;
coinex

واکسن فایزر منجر به واکنش آلرژیک می‌شود!

چندی پیش انگلستان واکسیناسیون رسمی کرونا را آغاز کرد. دو نفری اولی که در کشور بریتانیا  واکسن فایزر را دریافت کردند، واکنش آلرژیک از خود نشان دادند.

چندی پیش بود که با اعلام رسمی بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، واکسیناسیون سراسری کرونا در کشور انگلستان آغاز شد. این کشور تعداد زیادی دوز واکسن فایزر را خریداری کرده است.

به علاوه واکسن کرونای آکسفورد نیز در انگلستان به تایید نهایی رسیده و به نظر میرسد این کشور اولین کشوری باشد که با واکسیناسیون سراسری از شر ویروس راحت میشود. اما واکنش دو نفر اولی که این واکسن را دریافت کردند، همه را به تردید و کمپانی فایزر را به نگرانی انداخته است. به واقع چقدر میتوان به واکسن کرونا اطمینان کرد و عوارض جانبی واکسن فایزر چیستند؟

واکسن فایزر منجر به واکنش آلرژیک می‌شود!

دو فردی که در روز سه شنبه در کشور بریتانیا واکسن فایزر را (که برای مقابله با کووید-19 ساخته شده است) را دریافت کرده‌اند، پس از تزریق از خود واکنش‌های آلرژیک نشان دادند. یکی از قانون گذاران بهداشتی این کشور دراینباره گفت این مسئله می‌تواند یک راهنما و زنگ خطر برای افرادی باشد که سابقه واکنش‌های آلرژیک داشته‌اند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود فرد سومی نیز که در روز چهارشنبه این واکسن را دریافت کرده  احتمالا چنین واکنشی از خود نشان داده است، البته لازم به ذکر است همه کسانی که این واکنش‌ها را نشان دادند پس از درمان، به سرعت بهبود یافته‌اند.

واکنش آلرژیک

مسئله دشوار در اینباره آن است که نمی‌توان دقیق تشخیص داد که این افراد به چیزی در این واکسن حساسیت داشتند، اما حداقل آنچه واضح است،  هر دو این افراد برای مقابله با آلرژی‌های خود، از انژکتورهای آدرنالین استفاده می‌کردند.

هر دوی این افراد برای سیستم بهداشت عمومی کشور بریتانیا کار می‌کردند و جزو اولویت‌های اولیه دریافت کننده واکسن بودند.

انگلیس اولین کشور غربی است که واکسیناسیون کووید-19 را شروع کرده است. این کشور در روز سه شنبه رسما برنامه واکسناسیون خود را با اولویت کادر بهداشتی و افرادی بالای 80، ساکنان و کارمندان خانه‌های سالمندان آغاز کرد. مسئولین سیستم بهداشت عمومی بریتانیا اعلام کردند در روز اول واکسناسیون به هزاران نفر این واکسن تزریق شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص عوارض جانبی واکسن کرونا چیست؟ شما نگران واکنش آلرژیک ناشی از واکسن فایزر هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر