;
coinex

نقد تصمیمات کمپانی برادران وارنر ؛ کاسه صبر نولان لبریز شد!

کریستوفر نولان کارگردان محبوب این روزهای سینما از تصمیمات عجیب کمپانی برادران وارنر به خشم آمده و در مصاحبه ای نسبت به این ماجرا اعتراض کرده است.

کریستوفر نولان را اگر محبوبترین کارگردان نسل فعلی سینما ندانیم، به حق میتوانیم او را در زمره موفق‌ترین های تاریخ سینما بدانیم. کارگردان فیلم های محبوبی چون اینسپشن، تنت و شوالیه تاریکی، در واکنش به تصمیم برادران وارنر برای اکران آنلاین فیلم ها در سال 2021، سخنانی را مطرح کرده که در ادامه به آن میپردازیم.

کمپانی برادران وارنر هفته گذشته و در واکنش به شرایط بحران شیوع ویروس کرونا که با تعطیلی بسیاری از سالن‌های سینمایی همراه بوده است اعلام کرد، ۱۷ فیلم از محصولاتش از جمله «ماتریکس ۴» و «جوخه انتحار» را در سال آینده میلادی همزمان با اکران در سینماها، به مدت ۳۱ روز در سامانه نمایش آنلاین «HBO Max» نیز قرار خواهد داد؛ این تصمیم با موجی از انتقادها در هالیوود روبه‌رو شد.

نقد تصمیمات کمپانی برادران وارنر ؛ کاسه صبر نولان لبریز شد!

ظاهرا کریستوفر نولان اهمیتی به واکنش وارنر به حرف‌هایش نمی‌دهد؛ زیرا به‌تازگی انگشت انتقاد را سمت این شرکت نشانه گرفته است. نولان تصمیم وارنر برای پخش آنلاین ۱۷ فیلم سینمایی در سال ۲۰۲۱ در شبکه‌ی HBO Max را «بسیار بسیار بسیار بسیار کثیف» نامید و گفت وارنر اصلا نمی‌داند در حال از‌دست‌دادن چه ارزش‌هایی است.

یکی از نقدهای مهم واردشده به برادران وارنر این است که تمامی شرکت‌های همکار خود را تنها ۳۰ دقیقه قبل از اعلام رسمی خبر از این تصمیم عجیب مطلع کرد.

کمپانی برادران وارنر

یکی از مشکلات دیگر تصمیم برادران وارنر این بود که توجهی به قراردادهای باکس‌آفیس کارگردانان و بازیگران مهم نکرد. معمولا ستارگان سینما و فیلم‌سازان معروف بخش درخورتوجهی از حقوق خود را براساس میزان فروش فیلم در سینماها دریافت می‌کنند.

برای مثال، کارگردانی ممکن است ۲ درصد فروش کلی فیلم در گیشه‌ها را کسب کند. پس قطعا برای او فرق فروش ۱۰۰ و ۳۵۰ میلیون دلاری فیلم در گیشه بسیار زیاد به‌نظر می‌رسد. در‌نتیجه، برادران وارنر بدون مشورت با همه‌ی افرادی که در این تصمیم دخالت داده می‌شوند، عملا حقوق قول داده‌شده به تعداد چشمگیری از هنرمندان را کاهش داد. کریستوفر نولان هم این رفتار وارنر را به‌شدت نقد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تصمیم کمپانی برادران وارنر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر