;
coinex

لیست سریال های ترکی فیلیمو ؛ به دنبال ردپای GEM TV

لیست سریال های ترکی فیلیمو با دوبله فارسی تقریبا تا حد زیادی مشابه با سریال های ماهواره ای است. این گفتار به معرفی این سریال ها میپردازد.

پلتفرم های اشتراک ویدیو نماوا و فیلیمو که از اواخر سال گذشته و با تبلیغات گسترده روی کار آمدند، تلاش زیادی در جلب نظر مخاطبان و ایجاد تنوع در برنامه هایشان دارند.

البته که در این راه کم کم سر به بیراهه گذاشته اند! از همان ابتدا هم که تبلیغات گسترده این دو پلتفرم با محدود شدن فعالیت برخی سایت های دانلود فیلم همزمان شد، بسیاری از فیلم دوستان و کاربران فضای مجازی به شایعات مختلفی مبنی بر ارتباط میان این فیلترینگ و توسعه نماوا و فیلمیو دامن زدند.

برخی کاربران حتی صدای اعتراض خود را در توییتر به گوش وزیر ارتباطات رساندند،‌ که البته آقای جهرمی طبق معمول اظهار بی اطلاعی کرد!

به هر صورت شکی نیست که با هر ابزار و به هر طریقی که شده دو پلتفرم فیلیمو و نماوا طی مدت اخیر موفق به جلب نظر بسیاری از کاربران شده اند.

این موضوع اما چندان بی حاشیه نبوده است. برای مثال به تازگی در فیلیمو بخشی تحت عنوان سریال های ترکی دوبله شده اضافه شده است که تقریبا فهرست سریال های ترکی آن اگرچه جزو بهترین سریال های ترکی است، اما تقریبا همان سریال های شبکه جم تی وی است به علاوه برخی از بهترین سریال های ترکی 2019.

این موضوع در فضای مجازی واکنش های متضاد و متناقضی را سبب شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در سریال های ترکی فیلیمو با ما همراه باشید.

لیست سریال های ترکی فیلیمو

اگرچه نماوا و فیلیمو تا چندماه اول فعالیت خود تقریبا دوشادوش یکدیگر به کار ادامه میدادند، اما فیلمیو به هر دلیلی ناگهان از نماوا پیشی گرفت و دایره فعالیت خود را تا حد زیادی گسترده کرد.

چندی پیش خبر رونمایی از مدرسه فیلمیو به گوش رسید. به علاوه که گهگاه خبرهایی درباره فعالیت های جانبی فیلیمو نیز میرسد. اما آنچه به تازگی در مورد این سرویس اشتراک ویدیو جلب توجه کرده است، سریال های ترکی فیلیمو است!

با وجود تبلیغات عموما منفی و گسترده ای که بر علیه سریال های ترکی صورت میگیرد، فیلیمو به تازگی بخشی تحت عنوان سریال های ترکی فیلیمو با دوبله فارسی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است.

البته در اینکه سریال های ترکی در حد بهترین سریال های نتفلیکس یا بهترین سریال های HBO‌ نیستند تقریبا شکی نیست. حتی کارهای ترکی را با بهترین سریال های BBC‌ نیز نمیتوان مقایسه کرد. اما به هر صورت تجربه نشان داده که طی سالهای اخیر، گرایش مخاطب ایرانی به سریال های ترکی بسیار بوده است.

این موضوع از موفقیت بالای شبکه جم تی وی که به طور تخصصی به دوبله و پخش سریال های ترکی میپردازد به عینه مشخص شده است.

تلاشها برای مانع شدن در جلوگیری از تماشای سریال های ترکی نیز چندان موفق نبوده است. حال به نظر میرسد فیلیمو به جای جنگیدن با این میل عمومی، با اضافه کردن بخش بهترین سریال های ترکی میکوشد مخاطبان و علاقه مندان به این ژانر را از شبکه های ماهواره ای به سمت خود جلب کند.

اما لیست سریال های ترکی فیلیمو کدامند؟ با ما در بررسی و معرفی سریال های ترکی فیلیمو همراه باشید.

بابیل

در میان سریال های ترکی فیلیمو ، بابیل که یکی از پربیننده ترین سریال های ترکی محسوب میشود نیز وجود دارد. این سریال داستان مردی شکست خورده را روایت میکند که به دلیل ابتلای فرزندش به یک بیماری خاص وارد برخی جریانات مافیایی میشود.

سریال های ترکی فیلیمو

در همین حین، شخصیت اصلی داستان با نامزد سابق خود روبرو میشود و این سرآغازی است بر داستان هایی رمانتیک و فلش بک هایی به گذشته این دو نفر!

سریال بابیل از سریال های پربیننده استار تی وی ترکیه است که در حال حاضر در حال پخش محسوب میشود و فیلیمو به طور همزمان در حال دوبله و پخش آن است. این سریال با رده بندی مثبت 17 سال در این پلتفرم در دسترس قرار دارد.

عشق اجاره ای

سریال عشق اجاره ای نه فقط از بهترین سریال های ترکی فیلیمو که از جمله محبوب ترین و پرطرفدارترین سریال های ترکی جهان محسوب میشود.

داستان این سریال از این قرار است که دختر فقیری به نام دافنه، از همه چیز ناامید است و با بی‌پولی و بدهی برادرش دست و پنجه نرم می‌کند. ناگهان او با یک پیشنهاد جالب از سوی نریمان وارد یک بازی ساختگی می‌شود بر این اساس که در ۶ ماه عُمر را عاشق خود کند.

سریال های ترکی فیلیمو

عُمر یکی از تاجرهای بزرگ و موفق کشور می‌باشد. در این میان کسی که در این راه به دفنه کمک می‌کند همان کسی است که واقعاً عاشق دفنه شده‌است و در نتیجه آن‌ها در یک مثلث مرگبار و عاشقانه قرار می‌گیرند.

این سریال در دو فصل ساخته شد. فصل اول آن 52 قسمت بود و به شدت مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت. در نتیجه فصل دومی نیز ساخته شد که ادامه ای بود بر فصل اول و بسیاری از ابهامات فصل اول را نیز رفع کرد.

بیشتر بخوانید:

کلاغ

این سریال مدتی پیش توسط جم تی وی پخش شد. در حال حاضر فیلیمو امتیاز پخش آنرا از شبکه استار تی وی خریده و به دوبله و پخش آن مشغول است.

سریال های ترکی فیلیمو

داستان سریال داستان انتقام یک پسر جوان است که قصد دارد انتقام پدر خود را از یک باند خلافکار بگیرد. پدر که قبلا پلیس بوده پیشنهاد رشوه و همکاری باند خلافکار را نپذیرفته و به همین دلیل زندگی اش از هم پاشیده است.

پسر حالا با نزدیک شدن به دختر باند مافیایی قصد کینه جویی گذشته ها را دارد. نزدیک شدن او به دختر اما روابط عاطفی عمیقی را سبب میشود.

دختر سفیر

این سریال از روی مجموعه تلویزیونی کره‌ای برداشت شده و داستانش درباره سانجار و ناره است که از جوانی یکدیگر را دوست دارند، اما پدر ناره با ازدواج آن‌ها مخالف بوده و او و سانجار تصمیم می‌گیرند فرار کنند و مخفیانه ازدواج کنند؛ اما بعد از شب عروسی روابط این زوج دچار بحران می‌شود.

سریال های ترکی فیلیمو

از این سریال به عنوان یک سریال درام البته با مضامین سیاسی یاد میشود، به این علت که ناره دختر سفیر است. حکمت نامگذاری سریال نیز از همینجا آمده است.

این سریال تاکنون از شبکه جم پخش نشده است اما در حال حاضر توسط فیلیمو دوبله و پخش میشود.

گودال

تلاشی برای بازآفرینی سبک محبوب مافیای ایتالیایی اما با پوسته ای ترکی! گودال و داستانش را شاید بتوان تقلیدی از سه گانه پدرخوانده دانست. به حق که المان های مشابه زیادی دارد.

مهمترین بخش آن هم تقابل مافیای خوب و مافیای بد است. سریال به داستان ارتباطات زیرزمینی مافیای مواد مخدر در حاشیه های استانبول میپردازد.

سریال های ترکی فیلیمو

خانواده ادریس کوچوالی اداره کننده یکی از محله های حاشیه نشین اطراف استانبول به نام گودال است که از لطف و مساعدت دولت محروم مانده، اما به لطف «بابا ادریس» نظم و قانون در آن رعایت میشود، اما نظم و قانونی مافیایی!

ناگهان با ورود بایکال نامی معادلات پیشین به هم میخورد. بایکال میخواهد شبکه توضیح مواد مخدر را در گودال به راه بیندازد اما با مخالفت کوچوالی ها روبرو میشود. در نتیجه بایکال که یک دشمنی عاطفی با کوچوالی ها دارد جنگ همه جانبه را با این خانواده آغاز میکند و از تمام ابزارهای ممکن برای ضربه زدن به گودال استفاده میکند.

این مجموعه به عنوان یکی از بهترین سریال های ترکی، هم اکنون در شبکه جم بر روی آنتن میرود اما در عین حال توسط فیلیمو نیز دوبله و پخش میشود.

بیشتر بخوانید:

عشق سیاه و سفید

داستان درباره تقابل یک پزشک زن با باندهای خلافکار و مافیایی است! ماجرا از این قرار است که این پزشک زن به ناگاه بر سر راه اعمال هلاف قانون قرار گرفته و چیزهایی دیده که نباید میدیده،‌ در نتیجه باندهای خلافکاری مذکور برای کشتن او دست به کار میشوند.

مسئولیت کشتن دختر به دست پسران یکی از خاندان های بزرگ مافیایی قرار میگیرد. او برای اینکار اقدام میکند اما در لحظه آخر به دلیل مسائل عاطفی تحت تاثیر قرار گرفته و در نهایی کردن اقدام تردید میکند.

سریال های ترکی فیلیمو

او برای نجات دختر به او پیشنهاد ازدواج میدهد چراکه اعضای خانواده گنگستری از سوی مقامات بالا محافظت شده و مصونیت دریافت میکنند. دختر گرچه میلی به اینکار ندارد اما برای زنده ماندن به این موضوع تن در میدهد.

این سریال سال گذشته از شبکه های جم پخش شد و در حال حاضر در فیلیمو در دسترس است.

معصوم

داستان سراسر منفی این سریال مجموعه ای ایست از خیانت ها، مشکلات و مصائبی که بر سر یک کمیسر بازنشسته و همسرش می‌آید. این دو در آرامش در روستایی دورافتاده زندگی میکنند.

سریال های ترکی فیلیمو

اما با آمدن پسرشان به روستا، شرایط عوض میشود. این سریال با وجود اینکه در فهرست بهترین سریال های ترکی فیلیمو قرار دارد اما چندان از سوی مخاطبان مورد استقبال قرار نگرفته است.

خانه من

مهدی و زینب که کودکی سختی داشته اند،‌ حال به عنوان شخصیت های اصلی داستان رودروری هم قرار دارند و درگیر یک رابطه عاطفی نامشروع هستند.

سریال های ترکی فیلیمو

در این میان نامزد زینب اصلا از وضعیت راضی نیست و برای این دو مشکلات عدیده ای پدید می‌آورد. گذشته تاریک مهدی نیز بر این مثلث عشقی دامن زده و وضعیت را خراب تر از آنچه هست میکند. این سریال با نام اصلی خانه ای که متولد شدی سرنوشت توست، اقتباسی است از کتابی به نام «دختری کنار پنجره».

تولید این سریال در حال حاضر به دلیل وضعیت کرونایی متوقف شده است. اما آن قسمت هایی که در ترکیه پخش شده،‌ با همت فیلیمو دوبله و پخش میشود.

بیشتر بخوانید:

دکتر معجزه گر

این سریال در مورد یک دکتر بسیار خاص به نام علی وفا (تانر اولمز) می باشد. علی وفا مبتلا به اوتیسم و ​​سندرم ساوانت است. این سندرم به این معنی است که علی دانش خاصی در مورد یک یا چند حوزه دارد اما مهارت های اجتماعی و ارتباطی وی کم است.

سریال های ترکی فیلیمو

هنگامی که علی کوچک بود، برادرش در تصادف کشته می شود. برادر علی همیشه حامی و پشتیبان او بود و آن دو به هم بسیار نزدیک بودند. در چنین شرایطی علی دکتر آدیل را ملاقات می کند.

علی به عنوان یک پسر کوچک هفت ساله ، کتابهای پزشکی را می خواند و با قدرتی که دارد تمام اطلاعات خوانده شده را به طور خارق العاده ای حفظ می کند. او به دانشکده پزشکی می رود و قبول می شود. اکنون با تشویق مربی خود از زمان کودکی ، دکتر آدیل (Reha Ozcan) ، او به عنوان دستیار در جراحی عمومی پذیرفته می شود.

قیام عثمان

قیام عثمان به کارگردانی متین گونای درباره موسس یکی از مهمترین سلسله های تاریخ جهان یعنی عثمانیان ساخته شده است.

سریال های ترکی فیلیمو

فیلمنامهٔ این اثر توسط مهمت بوزداغ نوشته شده و نوع داستانی از سریال‌های تولیدی ترکیه است. این سریال در ایران با نام قیام عثمان از مرداد ۱۳۹۹ با دوبلهٔ فارسی در فیلیمو به اشتراک گذاشته شد.

ظهور امپراتوری ها: عثمانی

سریال ظهور امپراتوری ها عثمانی (Rise of Empires: Ottoman) یک سریال تاریخی ترکی، محصول سال 2020 و به کارگردانی امرا شاهین و نوشته شده توسط کلی مک فرسون می باشد.

ستارگان این سریال جم یگیت اوزوموغلو و توماسو باسیلی می باشند. فصل اول از 6 قسمت تشکیل شده است که برای از شبکه نتفلیکس انتشار یافت.

سریال های ترکی فیلیمو

داستان درباره سلطان محمود دوم می باشد که یک کارزار حماسی برای به دست گرفتن پایتخت بیزانس قسطنطنیه راه اندازی می کند و سیر تاریخی را قرن ها به نام خود ثبت می کند.

سریال ظهور امپراتوری ها عثمانی محصول کشور و در ژانر تاریخی ، جنگی می‌باشد و به کارگردانی در سال 2020 ساخته شده است. در سریال ظهور امپراتوری ها عثمانی بازیگرانی چون Birkan Sokullu، Cem Yigit Uzümoglu، Selim Bayraktar، Tommaso Basili، و… به ایفای نقش پرداخته اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سریال های ترکی فیلیمو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر