;
coinex

اصغر فرهادی به جشنواره فجر 99 نمی رسد

بنابر اظهارات دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، آخرین اثر اصغر فرهادی به جشنواره فجر 99 نمی رسد. با این وجود وی برای رسیدن دیگر آثار ابراز امیدواری کرد.

با شیوع پاندمی کرونا در کشور و بالاگرفتن نرخ ابتلا و مرگ میر ناشی از ویروس کووید 19، بسیاری از فعالیت های جمعی غیر ضروری به حالت تعلیق درآمدند.

در این میان بسیاری از پروژه های سینمایی از جمله بهترین فیلم های 2021 نیز به حالت تعلیق درآمد.

در مورد جشنواره فجر 99 که پای ثابت زمستان های سینمای ایران است نیز انتظار میرفت که نباید منتظر برگزاری آن حداقل به صورت حضوری باشیم.

اما بالاخره و چندی پیش با اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی، برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر قطعی شد و همه شروع به گمانه زنی درباره چند و چون جشنواره سی و نهم کردند.

به تازگی سید محمد مهدی طباطبایی نژاد، دبیر این جشنواره در یک نشست آنلاین اطلاعات جدیدی را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.

اصغر فرهادی به جشنواره فجر 99 نمی رسد

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر جشنواره فجر 99 در نشست خبری این جشنواره در ارتباط با امکان برگزاری آنلاین جشنواره گفت: برپایی جشنواره فیلم فجر، به صورت آنلاین ممکن نیست. ساده‌ترین تصمیم تعطیلی این جشنواره بود اما نمی‌دانستیم آیا این تصمیم بهترین تصمیم هم هست؟ ما در مرحله اول جشنواره را به دلیل رعایت سلامت همکاران، فقط برای داوران بخش‌های مختلف برگزار خواهیم کرد. یعنی اگر امروز تصمیم به برگزاری اختتامیه بگیریم جشنواره هیچ اکرانی نخواهد داشت و فقط داوران فیلم‌های داوری می‌کنند و سیمرغ‌ها اهدا خواهد شد.

اصغر فرهادی به جشنواره فجر 99 نمی رسد

با وجود وضعیت پاندمی کرونا البته همگان انتظار دارند استقبال چشمگیری از جشنواره سی و نهم اتفاق نیفتد. طباطبایی در این باره گفت: تعداد فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر طبیعتاً کاهش پیدا کرده است؛ پیش‌بینی ما برای بخش سودای سیمرغ بین ۴۰ تا ۵۰ فیلم متقاضی است.

درباره حضور اصغر فرهادی کارگدان موفق سینمای ایران در جشنواره فجر سی و نهم نیز طباطبایی اینگونه گفت: فیلمبرداری فیلم اصغر فرهادی تا پایان دی ماه ادامه دارد و بعید می دانم که به زمان بندی جشنواره فیلم فجر بخورد. اما برای ما افتخاری است که فیلم «قهرمان» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

با این حساب به ظاهر نباید منتظر حضور آخرین اثر اصغر فرهادی در جشنواره فجر باشیم مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد. پاندمی کرونا این روزها حتی سریال های نوروز 1400 را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه اصغر فرهادی به جشنواره فجر 99 نمی رسد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر