;
coinex

سریال های زمستان 99 ؛ چه سریال هایی در فصل زمستان از تلویزیون پخش خواهند شد؟

صدا و سیما برای فصل زمستان 99 چه برنامه هایی دارد؟ در این گفتار از تکراتو به سریال های زمستان 99 که از تلویزیون پخش خواهند شد میپردازیم.

مدت مدیدی است خبر خوش و امیدوارکننده ای از سینمای ایران به گوش نمیرسد، چه برسد به تلویزیون‌ آن که مدتهاست از نقطه اوج خود فاصله گرفته است.

البته که ما الان دیگر انتظار هزاردستان و دایی جان ناپلئون از تلویزیون ملی نداریم، اما حداقل دلمان برای مدارصفر درجه و در چشم باد بسیار تنگ شده است!

طرفه اینکه چندی پیش خبر قطعیت ساخته نشدن پایتخت 7 هم فهرست سریال های نوروز 1400 را از قبل بی پرو بال تر کرده است و دیگر حتی طرفداران پرشمار پایتخت نیز انگیزه ای برای نشستن پای تلویزیون ندارند!

با وجود تمام این مسائل البته، بعضا سریال ها و البته فیلم هایی نه در حد آثار گذشته، اما آنقدر جذب کننده ساخته و تولید میشود که برای مدتی نظر مردم را جلب میکند!

یکی از این موارد را شاید بتوان سریال نون خ و در مورد سریال زیرخاکی دانست که به نظر میرسد در نوروز 1400 باید منتظر آنها باشیم.

اما پیش از نوروز، یکی از فصل های نسبتا مهم رسانه ملی، فصل زمستان و سریال های زمستانی است! امسال برای زمستان قاب تلویزیون میزبان چه سریال هایی است؟ با ما در سریال های زمستان 99 همراه باشید.

سریال های زمستان 99

همانطور که پیش از این نیز گفتیم و با وجود فاصله گرفتن از بهترین سریال های ایرانی تاریخ، هنوز اما این بخش از تولیدات سیما، مقداری از جذابیت خود را حفظ کرده و توانسته مخاطبانی را در موسم هایی چون نوروز یا یلدا به خود جلب کند. امسال هم بنابر قاعده همیشگی سریال های زمستان 99 میتوانند گزینه های جالب توجهیی باشند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

البته که در زمستان سال جاری باید منتظر پخش و رونمایی از برخی از بهترین سریال های 2021 نیز باشیم. اما شاید عناوین سیمای ملی هنوز برایتان جذابیت هایی داشته باشند. در همین راستا در این گفتار به معرفی سریال های زمستان 99 خواهیم پرداخت.

تلویزیون زمستان امسال هم خود را با پخش سریال‌هایی با مضامین تاریخی ،اجتماعی و طنز از جمله سریال الف فاخر «روز‌های ابدی»، «باخانمان»، «بیگانه ای با من است» آماده کرده است.

اینکه این سریال ها چقدر خوب یا با کیفیت هستند هنوز مشخص نیست و باید برای پخش‌ آنها صبر کنیم، اما حداقل از لیست بازیگران و داستان سریال میتوان تا حدی به انسجام و کیفیت آثار پی برد. در ادامه با معرفی سریال های زمستان 99 ما را همراهی کنید.

روزهای ابدی در شبکه یک سیما

با پایان سریال پر حاشیه خانه امن، که به ماجرای نفوذ نیروهای داعشی به کشور و تهدید امنیت ملی ایران اختصاص داشت، بازهم به نظر می رسد شبکه یک قرار است در قالب سریال های سیاسی تاریخی به کار خود ادامه دهد.

سریال الف فاخر «روز‌های ابدی» (نفوذ) به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محسن آقاعلی‌اکبری، محصول جدید مرکز سیمافیلم است که بعد از سریال خانه امن به عنوان سریال جدید تلویزیون روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

سریال های زمستان 99
سریال جدید تلویزیون

سریال تلویزیونی «روزهای ابدی»، محصول جدید مرکز سیمافیلم، بر اساس روزهای پرالتهاب اوایل انقلاب اسلامی ساخته شده و در روایت بخشی از تاریخ آن روزگاران به شخصیت‌های واقعی که در اتفاقات و جریانات آن برهه موثر بودند، توجه دارد.

در روایت بخش هایی از تاریخ انقلاب اسلامی، به رشادت‌های شهیدان «مصطفی چمران» و «اصغر وصالی» نیز توجه شده است و از چهره‌های شاخص آن زمان به «ابراهیم یزدی» (وزیر امورخارجه وقت) نیز توجه دارد.

در این سریال به چگونگی تسخیر لانه جاسوسی و فعالیت گروهک‌های مختلف در آن برهه حساس پرداخته میشود. البته بعید به نظر میرسد که به پیامدهای این اقدام انقلابی جوانان و ارتباط آن با وضعیت امروز ما پرداخته شود!

بهزاد عبدی آهنگسازی مجموعه را انجام می‌دهد و آرش قاسمی هم صداگذاری کار را به عهده گرفته است. بخش جلوه‌های ویژه بصری هم به سرپرستی محمد امامی انجام شده است.

جواد شمقدری در این سریال تاریخ انقلاب را از بهمن ۵۷ تا آبان ۵۸ در ۴۲ قسمت نشان می‌دهد.

احمد نجفی، حمید گودرزی، صالح میرزا آقایی، علیرام نورایی، عبدالرحیم نوروزی، جلیل فرجاد، کاوه سماک باشی، سید جواد هاشمی، پانته آ مهدی نیا، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، امیر محمد زند، هوشنگ توکلی، ماشااله شاهمرادی‌زاده، فیلیپ ساپرکین، ایمان صراف، محمد فرزانه، فرید محمدی از جمله بازیگران این سریال هستند.

شبکه دو سیما

این شب ها سریال «بیگانه‌ای با من است» به عنوان یکی از سریال های زمستان 99 به کارگردانی احمد امینی و تهیه کنندگی بهروز مفید روی آنتن شبکه دو سیما رفته است و بنابر آنچه پیشتر نیز تاکید شده، این سریال حداقل تا اوایل بهمن ماه مهمان شبکه دو سیما خواهد بود.

«بیگانه‌ای با من است» درامی خانوادگی و البته داستانی اجتماعی را در طول دهه های 60 و 70 شمسی روایت میکند که به عنوان یکی از سریال های زمستان امسال به روی آنتن خواهد رفت.

سریال های زمستان 99
سریال جدید تلویزیون

داستان «بیگانه‌ای با من است» به عنوان یکی از جدیدترین سریال های ایرانی به نویسندگی فروغ فروهیده درباره نسا با بازی شبنم قلی‌خانی است. او که دختری از طبقه پایین جامعه است با جعل هویت خود عروس یک خانواده متمول می‌شود. این جابجایی که با فریب یک خانواده متدین همراه است، داستان پر فراز و نشیب این سریال را رقم می‌زند.

از بازیگران فصل اول این سریال می‌توان به شبنم قلی‌خانی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، سوگل طهماسبی، دنیا مدنی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند، مهدی فقیه و ونوس کانلی اشاره کرد.

شبکه سه سیما

با پایان سریال شرم در شبکه سه سیما که داستانی اجتماعی داشت، شبکه سه سیما برای نیمه اول زمستان یک سریال طنز را در نظر گرفته است. البته هنوز نمیدانیم این سریال میتواند در حد و اندازه های بهترین سریال های طنز ایرانی باشد یا نه!

این سریال جدید تلویزیون با نام «باخانمان» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی که اواسط مردادماه در شمال تهران تصویربرداری خود را آغاز کرد، قرار است بعد از سریال شرم به عنوان یکی از سریال های زمستان 99 به روی آنتن شبکه سه سیما برود.

برزو نیک نژاد که ساخت سریال هایی چون دردسرهای عظیم ، قرعه ، همسایه ها ، ویلا ، پنچری و ساخت ایران 2 را در کارنامه هنری اش دارد ، سریال باخانمان را با داستانی کمدی مقابل دوربین برد.

سریال های زمستان 99
سریال جدید تلویزیون

اگرچه تصویربرداری این سریال که طنزی اجتماعی است تا اواخر دی ماه ادامه دارد، اما شبکه سه تصمیم گرفته است برای شب‌های زمستان یک سریال طنز را پخش کند. نگارش فیلمنامه سریال «باخانمان» برعهده امیر برادران است.

افسانه بایگان یکی از بازیگران این سریال است که پس از ۲ سال با یک کار کمدی به تلویزیون باز می‌گردد.

حسن پورشیرازی، شهره لرستانی، حسام محمودی، الهام اخوان، امیر آتشانی، امیر حسین طاهری، فرزانه سهیلی، مهناز کرباسچیان، سعید امیرسلیمانی، شهرام شکیبا، خسرو احمدی و افسانه بایگان بازیگران این سریال هستند.

تدوین همزمان سریال «باخانمان» نیز به همت مهدی سعدی آغاز شده است تا برای رسیدن به آنتن به عنوان یکی از سریال های زمستان امسال آماده باشد.

سریال های زمستان 99 ؛ ارمغان شبکه نمایش خانگی چیست؟

اگر بحث سریال های زمستان 99 باشد، بدون اشاره به شبکه نمایش خانگی نمیتوان از کنار ماجرا گذشت! در بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی هم برایتان گفته بودیم که اگرچه این بخش از تولیدات سینمایی کشور در ابتدا بی جان و کم قوت به نظر میرسید، به ناگاه با افزایش حجم تولیدات و افزایش استقبال عمومی مواجه شد و طی سالهای گذشته محبویت زیادی به دست آورده است!

البته که نسبت به علل این محدودیت هم دچار ابهام و سرگیجه نیستیم، محدودیت های کار در سیمای ملی، ممنوع التصویر شدن برخی بازیگران و اساسا صرفه اقتصادی این بخش، از جمله عوامل تحریک بازیگران و سینماگران به فعالیت در این بخش به حساب می‌آید.

حالا و دیگر در زمانی که شبکه نمایش خانگی به آن سطح از توانایی و پتانسیل رسیده که سودای رقابت با سریال های تلویزیون را در سر داشته باشد، باید نگاهی داشته باشیم به تولیدات زمستان 99 در این بخش. اما سریال های زمستان امسال در شبکه نمایش خانگی به قرار زیر است.

قورباغه با هومن سیدی و نوید محمدزاده

در اولین و شاید مهمترین مورد بالاخره و پس از مدت ها انتظار و البته حاشیه، سریال قورباغه آماده پخش در شبکه نمایش خانگی شده است. نویدمحمزاده را دیگر این روزها همه میشناسند، ما در بهترین فیلم های نوید محمدزاده از علل موفقیت و میزان محبوبیت او گفته بودیم حالا قرار است در یکی از سریال های زمستان امسال حضور داشته باشد.

حلا اما این اولین بار است نوید محمدزاده و صابر ابر جلوی دوربین یک سریال نقش ‌آفرینی می‌کنند؛ آنهم یکی از جدیدترین سریال های شبکه خانگی!

سریال های زمستان 99
جدیدترین سریال های شبکه خانگی

سریال «قورباغه» در ۱۶ قسمت ساخته شده است . این مجموعه داستانی به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی و تهیه ‌کنندگی علی اسدزاده ساخته شده و نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، مهران غفوریان، آناهیتا افشار و هومن سیدی در آن بازی کرده‌اند.

آنقدر نام عوامل تولید و بازیگران جذاب و مهم است که حداقل مرا برای دیدن این سریال به عنوان یکی از جدیدترین سریال های شبکه خانگی تحریک کرده است.

سریال ملکه گدایان

ملکه گدایان جدیدترین اثر کارگردان سریال مانکن یعنی حسین سهیلی زاده است. وی در زمستان پارسال نیز با سریال موفق مانکن در نمایش خانگی بود که بسیار هم مورد توجه مخاطبین قرار گرفت. حالا و به عنوان یکی از سریال های زمستان امسال، سهیلی زاده خود را برای ملکه گدایان آماده کرده است.

سریال های زمستان 99
جدیدترین سریال های شبکه خانگی

البته از تیم بازیگران مانکن، در اثر جدید سهیلی زاده تنها نام فرزاد فرزین ثابت باقی مانده است و جالب اینکه فرزین برای بازی در این سریال و همکاری دوباره با سهیلی زاده قید حضور در سریال عاشقانه 2 که آن هم از سریال های محبوب شبکه نمایش خانگی بود را زده است.

در ملکه گدایان به عنوان یکی از جدیدترین سریال های شبکه خانگی به جز فرزاد فرزین، باران کوثری , رویا نونهالی , سولماز غنی، آرمان درویش ، محمدرضا غفاری ، پانته آ بهرام ، الهام کردا ، امین بهبودی ، یسنا میر تهماسب ، بهشاد شریفیان و علی اوجی در این پروژه همکاری دارند.

گیسو با منوچهر هادی ؛ عاشقانه دو!

اواخر بهمن ماه سال 95 بود که منوچهر هادی با اثر جدید خود یعنی سریال عاشقانه، حسابی بازار سریال های شبکه نمایش خانگی را قبضه کرده بود.

اثری که تنها با گذشت چند قسمت از آن، به خوبی در بین طرفداران سریال ها جا افتاده بود و توانسته بود رکوردهای تعداد تماشاگر  تعداد دانلود را جابجا کند!

موفقیت و محبوبیت عاشقانه سبب شد تا هادی چندین بار و در موقعیت های مختلف از ایده ساخت قسمت دوم سخن بگوید، ک البته به دلایل گوناگونی میسر نشد و به تاخیر افتاد.

سریال های زمستان 99
جدیدترین سریال های شبکه خانگی

اما بالاخره از اواسط تابستان سال جاری بود که مراحل ساخت و تولید عاشقانه 2 آغاز شد. حالا به نظر میرسد به عنوان یکی از سریال های زمستان 99 باید منتظر عاشقانه 2 نیز باشیم.

فصل دوم سریال عاشقانه با حضور هنرمندانی چون ساره بیات , محمدرضا گلزار ، هومن سیدی , حسین یاری , هانیه توسلی , سانیا سالاری و یک بازیگر ایتالیایی تولید شده است. «عاشقانه 2؛ گیسو» درامی معمایی با رویکردهای اجتماعی منجمله پولشویی است و با توجه به ساخت سریال های مختلفی که روابط رومانتیک در آن ها محور اصلی بوده، در این فصل در جهت ارتباط با مخاطب تحولی اساسی در داستان صورت گرفته است.

به عنوان نکته آخر باید گفت فارغ از موارد مذکور قرار است که سریال سیاوش (سروش محمدزاده) ، جیران آخرین کار حسن فتحی دوست داشتنی و موفق ، آهوی من مارال، که به ظاهر ادامه ای بر سریال محبوب هیولا است (مهران مدیری)، سلام بمبئی (قربان محمدپور) خاتون (تینا تینا پاکروان) ، زخم کاری (محمدحسین مهدویان) و چند سریال دیگر نیز برای پخش در شبکه نمایش خانگی در نظر گرفته شده اند که البته اطلاعات خاصی از آنها نداریم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در حصوص سریال های زمستان امسال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر