;
coinex

روند انتقال قدرت از ترامپ به بایدن آغاز شد

با چراغ سبز ترامپ، رسما روند انتقال قدرت از ترامپ به بایدن آغاز شد. او در توییتی از سازمان خدمات عمومی دولت آمریکا خواسته روند انتقال قدرت را آغاز کند.

دولت فدرال ایالات متحده آمریکا، جو بایدن را به‌عنوان «برنده ظاهری» انتخابات ۳ نوامبر به رسمیت شناخت و کار انتقال قدرت به‌طور رسمی آغاز شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا در توییتی اذعان کرد، زمان آن رسیده است تا اداره خدمات عمومی «آنچه را باید انجام شود، انجام دهد». وی این اقدام را در راستای منافع کشور برشمرد.

روند انتقال قدرت از ترامپ به بایدن آغاز شد

امیلی مورفی، رئیس سازمان خدمات عمومی دولت ترامپ در نامه‌ای به جو بایدن گفت که منابع لازم برای انتقال قدرت را در اختیار او می‌گذارد.

با این حال ترامپ در توییت خود همچنان از قبول نتیجه انتخابات امتناع کرده است: «پرونده ما به‌طور جدی ادامه دارد، مبارزه خوبی را ادامه می‌دهیم و من معتقدم که پیروز خواهیم شد.»

روند انتقال قدرت از ترامپ به بایدن

اظهارات آقای ترامپ به دنبال چندین شکست در دادگاه برای آقای ترامپ و تائید پیروزی آقای بایدن در ایالت‌های مهم صورت گرفت. سناتورهای ارشد جمهوری خواه از او خواسته بودند که شکست خود را بپذیرد. ۱۶۰ نفر از رهبران تجاری- از جمله کمک کنندگان بزرگ مالی جمهوری خواه هم از آقای ترامپ خواسته‌اند شکست خود را بپذیرد و به او گفتند عدم انجام چنین کاری به آمریکا ضرر می‌رساند.

ترامپ در توییتی نوشت: به دعوای حقوقی خود در مورد نتیجه انتخابات ادامه می‌دهم، اما به خاطر منافع و مصالح کشور با آغاز روند انتقال قدرت به تیم بایدن موافق هستم.

با آغاز روند انتقال قدرت، تیم آقای بایدن به بودجه فدرال و دفاتر دولتی دسترسی خواهند داشت. او همچنین از این پس به طور مرتب گزارش‌های اطلاعاتی محرمانه را دریافت خواهد کرد. آقای بایدن گفته است اولویت او مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا است.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا شروع به اعلام کابینه خود کرده و تا کنون دو زن مسئولیت دو سمت مهم را به عهده گرفته‌اند. جنت یلین، قرار است به عنوان وزیر دارایی فعالیت کند و آوریل هینس هم برای ریاست اداره اطلاعات ملی معرفی شده است. این نهاد بلندپایه ترین سازمان اطلاعاتی آمریکاست. فعالیت هر دو مستلزم تائید سنای آمریکا است.

آقای بایدن پیشتر آنتونی بلینکن را به عنوان گزینه خود برای وزارت امور خارجه معرفی کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آغاز روند انتقال قدرت از ترامپ به بایدن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر