;
coinex

بررسی و دانلود اپلیکیشن یوتوپین ؛ به یوتوپیا سفر کن!

چقدر با اپلیکیشن های سفر و گردشگری آشنایی دارید؟ اگر میخواهید با یکی از اپلیکیشن های خوب سفر آشنا شوید در بررسی و دانلود اپلیکیشن یوتوپین با ما باشید.

اپلیکیشن‌های موبایلی امروزه تأثیر عمیقی بر زندگی ما گذاشته‌اند و به عنوان یکی از حوزه های مهم، خود را در صنعت گردشگری به ما تحمیل کرده‌اند. امروزه سفر به نقاط مختلف دنیا، بدون استفاده از اپلیکیشن سفر، تقریباً غیرممکن است.

تلفن‌های همراه تمامی جنبه‌های زندگی روزمره‌ی ما را دستخوش تغییر کرده‌اند اما برخی از صنایع مانند صنعت گردشگری و سفر به‌طور کامل تحت تأثیر این اپلیکیشن‌ها قرار گرفته‌اند. اپلیکیشن‌های مورد نیاز سفر هرلحظه در حال به‌روز شدن هستند و ما را شگفت‌زده می‌کنند.

حقیقتا اغراق نمیکنم. از مسیریابی ساده ترین راه ها تا رزرو هتل و امکانات مقصد و سایر موارد همه امروزه در موبایل های ما قابل دسترس است، آن هم به لطف اپلیکیشن های سفر.

دیگر گذشت آن زمان که مسافران مجبور بودند نقشه‌های چاپی با خود به همراه ببرند، چک‌های مسافرتی خود را نقد کنند یا اینکه از یک روز زودتر با تلفن یک تاکسی رزرو کنند. سفر کردن، امروز هم همچنان راحت و بی‌دردسر نیست اما باوجود فناوری‌های جدید به‌مراتب آسان‌تر شده است.

در حقیقت استفاده از اپلیکیشن های سفر و مسیریابی یک نیاز واقعی شده است. اگر گذشتگان ماه ها در مسیر بودند و راهنمایشان ستارگان و برج های راهنما بود،‌ امروزه با اپلیکیشن مسیریابی فقط کافیست مقصدتان را انتخاب کنید!

البته اپلیکیشن های سفر صرفا اپلیکیشن های مسیریابی نیستند. امروز قصد دارم شما را با یکی از اپلیکیشن های متفاوت در حوزه سفر و گردشگری آشنا کنم. در بررسی و دانلود اپلیکیشن یوتوپین با تکراتو همراه باشید.

بررسی و دانلود اپلیکیشن یوتوپین

اگرچه امروزه به لطف وجود آژانس‌های مسافرتی و تورلیدرهای حرفه‌ای سفر اتفاق ساده و خوشایندی برای همه ماست اما گاه اتفاق می‌افتد که دلمان می‌خواهد با خودروی شخصی یا خودروهای عمومی به دل کوه و جاده زده و نقاط و مناطق جدید را کشف کنیم.

علاوه بر دستگاه‌های موقعیت‌یاب، برنامه‌های کاربردی موبایل کمک بزرگی برای شناسایی موقعیت مورد نظر و دسترسی و محدودیت‌هاست؛ برنامه‌هایی که به ما کمک می‌کنند با آداب و رسوم، مناطق دیدنی و حتی آب‌وهوای مناطق گوناگون آشنا شویم و یک تصویر مجازی از محلی که قصد سفر به آنجا را داریم، ترسیم کنیم.

بررسی اپلیکیشن یوتوپین
بررسی اپلیکیشن یوتوپین

اگر به دنبال یک مرجع مناسب برای سفر و گردشگری هستید، سایت ها و اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که این سرویس را به شیوه های مختلف ارائه کرده‌اند. اما امروز قصد دارم شما را با یکی از متفاوت‌ترین و جدیدترین اپلیکیشن ها در این حوزه آشنا کنم. در بررسی و دانلود اپلیکیشن یوتوپین ما را همراهی کنید.

سفر کردن زمانی لذت بخش است که با دانش و اطلاعات کافی انجام شود. مسائلی مثل انتخاب مقصد مناسب، مشخص کردن جاذبه های مقصدی که قرار است به آن سفر کنید و غیره همگی نقش بسیار مهمی در نتیجه سفر و میزان لذت بخش شدن آن ایفاء می‌کنند.

بنابراین همیشه باید قبل از سفر به خوبی در مورد همه جوانب آن تحقیق کرد. امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و موبایل انجام این کار بسیار ساده تر از گذشته شده است.

اپلیکیشن ها و سایت های متعددی وجود دارند که هم اکنون سرویس های متنوعی را در زمینه سفر و گردشگری ارائه می‌کنند. استفاده از این سرویس ها می‌تواند برای تجربه یک سفر لذت بخش بسیار کاربردی باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی و دانلود اپلیکیشن یوتوپین بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی و دانلود اپلیکیشن یوتوپین

تنظیم یک برنامه سفر هم می‌تواند امری سرگرم‌کننده و هم سخت باشد. چه مکان‌هایی واقعاً مسافران زیادی را جذب خود می‌کنند و از چه مکان‌هایی می‌توان چشم‌پوشی کرد؟ چه زمانی را باید در یک موزه هنر صرف کنید و این موزه چقدر با کتابفروشی که قصد بازدید از آن را دارید، فاصله دارد؟ و چگونه می‌توانید تمامی ایده‌ها و رزروهایی که دارید را به‌صورت سازماندهی‌شده حفظ کنید؟ در بررسی و دانلود اپلیکیشن یوتوپین به این موضوعات خواهیم پرداخت.

اما یوتوپین چیست و چه تفاوتی با سایر اپلیکیشن های حوزه سفر و گردشگری دارد؟ بیایید اول نگاهی به وبسایت یوتوپین بیندازیم. اگر نام یوتوپین را در گوگل سرچ کنید، با وبسایت این برنامه مواجه میشوید.

بررسی و دانلود اپلیکیشن یوتوپین
بررسی و دانلود اپلیکیشن یوتوپین

با باز کردن وبسایت و در همان صفحه اول، لینک های دسترسی برای دانلود اپلیکیشن بر روی پلتفرم های مختلف در دسترس شما قرار میگیرد. لینک ها مستقیما شما را به بهترین منابع دانلودی یعنی گوگل پلی و اپ استور هدایت خواهد کرد.

در نوار ابزار بالای وبسایت برخی گزینه ها مانند لیست تورها، لیست اقامتگاه ها و البته راه های ارتباطی با تیم یوتوپین وجود دارد. بعدا به این بخش ها خواهیم پرداخت، اما در حال حاضر در بررسی و دانلود اپلیکیشن یوتوپین قصد داریم به توضیح چیستی این برنامه بپردازیم.

یوتوپین در وبسایت خود در پاسخ به سوال یوتوپین چیست اینگونه آورده است:

یوتوپین اولین پلتفرم انسان محور سفر در ایران است. جایی که در آن گردشگران با به اشتراک گذاشتن تجربه‌های ناب خود به دیگران در برنامه ریزی و تجربه کردن بهترین لحظه‌ها کمک می‌کنند. کسب و کار محلی‌ها رونق می‌گیرد و فرهنگ توسعه پایدار در گردشگری توسعه می‌یابد. سفربرو های حرفه‌ای می‌توانند تورهای دوستانه خود را برگزار کنند و ضمن درآمدزایی همسفران خوبی پیدا کنند.

به علاوه یوتوپین در بخشی تحت عنوان ماموریت، ماموریت خود را ارائه بهترین خدمات در حوزه تور و گردشگری، حمایت از سفر مسئولانه و حفاظت از محیط زیست و کمک به گردشگران در رویاپردازی، برنامه‌ریزی و تجربه یک سفر خوب تعریف کرده است.

آنطور که از همین چند سطر توضیح بر‌می‌آید، یوتپوین صرفا یک اپلیکیشن ساده راهنمای سفر یا مسیریابی نیست. حداقل میتوان گفت اولویت و هدف اصلی این تیم، چنین چیزی نیست.

پس یوتوپین دقیقا به دنبال چیست؟ در ادامه بررسی اپلیکیشن یوتپوین ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی و دانلود اپلیکیشن یوتوپین

اولین قدم برای بررسی اپلیکیشن یوتوپین بالطبع دانلود یوتوپین است. برای اینکار همانطور که کمی پیشتر اشاره کردیم، با باز کردن صفحه اصلی وبسایت یوتوپین، شما به لینک های دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور دسترسی خواهید داشت. اما خب من برای سهولت کار لینک دانلود یوتوپین برای اندروید را در ادامه این گفتار قرار میدهم تا کار برای شما ساده تر باشد.

البته کاربران iOS این نکته را در نظر داشته باشند که دانلود یوتوپین برای آیفون فعلا میسر نیست. یوتوپین در حال حاضر برای آیفون به صورت آزمایشی عرضه شده و استفاده از مستلزم نصب نرم افزار TestFlight است. برای راهنمایی بیشتر در این باره به وبسایت یوتوپین مراجعه کنید.

دانلود یوتوپین از گوگل پلی

بعد از دانلود یوتوپین از گوگل پلی، اپلیکیشن به طور خودکار بر روی گوشی شما نصب میشود. اپلیکیشن را که باز کنید شاید متوجه تفاوت در همان قدم اول بشوید. برای استفاده از یوتوپین شما نیاز به ایجاد حساب کاربری دارید.

بررسی اپلیکیشن یوتوپین
بررسی اپلیکیشن یوتوپین

در تصویر بالا اگر حساب کاربری از قبل داشته باشید میتوانید با اطلاعات آن وارد شوید. در غیر اینصورت با استفاده از گزینه ساخت حساب کاربری نسبت به ایجاد یک حساب کاربری اقدام کنید.

در صفحه بعد، بر اساس الگوریتم تمام اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی مبتنی بر حساب کاربری، اپلیکیشن از شما یک شماره تفلن همراه در دسترس میخواهد تا یک کد تاییدیه برایتان ارسال کند.

بررسی اپلیکیشن یوتوپین
بررسی اپلیکیشن یوتوپین

خب من وقتی شماره را وارد کردم، از سرعت عمل اپلیکشن متعجب شدم. هنوز اس ام اس حاوی کد تایید نرسیده بود که به مرحله بعدی ثبت نام رفتم.

در مرحله بعد شما باید یک نام کاربری و یک گذرواژه برای خود انتخاب کنید. در تصویر میتوانید شرایط تعیین گذرواژه و نام کاربری را ببینید. خوشبختانه آن پیچ و خم های تعیین گذرواژه که در مورد برخی اپلیکیشن ها دست و پاگیر میشود را نداریم.

بررسی اپلیکیشن یوتوپین
بررسی اپلیکیشن یوتوپین

در بخش بعد، شما میتوانید از میان چند توضیح مختصر موجود مطابق با تصویر زیر، چند مورد یا همه را انتخاب کنید. این قرار است توضیحی باشد برای اکانت شما در یوتوپین. با انتخاب گزینه مرحله بعد میتوانید به سوالات دیگری درباره علایق، سلایق و شیوه سفر کردن خود پاسخ دهید.

بررسی برنامه یوتوپین
بررسی برنامه یوتوپین

بله به نظر میرسد تفاوت های یوتوپین کم کم رخ نمایی میکنند. یوتوپین تقریبا یک شبکه اجتماعی گردشگری با مبنای محتوای تصویری و نوشتاری است.

بیشتر بخوانید:

به این موضوع در ادامه بیشتر میپردازیم. با پاسخ به سوالاتی که اپلیکیشن از شما میپرسد، یک جمع بندی کلی درباره علایق شما به دست می‌آید.

در قسمت نهایی این بخش، اپلیکیشن به شما پیشنهاد خرید اشتراک ویژه و مزایای استفاده از آن را به همراه نظرات برخی کاربران که از آن استفاده میکنند را به نمایش در می‌آورد.

بررسی برنامه یوتوپین
بررسی برنامه یوتوپین

البته خوشبختانه فعلا الزامی به خرید اشتراک ندارید و با انتخاب گزینه بعدا یادآوری کن میتوانید از این مرحله بگذرید.

بررسی و دانلود اپلیکیشن یوتوپین

تا به اینجای کار باید بگویم حداقل برای من، فضا، طراحی و رابط کاربری یوتوپین بسیار جذاب و دوست داشتنی بوده و شوق من برای ادامه جستجو را بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید:

در ابتدای ورود به یوتوپین، به مانند برخی اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی، برنامه از شما اجازه دسترسی به مخاطبین را برای دسترسی به دوستانی که در اپلیکیشن فعال هستند درخواست میکند. در صورت تمایل میتوانید این اجازه را به یوتوپین بدهید.

خوشبختانه یوتوپین در تمام موارد الگوبرداری مناسبی از اپلیکیشن های دیگر داشته است. پس از گذر از مرحله قبل، آموزش ابتدایی ترین آیکون ها در صفحه اصلی اپلیکیشن آغاز میشود. با هر بار لمس صفحه نمایش یک گزینه جدید به شما به طور مختصر آموزش داده میشود. البته در همین جا میتوانید با انتخاب آیکون “بیخیال آموزش” از بخش آموزشی اپلیکیشن عبور کنید.

اگر از نوار بالای اپلیکیشن آیکون پروفایل را انتخاب کنید با یک منو به مانند تصویر زیر که برخی از اساسی ترین قابلیت های اپلیکیشن را در دسترس قرار میدهد مواجه خواهید شد. البته با تشکر از اپلیکیشن که نداشتن اشتراک ویژه را به من گوشزد میکند!

بررسی برنامه یوتوپین
بررسی برنامه یوتوپین

در اینجا به عنوان یک تازه وارد اگر گزینه یافتن افراد را انتخاب کنید، فهرستی از افراد با علایق مشترک با شما در دسترس تان قرار خواهد گرفت. این علایق مشترک بر اساس پاسخ های ابتدایی شما هنگام ثبت نام تعیین میشود.

در اینجا اگر دقت کنید اپلیکیشن به شکل عجیبی به اینستاگرام مشابه میشود. ساختار دنبال کردن، تعداد دنبال کنندگان و دنبال شوندگان؛ چارچوب بندی پست ها و حتی بخشی شبیه به قابلیت هایلات استوری، کاملا کپی برداری شده از اینستاگرام است. برای من که تا این لحظه مجذوب خلاقیت های یوتوپین بودم، این بخش و حجم شباهت کمی ناراحت کننده بود.

حتی به قابلیت های لایک با دبل کلیک، کامن گذاشتن و به اشتراک گذاری هم رحم نشده و بدتر اینکه با شباهت زیادی به همان آیکون های اینستاگرام پیاده سازی شده است.

نوار ابزار پایین اپلیکیشن هم تقریبا چیزی است مشابه با همان چیزی که در اینستاگرام داریم. یک صفحه هوم، که مشتمل است بر گزیده ای از بهترین مقاصد سفر در کشور، بهترین تورهای موجود، برترین کاربران و مواردی از این دست.

بررسی برنامه یوتوپین
بررسی برنامه یوتوپین

بخش فعالیت ها برای ایجاد سفرنامه شخصی است و در حقیقت همان پیج شخصی شما در اینستاگرام است. در اینجا میتوانید مطالبی از سفر خود، عکسها و ویدیوهایی را به اشتراک بگذارید.

در بخش تورها گزیده ای از برترین تورهای موجود، قیمت و شرایط آنها در اختیار شما قرار میگیرد. بعضا قیمت های بسیار جالب و خوبی پیدا میکنید. با انتخاب هر تور اطلاعات جزیی آن تور، مجری تور و سایر شرایط را خواهید دید.

بخش اکسپلور هم که نیاز به گفتن ندارد! تقریبا همان اکسپلور اینستاگرام، اما در اشل گردشگری! حتی دسته بندی های موضوعی اینستاگرام را هم آورده اند.

بررسی برنامه یوتوپین
بررسی برنامه یوتوپین

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

بررسی و دانلود اپلیکیشن پوتوپین به پایان رسید. در یک جمع بندی نهایی باید گفت یوتوپین به عنوان یک شبکه اجتماعی گردشگری که به ارتباط میان افراد اهل صفر و به اشتراک گذاشتن تجارب سفر کمک میکند، اپلیکیشن بسیار مهم، بدیع و جذابی است.

برای شخص من که همیشه معتقدم جذابیت های کشور عزیزم ایران هیچگاه تمام نمیشوند و از بخت بد حتی مردم همین کشور با تنوع و جذابیت های آن آشنا نیستند، یوتوپین و ابزارهایی شبیه به آن به مثابه چراغ راه و روشنگر مسیر هستند.

بررسی برنامه یوتوپین

سرعت خوب کار با اپلیکیشن، امکانات و قابلیت های خوب و متعدد، یوتوپین را در میان نمونه های داخلی یگانه میکند و حتی شاید بتوانم بگویم در سطح جهانی نیز با یک اپلیکیشن خاص طرف هستیم. اپلیکیشنی با آینده ای به احتمال زیاد درخشان!

خلاقیت به کار رفته در طراحی و بخش بندی اپلیکیشن نمره بالایی میگیرد، اما و فقط اما، ای کاش این خلاقیت و این ایده خوب با الگوبرداری کمتر در نهایت کار عملی میشد. همانطور که گفتم سطح شباهت برخی بخش های اپلیکیشن با اینستاگرام ممکن است حتی کاربران عادی را به خنده وادارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر