;
coinex

قانون جدید گرین کارت آمریکا ؛ کار برای دانشجویان ایرانی هم سخت شد!

به گزارش برخی رسانه های آمریکایی، قانون جدید گرین کارت آمریکا با اتفاق آرای جمهوری خواهان و دموکرات ها در کنگره آمریکا به تصویب رسیده و به زودی اجرایی میشود.

برخی رسانه‌ها از تصویب طرح جدید برای دریافت گرین کارت در کنگره آمریکا خبر داده‌اند. به نوشته رسانه‌های آمریکا این طرح در پی سخت‌تر کردن شرایط مهاجرت به آمریکا و تغییر معیارهای دریافت گرین کارت است.

دانشجویان ایرانی در آمریکا ۱۷ سال منتظر گرین کارت بمانند.  طبق این لایحه تعداد یک میلیون دانشجو و کارمند با ملیت هندی ساکن آمریکا در یک صف با دانشجو و کارمند ایرانی قرار خواهند گرفت. این به معنی افزایش صف انتظار گرین کارت از یک سال به هفده سال برای دانشجویان ایرانی است.

جزئیات لایحه جدید را در ادامه بخوانید.

قانون جدید گرین کارت آمریکا

بر اساس قانون جدید S386- HR1044 که به تصویب کنگره آمریکا رسیده است، دیگر مهاجران ایرانی در اولویت دریافت گرین کارت نخواهند بود. چه آنهایی که از طریق دانشجویی مهاجرت کرده باشند چه طرق دیگر.

در نتیجه ممکن است فرایند کسب گرین کارت برای این افراد 10 الی 17 سال به طول بی‌انجامد. بر اساس این قانون که به تصویب کنگره و سنا نیز رسیده است، اولویت اول برای دریافت اقامت کامل پس از فارغ التحصیل شدن، با هندی تبارها و سپس چینی ها خواهد بود.

قانون جدید گرین کارت آمریکا

در چنین شرایطی یک دانشجوی ایرانی اگر از دانشگاه پذیرش دریافت کند، برای از دست ندادن امکان حضورش در آمریکا پس از پایان ویزای تحصیلی،‌ ناگزیر است دست کم 10 تا 17 سال از دیدن خانواده چشم پوشی کند.

همچنین دانشجویان ایرانی بر اساس قانون S386 پس از از پایان تحصیل و با پایان مهلت ویزا، برای یافتن شغل با محدودیت های زیادی مواجه هستند.

تنها در صورت وتو شدن این قانون از سوی مقام ریاست جمهوری در ایالات متحده، امید برای کسب گرین کارت در مدت کوتاه باقی میماند. با وجود این، دونالد ترامپ که خود از همان اتبدای ریاست جمهوری در مورد محدود کردن مهاجرت به آمریکا تلاش های گسترده ای انجام داد، بعید به نظر میرسد که مخالفتی با این طرح داشته باشد.

از سوی دیگر، کاملا هریس، معاون ریاست جمهوری آینده آمریکا، خود از جمله رای دهندگان به این طرح است. این طرح ساعاتی پیش به اتفاق آرا و با کمترین رای مخالف از سوی دو جناح جمهوری خواه و دموکرات به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قانون جدید گرین کارت آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر