;
coinex

نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای ؛ بهترین اپلیکیشن های اندروید آیفون و ویندوز

در این گفتار ما به شما نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای را آموزش می‌دهیم تا از خطر هک شدن وای فای توسط افراد دیگر جلوگیری کنید.

اگر فکر می‌کنید سرعت نت وای فای شما به طرز مشکوکی پایین است و یا بسته اینترنت‌تان خیلی زود تمام می‌شود، حتما به این قضیه شک می‌کنید که ممکن است یکی از اینترنت خانه‌تان پنهانی استفاده ‌کند!

ولی برای فهمیدن این موضوع چه باید کرد؟ چطور دزدهای اینترنت وای فای  را شناسایی کنیم؟

اگر فکر می‌کنید سرعت وای فای شما بخاطر اتصال غیرمجاز دیگران کم می‌شود یا حجم بسته‌تان خیلی سریع تمام می‌شود، ما در اینجا اپلیکیشن‌هایی به شما معرفی می‌کنیم تا این افراد مزاحم را گیر بیندازید و آنها را بلاک کنید.

امروزه شکی نیست که اینترنت بخشی از زندگی ما شده و این بخاطر استفاده زیاد و مکرر ما از تلفن‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های متصل به اینترنت است و استفاده از وای فای در دنیا یک چیز اجباری محسوب می‌شود.

نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای

در این مقاله ما به شما نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای را به کمک 11 اپلیکیشن برتر اندروید آموزش می‌دهیم تا دزدهای اینترنت را گیر بیندازید و آنها را بلاک کنید.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن Fing- Network Tools

نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای
افراد متصل به مودم

اپلیکیشن  Fing- Network Tools یکی از بهترین، قدرتمندترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های نمایش وضعیت و اطلاعات شبکه برای سیستم عامل اندروید است که به صورت کاملا رایگان توسط استودیوی Fing Limited عرضه شده و با بیش از 10 میلیون دانلود از گوگل پلی در صدر برترین برنامه‌های مدیریت شبکه قرار دارد.

با این ابزار شما می‌توانید به راحتی و در عرض چند ثانیه تمام دستگاه‌هایی که از شبکه‌ی وای فای شما استفاده می‌کنند را مشاهده نمایید و به مدیریت آنها بپردازید.

همینطور می‌توانید خیلی دقیق مشخصات دستگاه متصل به اینترنت از جمله آدرس IP، آدرس MAC، نام دستگاه، مدل و سازنده را پیدا کنید.

این اپلیکیشن با دارا بودن یک محیط کاربری بسیار ساده و کاربرپسند تجربه‌ی بهترین و کاربردی‌ترین برنامه تجزیه و تحلیل شبکه را در تلفن و یا تبلت اندرویدی شما به ارمغان می‌آورد.

اپلیکیشن Fing Network Tools هم اکنون در پلی استور دارای امتیاز 4.4 از 5.0 است. متاسفانه این برنامه در پلی استور برای کاربران ایرانی در دسترس نیست.

شما می‌توانید این اپلیکیشن را از سایت‌های معتبر دانلود کنید و با شناخت و بلاک کردن دزدهای اینترنت خانه‌تان، از شر این مزاحمان راحت شوید.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن IP Tools

اگر شما به دنبال یک اپلیکیشن اندروید هستید که یک تصویر واضح و کامل از وضعیت شبکه اینترنت‌تان به شما بدهد، پیشنهاد می‌کنم به هیچ عنوان اپلیکیشن IP Tools را که توسط شرکت Amazing Byte منتشر شده، از دست ندهید.

این اپلیکیشن دارای یک تحلیلگر وای فای بسیار قوی است که به شما کمک می‌کند تمام دستگاه‌های متصل به وای فای با جزئیاتی مثل آدرس IP، آدرس MAC، نام دستگاه و اطلاعاتی دیگر را شناسایی کنید.

افراد متصل به مودم
نمایش افراد متصل به مودم

اپلیکیشن IP Tools: Network utilities که تاکنون بیش از 5 میلیون بار توسط کاربران دالود شده است می‌تواند به راحتی توجه مدیران شبکه را جلب کرده و با استفاده از قابلیت‌های خود آنها را از هر گونه برنامه‌ی جانبی دیگری بی نیاز سازد.

این اپلیکیشن با امتیاز 4.4 از 5 در پلی استور، یکی از بهترین ابزارهای اندروید در زمینه نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای شناخته شده است.

دانلود اپلیکیشن IP Tools از گوگل پلی

اپلیکیشن NetCut

نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای
دیدن افراد متصل به مودم

اپلیکیشن NetCut یکی از عالی‌ترین ابزارهای اندروید در زمینه نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای است. این تحلیلگر وای فای می‌تواند خیلی سریع دستگاه‌های متصل به وای فای را شناسایی کند.

شما از طریق LAN و تنظیم یکی از کاربران به عنوان مدیر، می‌توانید شبکه بین دو کاربر را قطع کنید. ولی استفاده از این برنامه نیازمند روت بودن دستگاه اندروید است.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این اپلیکیشن شناسایی مهاجم است. بدین صورت که اگر کسی قصد سو استفاده از شبکه‌ی شما را داشته باشد، شما می‌توانید به راحتی و به طور مستقیم از طریق این اپلیکیشن آن را تشخیص دهید.

شما می‌توانید این برنامه را از وب سایت‌های معتبر دانلود کنید.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن  Who Use My WiFi? – Network Tool

به دلیل افزایش گسترده‌ی ابزارهای هک وای فای و همچنین پایین بودن امنیت روترهای بی سیم، یکی از بزرگترین مشکلات کاربران شناسایی افراد متصل به شبکه وای فای است که در برخی از موارد نیز مشاهده کرده‌ایم که به دلیل نفوذ فرد اختلال‌گر به شبکه، مشکلاتی برای دارنده‌ی وای فای به وجود آمده است.

اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه هستید، این اپلیکیشن را از دست ندهید!

دیدن افراد متصل به مودم
دیدن افراد متصل به مودم

این اپلیکیشن بدرد کسانی می‌خورد که به دنبال سریعترین، هوشمندترین و آسان‌ترین راه برای کنترل دستگاه‌های متصل به وای فای خود هستند. این نرم افزار تمام دستگاه‌های متصل به وای فای را اسکن می‌کند و اطلاعات دستگاه‌ها دراختیارتان می‌گذارد.

این برنامه به عنوان یکی از کاملترین نرم افزارهای موجود در زمینه‌ی شناسایی افراد متصل شده به شبکه‌ی وای فای توانسته است امتیاز 4.3 از 5.0 را توسط کاربران گوگل پلی به دست آورد.

دانلود اپلیکیشن  Who Use My WiFi? – Network Tool از گوگل پلی

اپلیکیشن Network Scanner

این اپلیکیشن یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهای نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای است.

علاوه بر شناسایی دستگاه‌های متصل به وای فای، این ابزار توانایی نشان دادن آسیب پذیری مشکوک یا مسائل امنیتی در شبکه را نیز دارد.

همچنین این برنامه قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای ابزارهایی مانند بیدار شدن از شبکه (Wake on Lan)، پینگ (Ping)، تریس روت (Traceroute) و غیره دارد.

دیدن افراد متصل به مودم
دیدن افراد متصل به مودم

دانلود اپلیکیشن Network Scanner از گوگل پلی

این برنامه یک رابط کاربری عالی دارد و قطعاً بهترین برنامه اسکن وای فای و عالی‌ترین ابزار در زمینه نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن WiFi Thief Detector

اگر شما به دنبال یک اپلیکیشن اندروید برای پیدا کردن و شناسایی افراد متصل به وای فای هستید، حتما برنامه‌ی WiFi Thief Detector را امتحان کنید.

در اصل این یک اپلیکیشن اسکنر شبکه است که به کاربران کمک می‌کند دستگاه‌های متصل به شبکه وای فای را تشخیص دهند.

علاوه بر آن، این برنامه اطلاعات مهمی مانند آدرس IP ، شناسه MAC و اطلاعاتی از این دست را در اختیار کاربر می‌گذارد.

دیدن افراد متصل به wifi
دیدن افراد متصل به wifi

اگر شما نیز نگران دزدی یا هک شدن وای فای خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این اپلیکیشن را نصب کنید.

این نرم افزار توسط WiFi Speed Test – WiFi Router & WiFi Security منتشر شده است و تا این لحظه بیش از 500 هزار نفر از کاربران اندروید آن را نصب کرده اند.

امتیاز این برنامه در پلی استور4.1 از 5 است که آنرا به یکی از کاملترین نرم افزارها در زمینه نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای تبدیل میکند.

دانلود اپلیکیشن WiFi Thief Detector از گوگل پلی

اپلیکیشن Network Connections

این اپلیکیشن یکی دیگر از عالی‌ترین ابزارهای اندروید است که به کمک آن می‌توانید تمام افرادی که به وای فای متصل هستند را شناسایی کنید.

اپلیکیشن Network Connections اساساً یک اپلیکیشن مدیریت شبکه است که کلیه اتصالات ورودی و خروجی را نشان می‌دهد و بر آنها نظارت می‌کند.

دیدن افراد متصل به wifi
دیدن افراد متصل به wifi

این برنامه نیز اطلاعات دقیقی درباره آدرس IP دستگاه‌های متصل در اختیار شما می‌گذارد.

دانلود اپلیکیشن Network Connections از گوگل پلی

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن Who is on my WiFi

این اپلیکیشن، همانطور که از اسمش پیداست، می‌تواند در نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای به ما کمک کند.

با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌توانید دستگاه‌های متصل به اینترنت وای فای را شناسایی کنید.

دیدن افراد متصل به wifi
دیدن افراد متصل به wifi

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن که آن را از بقیه اپلیکیشن‌ها متمایز می‌کند، تنظیمات روتر آن برای روترهای معروف مانند D-Link ،TP-Link و موارد دیگر است.

بنابراین شما می‌توانید بعد از شناسایی دستگاه‌های ناشناس، آنها را به راحتی بلاک کنید.

دانلود اپلیکیشن Who is on my WiFi از گوگل پلی

اپلیکیشن Mi Wi-Fi

شیائومی مودم‌ها و روترهای با کیفیتی را با قیمتی مقرون به صرفه به بازار عرضه کرده است و با عملکرد بسیار خوبی که این تجهیزات داشته‌اند، توانسته است مشتریان زیادی در سراسر جهان پیدا کند.

شیائومی همواره به عرضه محصولات با کیفیت مشهور بوده است به همین علت کیفیت مودم‌ها و تجهیزات مخابراتی این کمپانی هم بسیار بالاست.

دیدن افراد متصل به wifi
دیدن افراد متصل به wifi

اپلیکیشن Mi Wi-Fi ابزاری عالی برای دارندگان مودم‌های شیائومی است. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید وای فای خود را با استفاده از تلفن همراهتان در همه جا کنترل کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن این است که شما می‌توانید تنظیمات Qos را مدیریت کنید.

دانلود اپلیکیشن Mi Wi-Fi از گوگل پلی

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن Wifi Inspector

نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای
دیدن افراد متصل به wifi

اپلیکیشن Wifi Inspector یکی دیگر از بهترین اسکنرهای شبکه اندروید است که برای مشاهده تمام دستگاه‌های متصل به وای فای استفاده می‌شود.

این اپلیکیشن اطلاعات دقیقی درباره دستگاه‌های متصل مانند آدرس IP، سازنده، نام دستگاه، آدرس MAC و موارد دیگر به کاربر می‌دهد.

در حال حاضر این اپلیکیشن توسط میلیون‌ها کاربر استفاده می‌شود و جزء یکی از بهترین اسکنرهای شبکه وای فای محسوب می‌شود و امتیاز آن در پلی استور 4.1 از 5 است. شما می‌توانید این اپلیکیشن را از سایت‌های معتبر دانلود کنید.

برنامه کی به وای فای وصله

برنامه کی به وای فای وصله اندروید ، اپلیکیشن ایرانی است که توسط سهیل قنبری ساخته شده و یکی از بهترین اپلیکیشن‌های شناسایی افراد متصل به وای فای است.

با استفاده از برنامه کی به وای فای وصله اندروید، شما می‌توانید مدل دستگاه‌هایی که بدون اجازه شما از اینترنت وای فای استفاده می‌کنند را شناسایی کنید.

کاربرد دیگر برنامه کی به وای فای وصله اندروید، نمایش سرعت اینترنت است. برای دانلود برنامه کی به وای فای وصله اندروید میتوانید از کافه بازار اقدام کنید.

برنامه کی به وای فای وصله اندروید
برنامه کی به وای فای وصله اندروید

شما برای جلوگیری از هک شدن و کنترل دستگاه‌های متصل به شبکه وای فای‌تان از چه اپلیکیشنی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما کدام یک از اپلیکیشن‌های معرفی شده کاربردی‌تر و بهتر است؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نحوه شناسایی افراد متصل به وای فای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    شمااولش مینویسیداین اپ ها برای اندروید و آیفون!!اماوقتی میری داخلش تاانتهامیبینی همگی مال اندرویدهستند.لطفاصادق باشید باملت

    پاسخ