. امروز خبری رسیده که نشانگر درخواست ایران برای خرید واکسن کرونا است.

این روزها و با تایید نهایی حدودا سه واکسن کرونا، بسیاری از کشورها در تدارک تهیه و خرید این واکسن هستند. البته که هنوز هیچ خبری از حجم تولید این واکسن ها و چگونگی توزیع دوزهای تولید شده واکسن منتشر نشده است، اما به ظاهر اجماع جهانی میکوشد که شرایط برای توزیع عادلانه واکسن فراهم شود.

دیروز برایتان از طرح یونیسف برای توزیع عادلانه واکسن در در کشورهای در حال توسعه گفتیم. در نشست گروه 20 هم به تلشا برای توزیع عادلانه واکسن تاکید شد.

اما همه این ها به معنای بی تفاوتی برای تهیه واکسن نیست. هر کشور باید تلاش خود برای خرید و یا تهیه واکسن های موجود انجام دهد. حال به نظر میرسد در ایران سفارش خود برای تهیه واکسن را ثبت کرده است.

وزیر بهداشت: برای خرید واکسن کرونا درخواست داده ایم

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ایران می‌گوید این کشور در کنار تلاش برای تولید واکسن کرونا، واکسن خارجی نیز خریداری خواهد کرد و از تامین مالی برای خرید واکسن خارجی خبر داده است.

دکتر حسین وطن پور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفته است درخواست ایران برای خرید واکسن در کوواکس ثبت شده است.

وزر بهداشت: برای خرید واکسن کرونا درخواست داده ایم

کوواکس طرحی است که دسترسی عادلانه به واکسن کووید۱۹ در سراسر جهان را تضمین می کند. آمریکا از مشارکت در این طرح خودداری کرده است.

آقای وطن پور گفته است اعلام نیاز، رزرواسیون و تامین مالی خرید واکسن خارجی انجام شده و سفارش خرید توسط ایران در کوواکس ثبت شده است.

او گفته است ایران برای سه مدل مختلف واکسن درخواست خود را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص خرید واکسن کرونا توسط ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر