;
coinex

بررسی و دانلود بازی قیصر ؛ وقتی قیصر برای انتقام برمی‌خیزد!

صنعت بازی سازی در ایران طی سالهای اخیر در حد قابل قبولی رشد و پیشرفت نشان داده است. در این گفتار به بررسی و دانلود بازی قیصر میپردازیم.

در کشورهایی که سرگرمی به مثابه یک صنعت نگریسته میشود، پیشرفت و کار در حوزه های مختلف هنر و فرهنگ، مانند کتاب و موسیقی و فیلم سازی ارتباط تنگاتنگی و به هم پیوسته ای دارد.

مصداق بارز این امر بهره برداری، اقتباس و الگوگیری در آثار سینمایی از کتاب هاست! در عین حال صنعت گیم و بازی های ویدیویی نیز از این ارتباط بی تاثیر نمانده و نخواهد ماند.

همانطور که در پی محبوبیت برخی عناوین فیلم و سریال از قدیم بازی هایی مرتبط با آنها ساخته میشد، امروزه هم این الگو دنبال میشود. برای مثال به عنوان یکی از قدیمی ترین بازی های اقتباسی از فیلم ها میتوان به بازی مافیا یا پدرخوانده برای پی سی اشاره کرد. مثال امروزی آن هم میتواند بازی گیم آو ترونز باشد!

در عین حال البته در کشور ما این موضوع آنچنان که باید و شاید دنبال نشده است. گرچه تلاش برای رشد صنعت بازی سازی در ایران در شکل قابل قبولی پیگیری میشود و هرساله برخی عناوین خوب و جذاب نیز به بازار عرضه میشوند، اما کمتر شاهد چنین ارتباطاتی بین صنعت گیم و سینما یا اثار ادبی در ایران هستیم.

بررسی و دانلود بازی قیصر

قیصر برای انتقام برمی‌خیزد!

در میان بازی های ایرانی از معدود عناوینی که به شیوه مذکور تولید شده اند باید به بازی جدید قیصر اشاره کرد که در ادامه قصد بررسی و آموزش آنرا داریم. این بازی به خوبی پتانسیل آثار سینمایی ایران برای الگو برداری در ساخت بازی را نشان میدهد.

استودیوی تیله به عنوان تولید کننده این بازی از قبل با عرضه بازی‌هایی مثل فیتیل ران و بز زنگوله پا استودیو شناخته شده‌ای برای طرفداران بازی‌های موبایل ایرانی است که آخرین اثرش یک اقتباس از فیلم سینمایی قیصر است.

قیصر که از جمله بهترین فیلم های بهروز وثوقی یکی از محبوترین بازیگران سینمای ایران پیش از انقلاب است در زمان خود و حتی زمان حاضر از جمله فیلم های پرطرفدار سینمای ایران پیش از انقلاب محسوب میشود.

حال بازی قیصر با الگوبرداری از داستان این فیلم کوشیده فضای قیصر را در قالب داستانی و گیم بازسازی کند. این بازی با نام کامل قیصر: انتقام به بازار عرضه شده است.

در ابتدای بازی یک کامیک با طراحی خوب می‌بینیم که قیصر را بر سر مزار خواهر و برادرش نشان می‌دهد و همین مورد انگیزه‌ای است برای وی تا از برادران آب منگل انتقام بگیرد.

دانلود بازی قیصر
دانلود بازی قیصر

اگر داستان فیلم را به یاد داشته باشید میدانید که برادر قیصر در آن در پی اتفاقاتی توسط برادران کریم آب منگل کشته میشود و قیصر در پی انتقام بر می‌آید!

استودیوی تیله به عنوان سازنده این بازی سعی کرده تا قیصر را در سبک رانر تهیه کند. البته که این بازی را میتوان ترکیبی از سبک رانر با سبک بیت ام اپ (Beat ’em up)‌ دانست که از قضا تجربه جدی و متفاوتی برای بازیکنان در پی خواهد داشت.

در حقیقت بازیکن در این بازی باید از موانع گوناگون عبور کرده و افراد کریم را از پا در بیاورد. در ادامه قصد داریم شما را با بازی قیصر اشنا کنیم. اما پیش از آن شما باید بازی را از مراجع معتبر دانلود کنید.

متاستفانه در حال حاضر امکان دانلود بازی قیصر حتی از منابع داخلی مانند کافه بازار و مایکت نیز وجود ندارد. در نتیجه باید برای دانلود این بازی به استفاده از سایت های مختلف قناعت کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی و دانلود بازی قیصر

قیصر از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بازی مرحله ای و بازی رقابتی. بازی مرحله ای داستان بازی را در ذیل 5 فصل و در لوکیشن های گوناگون روایت میکند. تفاوت لوکیشن ها چشمگیر است و به خوبی مانع از ایجاد تکرار خسته کننده در فرایند بازی میشود.

نکته چذاب این بخش احتمالا باید میان پرده های کمیک مانندش باشد که بعضا تکیه کلام ها و کلمات قصاری از خود فیلم نقل میشود. البته سازندگان در اقدامی قابل تحسین استایل کمیک مانند کات سین ها را وارد بخش گرافیکی بازی نیز کرده اند که این ویژگی به خوبی در رنگ بندی محیط و طراحی آن قابل مشاهده خواهد بود.

دانلود بازی قیصر
دانلود بازی قیصر

این جملات قصاری که به طور کامل از فیلم نقل میشوند سبب میشود ارتباط خوبی با بازی و شخصیت های داستان برقرار کنید خصوصا اگر از قبل فیلم را دیده باشید.

این جملات در طول انجام مراحل مختلف بازی نیز تکرار میشوند و به جذابیت بازی اضافه میکنند. حتی در واکنش به مرگ ضخصیت اصلی بازی جمله «تو آدمو مایوس میکنی» شنیده میشود که در نوع خود جایگذاری جذابی است.

بررسی بازی قیصر
بررسی بازی قیصر

اما با پایان بحث مربوط به بخش مرحله ای یا داستانی باید به سراغ بخش رقابتی برویم. در اینجا هدف اصلی کسب بیشترین مقدار امتیاز ممکن است.

در اینجا بازیکن باید موانعی بی نهایت را پشت سر بگذارد و امتیازات مسیر را جمع آوری کند. البته سازندگان برای جذابیت این بخش عناصر نقش آفرینی را نیز چاشنی کار کرده اند که در پی آن با دریافت سکه قابلیت خرید شخصیت های دیگر، سلاح های گوناگون یا حتی تغییر لباس را دارید.

بررسی و دانلود بازی قیصر

سبک بازی دونده (Runner) است و گیم‌پلی آن نشان می‌دهد که سازندگان شناخت خوبی از بازی‌های موفق این سبک داشته‌اند. یکی از نکاتی که با تجربه بازی با آن به طور ملموس روبرو میشوید در جه بالای سختی بازی است.

بررسی بازی قیصر
بررسی بازی قیصر

محدودیت حرکات و اصرار طراحان به سرعت عمل در حرکت سبب شده تا انجام ماموریت ها و مراحل بسیار پیچیده باشد. در عین حال مقداری کند بودن در حرکات میتواند به مرگ شخصیت اصلی داستان منجر شود.

این وضعیت به ظاهر مورد اعتراض بسیاری از کاربران قرار گرفته و استودیوی تیله برای کاهش درجه سختی،‌ سعی کرد با ارائه اپدیتی جدید، کمی این وضع را بهبود ببخشد.

یکی از موارد ضعف بازی در بخش گیم‌پلی، محدود بودن حرکات آن است؛ منظورم از این حرف این است که اصلا با بازی انعطاف‌پذیری در مورد کنترل‌ها روبرو نیستم و باید هر کلید را دقیقا در لحظه تعیین شده فشار دهید؛ کافی است چند صدم ثانیه زودتر یا دیرتر بپرید تا به جای فرود روی پلتفرم بعدی سقوط کنید.

یا در مورد دیگر، شخصیت شما نمی‌تواند در هوا ضربه بزند و اگر نزدیکی‌های دشمن در هوا باشید محکوم به مرگ هستید. محدودیت‌های اینچنینی چیزی است که کمی در مورد گیم‌پلی بازی آزاردهنده می‌شود و مجبور خواهید بود هر مرحله را تا زمان یادگیری دقیق جای موانع و دشمنان، چندین بار از ابتدا شروع کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی و دانلود بازی قیصر

از این مورد که بگذریم، طراحی مراحل بازی واقعا حرفه‌ای صورت گرفته است و اگر مشکلی هم هست، فقط ناشی از ضعف کنترل‌های شخصیت است و نه طراحی مراحل. برای مثال تنوع موانع در بازی بسیار بالا است و همچنین شاهد قسمت‌های مخفی در برخی مراحل هستیم که سکه‌های بزرگ‌تر معمولا در آن‌ها مخفی شده‌اند و برای سه ستاره کردن هر مرحله باید سه عدد از این سکه‌ها را جمع کنید.

نحوه چینش موانع از ابتدا تا انتها بازی به گونه‌ای است تا تمام کردن هر مرحله رسما نفس را در سینه گیمر حبس می‌کند و با کوچک‌ترین اشتباهی هم وی را مجازات می‌کند که این چالش‌برانگیز بودن بازی بزرگ‌ترین نقطه مثبت گیم‌پلی آن است. به‌علاوه تنوع ۴۰ مرحله بازی بسیار بالا است و هرگز حس تکراری شدن یا خسته‌کننده شدن به گیمر دست نمی‌دهد و مدام با پیشروی در بازی، شاهد معرفی نوع جدیدی از موانع خواهید بود.

بررسی بازی قیصر
بررسی بازی قیصر

به رسم دیگر بازی‌های سبک دونده، باید سکه‌هایی را در طول مسیر هر مرحله جمع‌آوری کنید که داشتن تعداد مشخصی از آن‌ها، تمام کردن مراحل در مدت زمان مشخص شده و جمع کردن هرسه سکه بزرگ پخش شده در مراحل پیش‌نیاز سه ستاره کردن مرحله‌ها هستند.

جدا از اینکه برای باز شدن مرحله بعدی باید مرحله قبلی را تمام کنید، برای باز شدن قفل بخش‌های پنج‌گانه بازی هم باید در بخش قبلی تعداد مشخصی ستاره جمع‌آوری کنید. یکی از نکاتی که در مورد قیصر جالب بود، مجبور نکردن گیمر به انجام خرید‌های درون برنامه‌ای است.

برای مثال تعداد ستاره‌های موردنیاز برای بازکردن قفل بخش‌ها، مضاربی از ۱۵ است و در هر بخش هم امکان جمع‌آوری ۲۱ ستاره در مجموع وجود دارد و با کمی تلاش و حوصله و تجربه مجدد مراحل می‌توان ستاره‌های موردنیاز را برای باز کردن بخش بعدی جمع کرد و البته همین مساله ارزش تکرار بازی را هم بالا می‌برد.

بررسی بازی قیصر
بررسی بازی قیصر

به‌علاوه از طریق خرید‌های درون برنامه‌ای می‌توان سکه‌ها را خریداری کرد که از آن‌ها برای فعال کردن قدرت‌های ویژه قیصر در ابتدای هر مرحله استفاده می‌شود. این قدرت‌ها چهار عدد (ذخیره بازی، راهنمای مسیر، پرتاب اسلحه و آهنربا) هستند و فعال کردن آن‌ها فقط کمی بازی را راحت‌تر می‌کند و هرگز به این شکل نیست که برای تمام کردن بازی مجبور به فعال کردنشان و درنتیجه خرید سکه شوید.

همچنین بازی آن قدر در دادن سکه دست و دل باز عمل می‌کند که گیمر می‌تواند در حد معقول از این قدرت‌ها هم بدون پرداخت ریالی استفاده کند.

جمع بندی

در حالت کلی قیصر گیم پلی سرگرم کننده و جذابی دارد، قدرت بخش داستانی و برخی جذابیت های بصری برای ما هم تازگی دارد و هم حس نوستالژیکی را زنده میکند.

بررسی بازی قیصر
بررسی بازی قیصر

تنها ایراداتی که میتوانیم به این بازی وارد کنیم، مربوط به بحث گیم پلی نسبتا خشک، حرکات سخت و البته عدم تنوع در انواع حرکات است.

تنوع گرافیکی قیصر و محیط های مختلف بازی به نظر ما جالب توجه آمد. تقریبا تمام لوکیشن هایی که در قیصر با آن روبرو میشوید آن چیزی است که از آن محل انتظار دارید.

در کل میتوانیم نمره قبولی قابل توجهی برای قیصر در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و دانلود بازی قیصر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر