;
coinex

ادعای ساخت ابرسرباز توسط چین با دستکاری ژنتیکی!

یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا از ساخت ابرسرباز توسط چین با استفاده از فناوری ویرایش ژنوم موسوم به کریسپر (CRISPR) خبر داده است.

سال گذشته، دو محقق آمریکایی مقاله‌ای نوشتند که هدف‌های چین را برای استفاده از بیوتکنولوژی در عرصه جنگ، مورد بررسی قرار داد، از جمله آنچه آنها گفتند، نشانه‌هایی از علاقه چین به استفاده از فناوری ویرایش و دستکاری ژن‌ها برای افزایش عملکرد انسانی و احتمالاً سربازان نظامی مشاهده شده‌ است.

آنیا، متخصص فناوری دفاعی چین در مرکز امنیت جدید آمریکا و همکار او ویلسون فرندیک، مشاور در امور چین و افسر سابق نیروی دریایی آمریکا به‌طور خاص، تحقیقات چین را با استفاده از ابزار ویرایش ژن «کریسپر» بررسی کردند، که این واژه، مخفف «ترکیبی از تکرارهای کوتاه متقارن و با فاصله منظم» است.

ادعای ساخت ابرسرباز توسط چین با دستکاری ژنتیکی!

یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده است که داده‌های اطلاعاتی این کشور نشان می‌دهد که چین آزمایش‌های انسانی روی اعضای ارتش آزادی‌بخش خلق چین به امید رشد ابعاد توانمندی‌های بیولوژیک سربازان را آغاز کرده است.

جان راتکلیف، مدیر دستگاه اطلاعاتی ملی ایالات متحده، این اظهارنظر جنجالی را در گفتاری منتشر شده در وال استریت ژورنال ذکر کرده است و در آن از چین به عنوان تهدیدی بزرگ برای امنیت ملی آمریکا یاد کرده ‌است.

راتکلیف نماینده سابق کنگره از تگزاس همچنین گفت: «هیچ حد و مرز اخلاقی، قدرت طلبی‌های پکن را محدود نمی‌کند.

ادعای ساخت ابرسرباز توسط چین با دستکاری ژنتیکی!

تکنیک «کریسپر» برای درمان بیماری‌های ژنتیکی و اصلاح گیاهان استفاده شده ‌است اما دانشمندان غربی تلاش برای دستکاری ژن‌ها در راستای افزایش عملکرد افراد سالم را غیراخلاقی قلمداد می‌کنند.

علاوه بر این، دانشمندان با استناد به مقاله‌ای در سال 2015 در یک روزنامه نوشتند: «دانشمندان و استراتژیست‌های نظامی چین بطور مداوم تأکید کرده‌اند که بیوتکنولوژی می‌تواند به یک نقطه رهبری استراتژیک برای انقلاب آینده در امور نظامی تبدیل شود.»

تصور راهیابی ابرسربازان به ارتش چین ترسناک است. این کشور با داشتن ۲.۲ میلیون نفر نیروی نظامی، بزرگ‌ترین ارتش جهان را دارد. آنطور که در گزارش آمده بودجه دفاعی این کشور فقط در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۷۸ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. جالب آنکه چین سال گذشته یک دانشمند را به خاطر اصلاح ژنتیکی دو نوزاد با تکنیک کریسپر به سه سال زندان و پرداخت جریمه هنگفت محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ساخت ابرسرباز توسط چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر