;
coinex

رنگ سال 1400 چیست؟ رنگ سال چگونه تعیین می شود و به چه معناست؟

در دنباله بررسی نمادهای سال 1400 قصد داریم به رنگ سال 1400 بپردازیم. مسئله رنگ سال برای تنظیم مد و لباس و دکوراسیون اهمیت زیادی دارد.

آغاز سال نو میلادی و شمسی چندان فاصله ای باهم ندارند. همانطور که میدانید به زودی وارد سال 2021 خواهیم شد و اندک مدتی پس از آن نیز سال 1400 شمسی آغاز میشود.

به طرز جالبی هردو تاریخ نیز تاریخ های آغازین هستند. در تقویم شمسی ما آغاز یک قرن و در تقویم میلادی اولین سال یک دهه جدید را در پیش داریم.

در این میان بحث نمادهای سال جدید برای هر دو طرف و هر دو فرهنگ اهمیت به سزایی دارد. اگرچه بعضی نمادها خاص ملل و اقوام و یا سرزمین های خاص هستند‌، اما به تدریج تمام نمادهای آغاز سال نو، خصوصا در مورد دو تقویم میلادی و جلالی که به هم نزدیکی بیشتری نیز دارند در حال التقاط است. به این ترتیب تفاوت چندانی میان نمادهای سال 1400 با نمادهای سال 2021 نخواهیم داشت. در نتیجه رنگ سال 1400 رنگ سال 2021 نیز خواهد بود.

همانطور که حیوان نماد سال 1400 برای هردو تقویم یکسان است، بحث در مورد رنگ سال جدید نیز یکسان است. اما فلسفه تعیین رنگ برای سال جدید چیست؟ این تعیین رنگ سال چگونه تعیین میشود؟ و رنگ سال جدید چیست؟ با تکراتو همراه باشید.

رنگ سال 1400 چیست؟

پیشتر در تکراتو برایتان از شور و هیجان آغاز سال جدید گفته ایم. این شور و هیجان علاوه بر پیگیری مباحثی چون نمادهای سال جدید در حتی پیگیری سریال های نوروز 1400 نیز خود را به خوبی نشان داده است.

برای آن دسته از هموطنان و مخاطبان عزیزی که آغاز سال نوی میلادی را نیز جشن میگیرند، باید سال 2021 سال بسیار هیجان انگیزی باشد. حداقل فهرست بهترین فیلم های 2021 که اینطور نشان میدهد. البته از آنجا که تکراتو یک وبسایت تکنولوژی است، برای ما بهترین گوشی های 2021 جذابیت بیشتری دارند.

اما این به این معنی نیست که ما نسبت به فهرست جدیدترین و بهترین فیلم های مارول در سال 2021 بی تفاوتیم! ما در حقیقت هر دو طرف را با هم میخواهیم، هم جدیدترین و بهترین فیلم های اکشن 2021 و هم بهترین گوشی های سامسونگ 2021 و هم حتی بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

البته ممکن است شما مشتری خاص جدیدترین و بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 باشید یا از طرفداران گوشی های چینی باشید، پس بهتر است سری به بهترین گوشی های شیائومی در سال 2021 یا بهترین گوشی های هواوی 2021 بزنید.

به هر صورت، جو آغاز سال جدید همه جا را گرفته و شما هم متناسب با نیاز خود به دنبال اخبار مربوط به سال جدید هستید. بحثی که امروز قرار است در ادامه مقالات مربوط به سال جدید به آن بپردازیم، بحث رنگ سال 1400 است.

رنگ سال 1400 چیست؟ رنگ سال چگونه تعیین می شود و به چه معناست؟
رنگ سال 1400

همانطور که گفتیم رنگ سال 1400 در حقیقت رنگ سال 2021 نیز خواهد بود. اما رنگ سال 2021 چیست؟ رنگ سال چگونه تعیین میشود؟ رنگ سال یعنی چه ؟ و چه فایده ای دارد؟ با ما همراه باشید.

رنگ سال 1400 یا رنگ سال 2021 ؟

در حقیقت موضع رنگ سال از این قرار است که رنگ سال مختص فرهنگ نوروز نیست. این تعیین رنگ هرسال در یک نظر سنجی مردمی انتخاب میشود که توسط موسسه پنتون آمریکا برگزار میشود.

در این نظرسنجی موسسه پنتون تعداد زیادی رنگ را به عنوان کاندیداهای رنگ سال اینده تعیین میکند و فرایند نظرسنجی گسترده برای تعیین رنگ سال آغاز میشود.

رنگ سال 1400 چیست؟ رنگ سال چگونه تعیین می شود و به چه معناست؟
سال 2021 چه رنگی است

با توجه به تعیین رنگ سال، علاقه مندان به مد و دکوراسیون و حتی بسیاری از نهادها و کمپانی ها نسبت به ست کردن دکور، مد و لباس ها با رنگ سال اقدام میکنند.

ابتدا رنگ سال را در تمام نشریات اینترنتی به وفور دیده و سپس طراحی فروشگاههای لباس با رنگ سال جلوه هایی زیبا می آفرینند. اما فرایند تعیین رنگ سال چگونه است؟

رنگ سال چگونه تعیین میشود؟

رنگ های انتخاب شده توسط کمپانی پنتون برای نظرسنجی، در هرسال قرار است ارتباطی هم به وضع واقع و شرایط زندگی افراد داشته باشد. برای مثال امسال کمپانی پانتون یا پنتون سعی کرد رنگ هایی را مرتبط با وضعیت پاندمی کرونا و قرنطینه انتخاب کند. این شرکت به تازگی ۲ رنگ را به عنوان رنگ سال 2021 اعلام کرده است.

ترکیبی از رنگ زرد روشن لیمویی در کنار رنگ خاکستری روشن که انتخاب این دو رنگ، به شرایط قرنطینه و شیوع ویروس کرونا در سال 2020 بسیار مرتبط است.

رنگ سال 1400 چیست؟ رنگ سال چگونه تعیین می شود و به چه معناست؟
سال 2021 چه رنگی است

امسال احتمالاً این دو رنگ قوی‌ترین رنگ‌ها در دنیای مد و دکوراسیون هستند و آشنا بودن با آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا دکوراسیون خانه و استایل خود را به روز کنید و تغییراتی اساسی در زندگی‌تان ایجاد نمایید.

امسال شرکت پنتون به جای معرفی یک رنگ، دو رنگ را به عنوان رنگ‌های سال معرفی کرده است. رنگ‌های سال ۲۰۲۱ رنگ زرد لیمویی روشن یا زرد کره‌ای و خاکستری روشن هستند.

رنگ زرد روشن امسال با کد رنگی PANTONE 13-0647 یک رنگ شاد و سرزنده است که می‌توان از آن در لباس و دکوراسیون منزل استفاده نمود. رنگ خاکستری نیز با کد رنگ PANTONE 17-5104 یک رنگ جذاب در کنار زرد خواهد بود که استفاده از این دو رنگ در کنار هم موجب ایجاد ترکیبی خیره کننده و زیبا می‌شود.

فلسفه تعیین رنگ سال چیست؟ رنگ سال یعنی چه ؟

قبل ازین مختصری درباره تعیین رنگ سال و ارتباط آن با وضعیت کلی جهان در سالی که گذشت گفتیم. قطعا مهمترین و موردتوجه ترین اتفاق سال 2020، شیوع پاندمی کرونا در سرار دنیا بود.

این ویروس با نام تخصصی کووید 19 که از ووهان چین آغاز شد، در مدت زمان کوتاهی سراسر جهان را در برگفت و تمام مشاغل و فعالیت ها را تحت تاثیر قرار داد و دنیا را در یک حالت بهت و نگرانی فرو برد.

تا مدت ها خبر خوشی در کار نبود تا اینکه به تدریج اخباری از ساخت و تایید واکسن ها به دنبال هم آمد. انتخاب رنگ سال آینده نیز با الهام از وضعیت سال جاری میلادی صورت گرفته است. بنابر مصاحبه مدیر اجرایی موسسه پنتون با نیویورک تایمز به تحلیل معنای رنگ ها میپردازیم.

رنگ خاکستری در حقیقت قرار است نشانگر نوعی بهت و ابهام نسبت به وضعیت جهانگیری کرونا باشد. نمادی از اینکه نه سیاهی مطلق است و نه روشنایی گذشته!

رنگ سال 1400 چیست؟ رنگ سال چگونه تعیین می شود و به چه معناست؟رنگ سال 1400 چیست؟ رنگ سال چگونه تعیین می شود و به چه معناست؟
سال 2021 چه رنگی است

رنگ خاکستری نشان از این دارد که دنیا هیچ‌وقت به سمت سیاهی نمی‌رود و اگر وحدت، ثبات و امید در قلب‌ها زنده بماند، ناامیدی فراگیر نخواهد شد.

اما رنگ زرد روشن یا زرد لیمویی چه معنایی دارد؟ در این میان زرد روشن لیمویی همانند یک نور درخشان در میان این تاریکی‌ها می‌درخشد و نویدی امیدبخش در قلب‌ها ایجاد می‌کند

شاید بتوانیم رنگ زرد روشن را به عنوان نمادی از نور، روشنایی یا امید برای مردم بدانیم که در وضعیت خاکستری با تولید واکسن کرونا شکل گرفت.

رنگ سال 1400 چیست؟ رنگ سال چگونه تعیین می شود و به چه معناست؟
سال 1400 چه رنگی است

ترکیب دو رنگ زرد و خاکستری در کنار هم درست بر اساس حال و روز مردم دنیا انتخاب شده است و نشان از تغییری بزرگ دارد و برای روحیه حال مردم دنیا بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

رنگ سال برای تنظیم مد و دکور

با این حساب امسال وقت پوشیدن لباس هایی با رنگ زرد روشن است. یک رنگ پر از انرژی و سراسر نور که میتواند پس از یک دوره طولانی قرنطینه ایده آل باشد.

شما می‌توانید برای استفاده از این رنگ در لباس، یک کت یا بلوز زرد روشن به تن کنید، یا با استفاده از یک کیف و کفش زرد و لباس‌هایی به هر رنگی که دوست دارید، استایلی متفاوت برای خودتان رقم بزنید.

رنگ سال 1400 چیست؟ رنگ سال چگونه تعیین می شود و به چه معناست؟

استفاده از لباس‌هایی با ترکیب زرد روشن و خاکستری را به هیچ عنوان از یاد نبرید و از این دو رنگ جذاب و مد روز در کنار هم برای لباس‌هایتان استفاده کنید.

به علاوه علاقه مندان به تغییر دکوراسیون نیز میتوانند این رنگ را در تنظیم دکوراسیون برای سال نو استفاده کنند. اتفاقا در تنظیم دکور بهتر میتوان از هر دو رنگ استفاده کرد و به ترکیبی ایده آل رسید. البته فراموش نکنید استفاده زیاد از رنگ زرد میتواند خسته کننده باشد.

رنگ سال 1400 چیست؟ رنگ سال چگونه تعیین می شود و به چه معناست؟
سال 1400 چه رنگی است
رنگ سال 1400 چیست؟ رنگ سال چگونه تعیین می شود و به چه معناست؟
سال 1400 چه رنگی است

از طرفی این رنگ زمانی که به اندازه به کار برود، موجب ایجاد حس آرامش و امنیت در افراد می‌شود، اما زیاده‌روی در آن می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و روی حس و حالتان تأثیر منفی بگذارد.

قرار دادن چند وسیله زرد رنگ در دکوراسیون منزل‌تان برای به روز کردن ظاهر خانه کافی است. می‌تواند از گلدان زرد رنگ، کوسن، فرش، پرده، مبلمان یا آباژور زرد استفاده کنید و جلوه‌ای خاص و دوست داشتنی به فضای خانه خود ببخشید.

ما پیش از این به استقبال سال نو رفته بودیم و به مسائل حساس مهمی که برای هر فردی در آغاز سال جدید مطرح میشود پرداخته ایم. توصیه میکنم به تناسب نیاز خود به مطالب پیش بینی قیمت گوشی 1400 ، پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400 ، حداقل حقوق در سال 1400 ،  خرید سربازی 1400 ، میزان یارانه در سال 1400 و یا عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 نیز سری بزنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما رنگ سال 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر