;
coinex

تسلا هر روز ایلان ماسک را پولدارتر می‌کند!

دیروز برایتان از تاثیر افزایش ارزش سهام تسلا بر افزایش ثروت ایلان ماسک گفتیم. تسلا هر روز ایلان ماسک را پولدارتر می‌کند و ماسک حال دومین فرد ثروتمند دنیاست.

ارزش بازار تسلا با رکوردشکنی بی‌سابقه برای اولین بار از ۵۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته و حالا یکی از باارزش‌ترین کمپانی‌های جهان محسوب می‌شود.

ارزش سهام این کمپانی در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته که همین موضوع باعث شده مدیرعامل آن یعنی ایلان ماسک با عبور از بیل گیتس به دومین ثروتمند جهان تبدیل شود. قیمت سهام این سازنده خودرو با افزایش ۵.۱ درصدی به ۵۴۸.۵۳ دلار رسیده است.

با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه خودروهای برقی و همچنین الزام کشورهای مختلف به استفاده از این محصولات در دهه‌های آینده، انتظار می‌رود شرکت تسلا با قدرت به رشد خود ادامه دهد. ارزش سهام این کمپانی در یکسال رشد سرسام‌آور ۵۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

تسلا هر روز ایلان ماسک را پولدارتر می‌کند!

در معاملات اولیه بازارهای مالی ارزش هر سهم تسلا با نزدیک به ۴ درصد رشد، به بالای ۵۴۲ دلار رسید که با این احتساب ارزش شرکت تسلا را به بالای ۵۱۴ میلیارد دلار رسانده است.

دلیل اصلی بالا رفتن ارزش این خودروساز، تصمیم بازار بورس نیویورک به افزودن این شرکت به بازار “اس‌اند‌پی-۵۰۰” از بیست و یکم دسامبر است.

از زمان اعلام این تصمیم ارزش سهام این غول خودروسازی الکتریک حدود ۲۸ درصد تقویت شده است.

“اس‌اند‌پی-۵۰۰” یکی از سه شاخص اصلی در بازار بورس آمریکاست که ۵۰۰ شرکت برتر در آن سهام خود را عرضه می‌کنند؛ دو بازار دیگر اصلی در نیویورک “داوو جونز” و “نزدک” هستند.

تسلا هر روز ایلان ماسک را پولدارتر می‌کند

بر اساس فهرست میلیاردهای بلومبرگ، ثروت خالص ایلون ماسک، مدیر عامل این شرکت از به ۱۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده تا به او کمک کند بیل گیتس، مدیر عامل شرکت مایکروسافت را کنار بزند تا به مقام دوم در فهرست ثروتمندان بزرگ جهان قرار گیرد.

نفر اول در این فهرست جف بزوس، مدیر عامل شرکت آمازون است که این مقام را حفظ کرده است.

مدیر عامل تسلا در ژانویه امسال در رتبه سی و پنجم ثروتمندان جهان بود که از ابتدای سال توانسته بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به دارایی خود اضافه کند و جایگاه خود را در این فهرست بطور چشمگیری ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه تسلا هر روز ایلان ماسک را پولدارتر می‌کند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر