;
coinex

مریخ ونچرز در استارتاپ خودرو 45 سرمایه‌گذاری کرد

استارتاپ خودرو 45 که در زمینه فروش و خدمات نقل ‌و انتقال خودرو‌های کارکرده فعالیت می‌کند موفق به تامین مالی چند ده میلیارد تومانی از مریخ ونچرز شد. با بررسی بیشتر خبر با تکراتو همراه باشید.

با ظهور شرکت‌های بزرگ خودرو سازی مانند ایران خودرو و سایپا طی دهه‌های اخیر این صنعت رشد چشم‌گیری را در کشور تجربه کرده است. این رشد با خود مشکلاتی را نیز به همراه داشت؛ به‌عنوان مثال با پدیدار شدن بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده و رشد آن به موازات صنعت خودروسازی، بستر مناسبی برای معاملات خودرو شکل نگرفت و خریداران و فروشندگان در این بازار همواره با مشکلات متعددی مانند کلاه‌برداری، عدم شفافیت در قیمت‌گذاری و … مواجه بوده‌اند.

با ورود موج اول استارتاپ‌ها به کشور و شکل‌گیری پلتفرم‌های متعدد در زمینه آگهی خودرو این مشکلات دوچندان شدند. تقاضا و حجم بازار بعد از ورود این پلتفرم‌ها بیشتر از قبل رشد داشت و همچنان معاملات در بسترهای سنتی اتفاق می‌افتاد. می‌توان گفت این پلتفرم‌ها هیچ‌ کمکی به فروشندگان و خریداران در جهت شکل‌گیری یک معامله امن و شفاف نمی‌کردند و در مواردی مسبب وخیم‌تر شدن شرایط این بازار بودند.

سرماه گذاری مریخ ونچرز در استارتاپ خودرو 45

استارتاپ خودرو۴۵ برخواسته از دل همین مشکلات است. این استارتاپ با هدف ارائه راهکار‌هایی اصولی در خصوص فرایند پرچالش خرید و فروش و نقل و انتقال خودرو‌های کارکرده پا به عرصه بازار گذاشت. به بیان دیگر خودرو۴۵ سرعت نقد شوندگی، امنیت معاملات و شفافیت را با خود به این بازار آورده است. این استارتاپ با در دسترس قرار دادن شعب کارشناسی خودرو برای فروشندگان تلاش می‌کند تا با بررسی دقیق و کارشناسی شده خودرو‌ها به صورت شفاف آن‌ها را قیمت‌گذاری کند و درنهایت برای انجام معامله‌ای امن آن‌ها را در اختیار خریداران مورد تایید خود قرار دهد.

خودرو۴۵ در تمام فرآیند خرید و فروش و نقل و انتقال خودرو در کنار خریداران و فروشندگان است تا با اطمینان کامل معامله صورت گیرد و در این مسیر مسئولیت تمام موارد پیش آمده را می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید:

هم اکنون بیش‌از ۱۰۰ نیروی جوان در این استارتاپ درحال فعالیت هستند و این شرکت در نظر دارد تا ۳ سال آینده مراکز تخصصی خود در زمینه کارشناسی خودرو را در سراسر کشور توسعه دهد که میزان اشتغال‌زایی آن‌ها را به بیش‌از ۱۰۰۰ نیروی انسانی خواهد رساند. این استارتاپ هم‌اکنون ۸ مرکز فعال در زمینه کارشناسی خودرو در تهران، کرج، خرم‌آباد و اهواز دارد و به‌زودی در استان‌های شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز شعبه کارشناسی خودرو تاسیس خواهد کرد.

سرماه گذاری مریخ ونچرز در استارتاپ خودرو 45
سرماه گذاری مریخ ونچرز در استارتاپ خودرو 45

به گفته مدیران مریخ‌ونچرز دلیل آن‌ها برای سرمایه گذاری روی استارتاپ خودرو ۴۵ تیم مدیریتی حرفه‌ای و با انگیزه آن در کنار بازار روبه‌رشد این صنعت در ایران است. خودرو۴۵ به‌واسطه وجود زیرساخت و تکنولوژی مورد نیاز این صنعت، از پتانسیل خوبی برای رقابت و رشد پرسرعت برخوردار است.

از طرفی خودرو۴۵ سریع‌ترین پلتفرم در بازار خرید و فروش خودرو‌های کارکرده است که فرآیند خرید و فروش را از ۰ تا ۱۰۰ و در کمال امنیت و شفافیت انجام می‌دهد. این استارتاپ پتانسیل رشد بالایی دارد و پیش‌بینی می‌شود که تا چند سال آینده بتواند در تمام شهرهای ایران مراکز کارشناسی خودرو خود را راه‌اندازی کند.

.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص سرماه گذاری مریخ ونچرز در استارتاپ خودرو 45 چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر