;
coinex

رمزارز لیبرا فیسبوک ؛ رقیب جدید بیت کوین از راه رسید!

حرکت تدریجی به سمت ارزهای دیجیتال در حال جهانی شدن است. به تازگی اخباری از عرضه رمزارز لیبرا فیسبوک در سال 2021 منتشر شده است.

به نظر می رسد افزایش ارزش بیت کوین و نفوذ آن در انواع ساختارهای پرداختی و مبادلاتی، کشورها، نهادها و شرکت های زیادی را به عرضه ارز دیجیتال مخصوص به خود تحریک کرده است.

بالطبع هیچکدام از شرکت های بزرگ فناوری هم نمیخواهند از قافله عقب بمانند. اگر زمانی کسی ارز دیجیتال را جدی نگرفت و به ارزش آن اعتماد و باور نداشت، حالا و با هر روز بیشتر پذیرفته شدن آن، همه سعی میکنند بخشی از بازار آینده و احتمالی آنرا به خود اختصاص دهند.

رمزارز لیبرا فیسبوک

به‌گزارش رسانه‌ی arstechnica و به‌نقل از منبع آگاه، احتمالا ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹)، ارز دیجیتال فیسبوک موسوم به لیبرا عرضه خواهد شد. در ابتدا، لیبرا به‌صورت استیبل‌کوین و مبتنی‌بر دلار فعالیت خود را آغاز می‌کند و کاربران برای مبادله‌ی این ارز دیجیتال از کیف‌پول دیجیتالی موسوم به نُوی (Novy) می‌توانند استفاده کنند.

لیبرا تابستان ۲۰۱۹ رسما معرفی شد و قرار بود تا اواخر همان سال، به‌صورت ارز دیجیتال با پشتوانه‌ی سبدی متشکل از ارزهای فیات فعالیت خود را آغاز کند؛ اما قانون‌گذاران به ماهیت لیبرا واکنش نشان دادند و این موضوع عرضه‌ی ارز دیجیتال یادشده را به‌تعویق انداخت. آن‌ها این ارز دیجیتال را تهدیدی برای ثبات پولی دانستند و هشدار دادند که لیبرا می‌تواند برای پول‌شویی استفاده شود.

رمزارز لیبرا فیسبوک

آوریل امسال، ۲۷ عضو انجمن لیبرا از تغییراتی در برنامه‌های این پروژه خبر دادند و اعلام کردند لیبرا را به‌صورت استیبل‌کوین‌هایی عرضه می‌کنند که با ارز فیات ازجمله دلار و یورو و پوند پشتیبانی می‌شود. انجمن لیبرا وظیفه‌ی مدیریت این ارز دیجیتال را برعهده‌ دارد. حال، مدت زیادی تا عرضه‌ی لیبرا باقی نمانده و گفته می‌شود فیسبوک در مرحله‌ی اول استیبل‌کوین مبتنی‌بر دلار آمریکا را عرضه می‌کند. همچنین، استیبل‌کوین‌ها‌ی مبتنی‌بر سایر ارزهای فیات و ارز اصلی با پشتوانه‌ی سبدی از دارایی‌ها در مراحل بعدی عرضه خواهند شد.

زمان دقیق عرضه‌ی لیبرا به تأییدیه‌ی سازمان نظارت بر بازارهای مالی سوئیس (FINMA) بستگی دارد تا این ارز دیجیتال به‌عنوان سرویس پرداختی بتواند فعالیتش را آغاز کند؛ اما به‌احتمال زیاد تا ژانویه‌‌ی ۲۰۲۱، مجوز این سازمان صادر و لیبرا عرضه می‌شود. به‌دنبال افزایش نگرانی‌های قانون‌گذاران، اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ تعدادی از بنیان‌گذاران اصلی، ازجمله پی‌پال، مسترکارت، ودافون و ای‌بِی از انجمن لیبرا کناره‌گیری کردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رمزارز لیبرا فیسبوک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر