;
coinex

موفقیت 100 درصدی واکسن کرونای مدرنا در پیشگیری از ابتلا تایید شد

کمپانی مدرنا آخرین اطلاعات از آزمایش بالینی واکسن کرونای خود را منتشر کرده که از اثربخشی 100 درصدی واکسن کرونای مدرنا در جلوگیری از ابتلا به ویروس حکایت دارد.

مدرنا اطلاعات جدیدی درباره نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا خود منتشر کرده که از اثربخشی ۹۴ درصدی آن خبر می‌دهد. این کمپانی همچنین به دنبال دریافت مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است.

فایزر کمتر از دو هفته پیش خواهان دریافت چنین مجوزی از FDA شد و حالا که واکسن مدرنا به کارایی بالایی دست پیدا کرده، مسیر برای دریافت مجوز استفاده اضطراری برای آن هموار می‌شود.

موفقیت 100 درصدی واکسن کرونای مدرنا

طبق جدیدترین نتایج، واکسن کرونا مدرنا در جلوگیری از ابتلا به بیماری ۹۴ درصد کارایی دارد و برای مقابله با موارد شدید کووید-۱۹ اثربخشی ۱۰۰ درصدی دارد. در حقیقت هیچ کدام از داوطلبان علائم شدید بیماری را تجربه نکردند.

بر اساس نتایج نهایی که روز دوشنبه (۳۰ نوامبر) توسط شرکت مدرنا اعلام شد، واکسن ویروس کرونای این شرکت ۹۴٫۱ درصد در پیشگیری از کووید ۱۹ و ۱۰۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به بیماری شدید مؤثر است. مدرنا برای دریافت مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و دارو اقدام می‌کند.

تجزیه‌و‌تحلیل نهایی بر اساس ۱۹۶ مورد تأییدشده کووید ۱۹ در میان شرکت‌کنندگان در کارآزمایی انجام شد؛ چه کسانی که دارونما دریافت کرده بودند و چه کسانی که واکسن را دریافت کرده بودند.

موفقیت 100 درصدی واکسن کرونای مدرنا

از این موارد، ۱۸۵ مورد در گروه دارونما بودند و ۱۱ نفر از کسانی بودند که واکسن دریافت کرده بودند. این یافته‌ها نیز تأیید می‌کند که واکسن کووید ۱۹ مدرنا دارای نرخ کارآیی بالایی است.

تجزیه‌و‌تحلیل اولیه کارآزمایی مرحله‌ی سوم که روی ۹۵ شرکت‌کننده انجام شده بود، نشان می‌داد واکسن ۹۴٫۵ درصد مؤثر است. در تجزیه‌و‌تحلیل نهایی، ۳۰ نفر از شرکت‌کنندگان دچار بیماری شدید شدند (یکی از آن‌ها از دنیا رفت) اما تمام آن ۳۰ نفر در گروه دارونما حضور داشتند که نشان می‌دهد واکسن در برابر بیماری شدید بسیار محافظ است. مدرنا هیچ‌گونه مشکل ایمنی قابل‌ توجهی گزارش نکرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص واکسن کرونای مدرنا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر