;
coinex

افزایش نرخ پیامک در لایحه بودجه سال آینده!

بنابر جزئیات لایحه بودجه سال 1400، افزایش نرخ پیامک در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شده است. اما علت این افزایش قیمت پیامک چیست؟

طی روزهای گذشته، بررسی جرئیات لایحه بودجه سال 1400 به موضوع بسیار داغی بدل شده است. این لایحه که از همان ابتدا و پیش از تهیه نهایی بحث و جدل های فراوانی در پی داشت،‌ بالاخره در یک وضعیت تاریخی تقدیم مجلس شد.

مقصودم از وضعیت تاریخی عدم حضور رییس قوه مجریه و رییس مجلس در این جلسه بود که برای اولین بار اتفاق افتاد.

اما مطابق با آنچه انتظار میرفت و به مانند سال گذشته، در بودجه سال 1400 نیز، افزایش قیمت پیامک به مبلغ 10 ریال پیش بینی شده است. اما علت این افزایش قیمت چیست؟

افزایش نرخ پیامک در لایحه بودجه سال آینده!

در تبصره‌ی ۶ ماده‌‌واحده‌ی لایحه‌ی بودجه سال ۱۴۰۰، درآمد حاصل از افزایش قیمت پیامک تا مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال برای اجرای قوانین حمایت از حقوق معلولان و سامان‌دهی کودکان کار و خیابان دراختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد. لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ با سقف ۲،۴۰۰ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بودجه‌ای درحدود ۳ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان دریافت خواهد کرد.

افزایش نرخ پیامک در لایحه بودجه سال آینده

این بودجه باید صرف برنامه‌ی تجاری‌سازی ارتباطات و فناوری اطلاعات و برنامه‌ی توسعه فن‌آفرینی ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأمین و توسعه‌ی زیرساخت‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأمین و توسعه‌ی زیرساخت‌ها، ‌خدمات، کاربردها و مدیریت بخش فضایی، تنظیم، نظارت، تأمین و توسعه‌ی زیرساخت اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارها، آموزش تخصصی فناوری‌های دیجیتال، تأمین و توسعه کاربردها و خدمات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأمین و توسعه‌ی فناوری‌های نوین فضایی و دیجیتالی، اعمال مقررات و مدیریت بهینه‌سازی منابع کمیاب بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و برنامه پژوهش و راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش نرخ پیامک در لایحه بودجه سال آینده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر