;
coinex

چت روم صوتی توییتر ؛ ‌قابلیت اسپیس در توییتر چیست؟

خبرها حکایت این این دارند که با آزمایش قابلیت اسپیس، باید منتظر ارائه چت روم صوتی توییتر باشیم. اما قابلیت اسپیس در توییتر چیست؟ با ما باشید.

با کمک قابلیت اسپیس در توییتر کابران میتوانند به جای تایپ کردن نظرات خود، از طریق ارتباط صوتی ایموجی با یکدیگر تعامل داشته باشند. امروز قصد داریم به آموزش کار با اسپیس توییتر بپردازیم.

این قابلیت در حال حاضر به صورت آزمایشی در اختیار برخی کاربران قرار گرفته است تا زمانی که این کمپانی آزمایش های بیشتری بر روی آن انجام دهد.

Spaces که از لحاظ عملکرد شباهت زیادی به اپلیکیشنن Clubhouse دارد، می تواند امکان ایجاد اتاق های گفت وگو یا همان چت روم هایی را برای کاربران فراهم کنند تا بتوانند به صورت صوتی با یکدیگر در ارتباط باشند.

در این چت روم ها، افراد حاضر می توانند صحبت کنند اما ابتدا باید شخص ایجادکننده فضای Spaces به آن ها اجازه صحبت کردن را دهد. همانند Fleets، در قابلیت Spaces نیز امکان استفاده از ایموجی های مختلف فراهم شده و افراد شرکت کننده می توانند از این ایموجی ها برای واکنش دادن در خصوص صوت های سایر کاربران استفاده کنند. در ادامه به آموزش کار با اسپیس توییتر میپردازیم.

چت روم صوتی توییتر ؛ آموزش کار با اسپیس توییتر

بیش از یک ماه پیش بود که اخباری از اضافه شدن قابلیت Audio Space به توییتر به گوش ما رسید. این قابلیت به نظر عموم کارشناسان بیشتر در راستا و متناسب با وضعیت کرونایی ارائه شده بود.

در طی دوران کرونا که خانه نشینی و دورکاری افزایش یافت و افراد ناگزیر به قرنطینه شدند، نقش ارتباطات مجازی از طریق شبکه های اجتماعی گوناگون اهمیت خاصی یافت.

بسیاری استارتاپ ها و اپلیکیشن های ارتباطی و اجتماعی در طی همین دوران رشد و رونق و گسترش یافتند و البته اپلیکیشن های جاافتاده و قدیمی تری چون واتساپ، اینستاگرام و البته توییتر توسعه ابزارها و قابلیت های جدید را مدنظر قرار دادند.

حالا از اضافه شدن قابلیت توییتر اسپیس (Twitter Spaces) حدود 6 هفته می‌گذرد و اکنون ویدیویی در حساب رسمی اسپیس منتشر شده است که از توسعه این ویژگی خبر می‌دهد.

تویتتر اسپیس قابلیت جدید این شبکه اجتماعی است که در رقابت مستقیم با کلاب هاوس ارائه شده است و قابلیتی مبتنی بر صورت است که در آن کاربران می توانند فضاهای خصوصی برای گفتگوهای صوتی ایجاد کنند.

البته این قابلیت هنوز محدودیت هایی دارد و و باید دید توییتر در ادامه برای توسعه آن چه برنامه هایی دارد. البته تا چندی پیش از این کاربران اندرویدی نمی توانستند از آن استفاده کنند ولی حالا استفاده عمومی از آن آغاز شده است. در ادامه به آموزش کار با اسپیس توییتر میپردازیم.

چت روم صوتی توییتر
آموزش کار با اسپیس توییتر

البته که در میان بهترین نرم افزارهای وبینار 2020 ، به نظر میرسد که ادوبی کانکت با همه مشکلاتش بهترین موقعیت را داشته باشد.

برای مثال و در مورد اینستاگرام قابلیت GUIDES که به دسته بندی پست ها در اینستاگرام منجر میشود، در حقیقت در ارتباط با دوران کرونا و راهنمایی ها بهداشتی ایجاد شد و سپس به بحث خرید آنلاین نیز کشیده شد.

همچنین فیسبوک در آخرین آپدیت های خود حداکثر زمان لایو اینستاگرام را افزایش داد و قابلیت لایو گروهی در اینستاگرام را نیز ایجاد کرد که برای دورکاری و ارتباطات چند نفره آنلاین بسیار مثمرثمر میباشد.

البته خب به قطع در این میان میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام نیز اهمین زیادی دارد که خب با 5 ترفند کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام میتوانید راه هایی برای آن پیدا کنید.

البته فیسبوک برای این دوران روی پیامرسان خود یعنی واتساپ بیشتر حساب باز کرده است. همین دیروز بود که برایتان از ممکن شدن قابلیت تماس تصویری در نسخه دسکتاپ واتساپ گفتیم. از آنجا که میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ معقول تر از اینستاگرام است،  تماس تصویری در واتساپ به یکی از مهمترین و بهترین قابلیت های ارتباطی حال حاضر بدل شده است و اتفاقا طی همین دوران بود که زارکربرگ اعلام کرد روزانه 100 میلیارد پیام در واتساپ رد و بدل میشود.

دیگر وقتی گوگل با عرضه گوگل میت به حوزه اپلیکیشن های ارتباطی رونقی تازه داد، به نظر میرسید فقط توییتر است که همچنان نسبت به قابلیت ای قدیمی خود وفادار مانده است. توییتر در حالت عادی امکان استفاده از ویس، تماس صوتی و یا حتی تماس تصویری را ندارد.

اما حالا و با آزمایش قابلیت اسپیس در توییتر ، به نظر میرسد که اولین گام ها برای ایجاد موقعیت های ارتباطی کامل تر در این شبکه اجتماعی برداشته میشوند. این قابلیت میتواند منجر به ایجاد چت روم صوتی توییتر شود که در آن کاربران به تعامل ساده تر ادامه خواهند داد. با ما در بررسی و معرفی قابلیت چت روم صوتی توییتر همراه باشید تا به آموزش کار با اسپیس توییتر بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

چت روم صوتی : آموزش کار با اسپیس توییتر

توییتر برای رقابت با سایر رقبای بزرگ خود آن هم در دورانی که اپلیکیشن های پیامرسان و شبکه های اجتماعی بیش از هرچیز به دلیل قابلیت های ارتباطی شان مورد توجه قرار میگیرند، سعی کرده با امتحان قابلیتی جدید و تا حدی متفاوت، خود را در همچنان زنده نگه دارد! این قابلیت چت روم صوتی توییتر نام دارد. اما قابلیت اسپیس در توییتر چیست؟

در حالی که شرکت ها و پیامرسان های بزرگ به قابلیت تماس تصویری تمایل نشان میدهند، به نظر میرسد توییتر به صوت بیش از تصویر علاقه دارد.

چندی پیش افشاگری به نام الساندرو پالوزی فاش کرد که توییتر در حال کار بر روی قابلیت Audio Space میباشد. این افشاگر مدعی شده بود با استفاده از این قابلیت کاربران توییتر میتوانند گروه های چندنفره ای تشکیل داده و به گفتگو با یکدیگر آن هم در قالب پیام های صوتی بپردازند.

به علاوه مزیت این قابلیت جدید در شخصی سازی آن است که به نسبت مسئله توییت یا همان پیام های متنی کوتاه، امنیت و حریم خصوصی را بیشتر مدنظر قرار داده است.

چت روم صوتی توییتر
آموزش کار با اسپیس توییتر

حال این قابلیت تحت عنوان قابلیت چت روم صوتی توییتر به طور رسمی رونمایی شده است و آن طور که به نظر میرسد وضعیت و امکانات آن با گفته های پالوزی چندان تفاوتی ندارد. علاوه بر این به نظر میرسد توییتر از اساس در حوزه حریم خصوصی و رعایت آن به ابزارهای بیشتری می اندیشد.

این موضوع از آنجا برجسته میشود که شما اگر کاربر توییتر باشید بدون شک به جدال های لفظی و دعواها زیر توییت ها برخورد کرده اید. همین موضوع کمی مالکان این شبکه اجتماعی را به فکر انداخته و قابلیت های فعلی چت روم صوتی توییتر نیز حکایت از همین اندیشه دارد!

در حقیقت و در راستای تقویت امکان گفتگوهای سالم تر و البته خصوصی و شخصی تر، توییتر طی روزهای گذشته از قابلیت اسپیس در توییتر رسما رونمایی کرد. در ادامه به معرفی و آموزش کار با اسپیس توییتر می پردازیم.

البته قابلیت چت روم صوتی توییتر همان طور که در ابتدا هم گفتیم، فعلا به طور آزمایشی و البته رندوم تنها در اختیار برخی از کاربران قرار گرفته است تا با آپدیت ها و بهبود عملکرد، به تدریج در اختیار همگان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

نحوه کار با قابلیت space در توییتر

قابلیت spaces توییتر در حقیقت یک گپ گروهی و البته دوستانه، مبتنی بر پیام های صوتی است. در قابلیت spaces توییتر شما به عنوان میزبان میتوانید به دوستان و فالورهای خود اجازه دهید در مکالمه صوتی مذکور شرکت کنند.

با این حال بنابر آنچه پیش تر گفتیم، در قابلیت spaces توییتر ، میزبان میتواند تعیین کند که چه کسانی اجازه پیوستن به مکالمه را دارند و اینکه اساسا افرادی که به مکالمه میپیوندند آیا اجازه صحبت کردن دارند یا نه!

چت روم صوتی توییتر
نحوه کار با قابلیت space در توییتر

به نظر میرسد قابلیت spaces توییتر میکوشد که اعتدال را برقرار کند. چراکه در مقایسه با مکالمات مبتنی بر نظردهی، افراد کمتر میتوانند به آزار و اذیت یا درج پیغام های توهین آمیز اقدام کنند.

تعداد محدودی ایموجی در قابلیت spaces توییتر نیز تعبیه شده است. به علاوه امکان مسدودکردن و یا پاک کردن پیغام های پرخاشگرانه و توهین آمیز و امکان به اشتراک گذاری توییت ها در این بخش، از دیگر قابلیت های ویژگی جدید است.

به علاوه به نظر میرسد توییتر در حال کار بر روی قابلیت زیرنویس هوشمند برای ویژگی چت روم صوتی توییتر است. این موضوع البته هنوز در حد شایعه است.

هنگامی که فردی این قابلیت را استفاده کند، به مانند استارت خوردن لایو اینستاگرام که یک نوتیف برای کاربران به همراه دارد، یک اعلام در بخش فلیت نمایانگر میشود.

چت روم صوتی توییتر
نحوه کار با قابلیت space در توییتر

همچنین شما حین پیوستن به مکالمه صوتی میتوانید انتخاب کنید که به عنوان سخنران اضافه می‌شوید با به عنوان شنونده. به علاوه به نظر میرسد توییتر مشتاق جلب بازخوردهای کاربران است تا این قابلیت را به طرز قابل توجهی بهبود ببخشد!

اضافه شدن Spaces تغییری بزرگ برای توییتر محسوب می‌شود. این شبکه اجتماعی از ابتدای سال جاری میلادی ارسال توییت‌های صوتی و دایرکت صوتی را آزمایش می‌کند و قصد دارد تغییراتی در نحوه برقراری تعامل کاربران از طریق توییتر ایجاد کند. اگر فاز آزمایشی این قابلیت، موفقیت آمیز باشد، امید آن می‌رود که سال آینده قابلیت جدید در دسترس همه کاربران قرار گیرد.

آموزش کار با چت روم صوتی توییتر

امروزه رقابت در دنیای شبکه های اجتماعی به غنای گسترده ای رسیده است. اغلب شبکه های اجتماعی سرویس های گوناگونی برای جلب نظر مخاطبان و کاربران و حفط کاربران فعال خود ارائه می کنند تا در صورت ارائه سرویس های جدید و رقیب، از قافله عقب نمانند.

بر همین اساس توییتر نیز برای سهولت کاربران خود برای دسترسی به سرویس های نوین صوتی، توییتر اسپیس را به برنامه خود اضافه کرده است. در این سرویس کاربران برای گفتگو تبادل نظر گرد هم آمده و در موضوعات مختلفی به گفتگوی گروهی و فردی خواهند پرداخت. ظرفیت گفتگوی آنلاین اسپیس در توییتر در شرایط فعلی تنها 10 نفر است. یعنی 10 نفر به طور همزمان می توانند صحبت کنند.

این قابلیت ابتدا به صورت محدود و آزمایشی برای کاربران iOS در دسترس بود، اما در مدتی کمتر از یک ماه توییتر آنرا برای پلتفرم های دیگر نیز توسعه داده و نهایتا به اشتراک گذاشت. در این بخش به آموزش کار با قابلیت چت روم صوتی توییتر خواهیم پرداخت.

دو راه کلی برای استفاده از قابلیت اسپیس توییتر وجود دارد. در مورد اول با انتخاب گزینه Compose توییتر یا همان دایره ابی رنگ پایین، سمت راست کلیک کرده و سپس گزینه New Spaces را به سمت چپ میبریم. راه دوم این است که روی عکس پروفایل Fleet خود کلیک کرده و صفحه را به سمت راست بکشیم و در اینجا روی گزینه Spaces کلیک کنیم. در حال حاضر حداکثر 10 شرکت کننده می توانند همزمان در یک مکالمه زنده صحبت کنند. اما محدودیتی برای شنوندگان وجود ندارد.

در اینجا با گزینه Speaking privileges میتوانیم تعیین کنیم که چه کسانی اجازه حضور در اسپیسز ما را دارند. همه افراد، مخاطبانی که دنبال می کنیم یا افرادی که خودمان انتخاب کرده و دعوت می کنیم.

در نهایت و پس از تعیین حد و حدود اتاق گفتگو، با انتخاب گزینه Start your Space ، چت صوتی در توییتر آغاز خواهد شد. همچنین با گزینه Allow mic access باید نسبت به فعالسازی میکروفون دستگاه خود اقدام کنید.

در پایان گفتگو هنگامی که اسپیسز توسط کسی که آنرا ایجاد کرده به پایان برسد، از دسترس همه خارج می شود. توییتر به مدت 30 روز یک کپی از اسپیسز موجود را نگهداری می کند تا بررسی های لازم برای مطابقت آن با قوانین توییتر به عمل بیاید.

در شرایطی که یک اسپیسز قوانین را نقش کرده باشد، توییتر به مدن 90 روز دیگر مدت نگهداری را تمدید می کند. در حقیقت توییتر قصد دارد فرصتی به کاربر بدهد تا در صورتی که اشتباهی در بررسی رخ داده، اعتراض خود را اعلام کند. در اینجا با فعال کردن گزینه Share transcriptions مکالمات اسپیسز به صورت زنده نوشته شده و پس از پایان، زمانی که توییتر نسخه کپی را نگه می دارد می توان آن را دانلود کرد.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص چت روم صوتی توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر