;
coinex

بهترین سریال های مهران مدیری ؛ از پاورچین تا دورهمی!

مهران مدیری بدون شک از جمله موفق ترین و محبوب ترین سینماگران معاصر ایران است. با ما در بهترین سریال های مهران مدیری همراه باشید.

مهران مدیری از آن دسته آدم هایی است که تقریبا هرکسی با برنامه ها و مجموعه سریال هایش خاطره دارد. تمام ما خاطرات جذابی از پاورچین، برره، قهوه تلخ و حتی همین دورهمی این اواخر داریم.

بحث البته بر سر گرایشات و واقعیت مهران مدیری بحثی طولانی و شاید بی سرانجام باشد، اما در اینکه او موفق ترین و بهترین طنزپرداز تاریخ معاصر ایران است شکی نیست.

او را بیشتر به سریال هایش میشناسیم، اما شاید برایتان جالب باشد بدانید در تئاتر هم کارنامه پر و پیمانی دارد، به علاوه مدتی را در رادیو گذرانده و سپس به تلویزیون و سینما وارد شده است.

در سینما و تلویزیون نیز مهران مدیری اگرچه بیشتر با سریال های ژانر طنز شناخته شده، اما باید از فعالیت های سینمایی او که البته بیشتر در چارچوب بازیگری بوده یاد کرد. البته که به چشمگیری سریال هایش نیست! با ما در بهترین سریال های مهران مدیری همراه باشید.

بهترین سریال های مهران مدیری

بهترین سریال های مهران مدیری کدامند؟ طبعا که انتخاب سختی است! به من باشد تمام سریال های مدیری را هر یک از جهتی و بنا به موقعیت زمانی خودش از جمله بهترین ها میدانم.

اما پیش از شروع فهرست بهترین سریال های مهران مدیری لازم به ذکر است که کارنامه کاری مدیری در حوزه سریال سازی شامل دو بخش اصلی و البته تا حدودی متفاوت میشود.

بهترین سریال های مهران مدیری ؛ از پاورچین تا دورهمی!
بهترین سریال های طنز مهران مدیری

یک بخش که از اوایل آغاز کار حرفه ای مدیری تا حدود یک دهه پیش را شامل میشد، همکاری های مدیری با سازمان صدا و سیما و در حقیقت مجموعه های تلویزیونی طنز مهران مدیری بود که تقریبا همگان میشناسند.

دسته دوم کارهای مدیری فعالیت های او در شبکه نمایش خانگی است که چندین مورد از مهمترین و جالب ترین کارهای مهران مدیری مربوط به آن است.

در ادامه ما این دو دسته آثار مهران مدیری را بررسی و معرفی میکنیم. در بهترین سریال های مهران مدیری با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

پاورچین / 1381

پاورچین از جمله جذابترین سریال های اولیه مهران مدیری بود که در اوایل دهه هشتاد شمسی از شبکه تهران و شبکه استانی اصفهان به طور همزمان پخش میشد.

داستان پاورچین را تقریبا همه میدانند، فرهاد (مهران مدیری) یک برره‌ای است که سال‌ها پیش برای تحصیل از برره به تهران آمده و با مهتاب مهتابی (سحر زکریا) ازدواج کرده و داماد سرخانه است.

بهترین سریال های مهران مدیری ؛ از پاورچین تا دورهمی!
بهترین سریال مهران مدیری

او که ذاتاً فردی چاپلوس است با همین روش در یک شرکت مهندسی ساختمان مشغول کار معماری شده، به تدریج، جای مدیر بخش پیشین را اشغال می‌کند و به هر صورت زندگی آرامی دارد. اما به تدریج و با ورود افراد جدیدی به داستان، وصعیت عوض میشود.

البته که نکته جذاب این سریال برای من اولین همکاری تیم معروف و موفق مهران مدیری است که تا سالها با هم همکار بودند. نویسندگان برادران قاسم خانی و البته با همکاری امیرمهدی ژوله بودند.

شاید بگویید پیش از این هم این همکاری رخ داده بله ولی این اولین پروژه ای بود که برادران آقاگلیان  یعنی مجید و حمید در قامت تهیه کننده در پروژه حاضر بودند. تهیه کنندگانی که از اینجا تا سالها بعد یعنی پایان پروژه قهوه تلخ در شبکه نمایش خانگی با مهران مدیری همراه بودند.

نقطه چین / 83ـ1382

این سریال هم از دیگر آثار محبوب و البته از بهترین سریال های مهران مدیری بود که از اواخر سال 82 تا اواسط سال 83 از شبکه سه سیما پخش میشد.

بازیگر نقش اصلی این سریال رضا شفیعی جم بود و داستان دربارهٔ یک آپارتمان سه واحدی و ساکنان آن است. ساکن یکی از خانه‌ها، صاحبخانه آپارتمان (سعید پیردوست) در نقش آقای پیردوست و پسرش (سیامک انصاری) در نقش کوروش است که مغازه‌ای نیز در نزدیکی آن دارند.

بهترین سریال های مهران مدیری ؛ از پاورچین تا دورهمی!
بهترین سریال مهران مدیری

مستأجر خانه دوم یک کاراگاه به نام اردلان پشندی (نام کوتاه اردل) (با بازی مهران مدیری) است که پس از چند قسمت بازنشسته می‌شود و کارمند شرکت خصوصی می‌شود. همسر او منیژه (سحر جعفری جوزانی) است. خانه سوم، منزل باجناق اردل، بامشاد پَهن‌فر (با بازی رضا شفیعی‌جم) همسرش (با بازی سحر ولدبیگی) در نقش مُژده است.

اردل و بامشاد در شرکت منچولبا (مرکز نهادینه‌سازی چالش‌ها و لوازم بهینه‌سازی امور) که متعلق به پدر زن آن‌ها (به نام دَدی Daddy یا جابری) (با بازی محمدرضا هدایتی) است با یکدیگر همکار هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

جدیدترین و بهترین فیلم های اکشن 2021

جایزه بزرگ / 1384

جایزه بزرگ سریال نوروزی سال 1384 بود. از آن زمان بسیار فاصله گرفته ایم و سریال های نوروز 1400 آنچنان چنگی به دل نمیزنند. بگذریم، سریال جایزه بزرگ در زمان خود محبوبیت بالایی داشت. این سریال به صورت روزانه از شبکه سه سیما پخش میشد و بازیگران اصلی آن نیز مهران مدیری و رضا شفیعی جم بودند.

بهترین سریال های مهران مدیری ؛ از پاورچین تا دورهمی!
بهترین سریال مهران مدیری

داستان دربارهٔ خانواده‌ای است که از نظر مالی وضع مناسبی ندارند. در همین هنگام یکی از آن‌ها به نام «بیژن جمالی» (با بازی مهران مدیری) خبردار می‌شود که در قرعه‌کشی بانک، برنده یک اتومبیل بسیار گرانقیمت شده‌است.

او از شنیدن این خبر خوشحال می‌شود و برای گرفتن جایزه به بانک مراجعه می‌کند اما متصدی بانک به او می‌گوید این اتومبیل را به‌طور مشترک با فردی دیگر در اراک به نام «کامبیز باقی» برنده شده‌است، از اینجا داستان های جدید شکل میگیرد.

شب های برره / 1384

یکی از مهمترین و بهترین سریال های مهران مدیری در کارنامه کاری تلویزیونی اش بدون شک داستان شب های برره بود. این سریال در حقیقت توضیحی بود برای برره روستایی که در آثار پیشین مهران مدیری و برادران قاسم خانی از آن ذکر میشد و به یکی از بهترین سریال های طنز ایرانی بدل شد که قابل مقایسه با برخی از بهترین سریال های کمدی خارجی بود.

از قضا برره با محبوبیت زیادی مواجه شد و طرفداران زیادی پیدا کرده بود، تا حدی که شوخی ها و الفاظ برره ای و حتی پول برره ای در میان مردم تا مدتها رواج داشت.

بهترین سریال های مهران مدیری ؛ از پاورچین تا دورهمی!
بهترین سریال مهران مدیری

در جریان پخش این مجموعه مباحث زیادی مطرح شد. یکی از مهمترین بحث ها همواره درباره چگونگی پایان یافتن سریال شب های برره بود. در ابتدا پخش این سریال که به دلیل ایام محرم با تاخیر مواجه شد. اما از اواخر بهمن ماه سال 84 که قرار بود پخش سریال از سر گرفته شود، در اخبار شبکه سه سیما اعلام شد که این سریال پایان یافته و ادامه ای نخواهد داشت.

موضوعی که شک و شبهه و بحث های فراوانی در پی داشت و البته بعدها حسن شکوهی مدیر تولید این سریال اعلام کرد که مشکل ممنوعیت ساخت و پخش سریال برره به درخواست جمعی از مراجع قم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2021

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

باغ مظفر / 1385

در دوران اوج فعالیت های تلویزیونی مهران مدیری به سر میبریم. دورانی که با شب های برره به عنوان یکی از بهترین سریال های مهران مدیری، او را به هرآنکس که او را نمیشناخت نیز شناساند و از طرف دیگر با مجموعه هایی چون باغ مظفر و مرد هزار چهره ادامه یافت تا قطع ناگهانی فعالیت های تلویزیونی مدیری.

بهترین سریال های مهران مدیری ؛ از پاورچین تا دورهمی!
بهترین سریال مهران مدیری

تیم کارگردانی و نویسندگی در باغ مظفر، عادت‌های دیروز را که با احوالات امروز همگون نشده در قالب دو خانواده که بازماندهٔ دورهٔ قاجارها هستند دستمایهٔ کار قرار داد.

دو خان در یک باغ با هم زندگی می‌کنند و دیواری، آن‌ها را از هم جدا ساخته. وصلتی صورت می‌گیرد و آدم‌های جدیدی وارد این باغ می‌شوند که برخلاف میل صاحبان آن، طور دیگری رفتار می‌کنند. تناقض رفتاری اهالی باغ و آدم‌های تازه‌وارد، فضای غالب طنز باغ مظفر را که از شبکه سه سیما پخش میشد تشکیل می‌دهد.

مرد هزار چهره / 1387

مرد هزار چره از آن دسته کارهای مهم اما کمتر دیده شده مهران مدیری است که از نظرِ منِ مدیری فن در زمره مهترین آثار طنز ایران جای دارد!

این مجموعه هم که از شبکه سه سیما پخش میشد، داستان آدم های اشتباهی در موقعیت های اشتباه است!  این مجموعه روایتگر داستانی اجتماعی است و موقعیت‌های مختلفی را به تصویر می‌کشد که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد تا به جای دیگری اشتباه گرفته شود.

بهترین سریال های مهران مدیری ؛ از پاورچین تا دورهمی!
بهترین سریال مهران مدیری

این سریال در حقیقت تلاشی است برای نقد آدم های اشتباه و بی تخصصی که در موقعیت نادرست مدیریتی قرار میگیرند و خواسته یا ناخواسته به جلو رانده میشوند.

ادامه این سریال تحت عنوان مرد دوهزار چهره در نوروز 88 روی آنتن شبکه سه سیما بود که در حقیقت ادامه همین ساختار و داستان اما در موقعیت های متفاوتی بود.

درحاشیه / 1394

بعد از حدود 6 سال غیبت مدیری در تلویزیون که در این مدت به سریال های شبکه نمایش خانگی مشغول بود، این یک بازگشت قدرتمندانه محسوب میشد.

یک مجموعه سرسار طنز و طعنه به ساختار پزشکی کشور و در هم کوبیدن تمام رفتارها و کردارهای زشت کادرهای مدیرتی و درمانی در برخورد با بیماران و مراجعان، هزینه های سرسام آور درمان و حتی دکترهایی که واقعا دکتر نیستند!

بهترین سریال های مهران مدیری ؛ از پاورچین تا دورهمی!
بهترین سریال های طنز مهران مدیری

البته که وضعیت کرونایی این ورزها تقدیر و تشکر از زحمات این کادرهای درمانی را برجسته کرده، اما در دوران پخش در حاشیه، افراد زیادی، تقریبا هر فردی که تجربه بستری شدن یا حضور در یک محیط درمانی را داشتند با موضوعاتی که در آن به نمایش در می‌آمد همذات پنداری داشتند.

در نهایت هم البته نقد صریح این سریال، داد پزشکان را درآورد. ابتدا با جلسه مشترک سازمان صدا و سیما و وزارت بهداشت تغییراتی در فیلمانه اعمال شد. در نهایت اما تیر خلاص با بیانیه سازمان نظام پزشکی بر تابوت این سریال وارد شد و با تغییرات مدیریتی جدید در سازمان، پخش آن متوقف شد!

ادامه این سریال تحت عنوان در حاشیه دو در وضعیتی متفاوت برای همان شخصیت های اصلی اما در زندان ساخته و پخش شد.

اما همانطور که باید بدانید مدیری صرفا در ساخت سریال های تلویزیونی مشغول نبوده است. او فعالیت قابل توجهی هم در ساخت و پخش سریال های شبکه نمایش خانگی داشته که در ادامه به بهترین های آن اشاره میکنیم.

بیشتر بخوانید:

قهوه تلخ / 1389

قهوه تلخ نه تنها از بهترین سریال های مهران مدیری که حتی از جمله بهترین سریال های ایرانی نیز بود. یک سریال نمایش خانگی در ژانر تاریخی بود.

قهوه تلخ از بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی به کارگردانی مهران مدیری و به تهیه‌کنندگی مجید آقاگلیان و حمید آقاگلیان، در سال های 1391 – 1389 و در قالب سی‌دی برای شبکهٔ نمایش خانگی تهیه شد.

بهترین سریال های مهران مدیری ؛ از پاورچین تا دورهمی!
بهترین سریال های طنز مهران مدیری

فیلمنامه‌نویسی این اثر، با همکاری امیر مهدی ژوله و خشایار الوند نوشته شد. این سریال ۳۵ بازیگر اصلی دارد که می‌توان به مهران مدیری، سحر جعفری جوزانی، سیامک انصاری، محمدرضا هدایتی، هادی کاظمی، جواد عزتی، الیکا عبدالرزاقی، عارف لرستانیورضا فیض نوروزی , سعید سلیمی اشاره نمود.

نیما زند کریمی که استاد تاریخ است با دختری آشنا می‌شود که در رابطه با دوره‌ای تاریخی تحقیق می‌کرد که در هیج کتابی چاپ نشده‌است. نیما که عقیده داشت چنین دوره‌ای وجود ندارد، برای اثبات حرف خود دختر جوان را همراهی می‌کند تا اینکه متوجه می‌شود…

گنج مظفر / 1392

گنج مظفر از جمله اولین آثار مدیری در شبکه نمایش خانگی به نویسندگی برادران قاسم خانی و تهیه کنندکی مجید و حمید آقاگلیان بود.

بهترین سریال های مهران مدیری ؛ از پاورچین تا دورهمی!
بهترین سریال های طنز مهران مدیری

قهرمان اصلی داستان، مظفر زرگنده است که با خانواده و خدم و حشم خود در باغ مظفر که تنها میراث باقی مانده از خان قلی خان، خان بزرگ منطقه قلهک است، زندگی می‌کند.

شوخی کردم / 1392

شوخی کردم…! مجموعه‌ای ویدئویی به کارگردانی مهران مدیری است که در قالب طنز برای پخش در شبکه رسانه‌های تصویری آماده شد. پس از پایان پخش تمامی قسمت‌ها این برنامه با اصلاحات و سانسورهای از شبکه ۵ سیما نیز پخش گردید.

مهران مدیری مدتی پس از اتمام تصویربرداری سریال ویلای من، پیش تولید سریال شوخی کردم را با حضور بیش از ۶۷ نفر از چهره‌های مطرح طنز ایران در بیست سال گذشته آغاز کرد.

بهترین سریال های مهران مدیری ؛ از پاورچین تا دورهمی!
بهترین سریال های طنز مهران مدیری

تولید فصل اول این سریال در دوازده مجموعه دو قسمتی به پایان رسیده و پخش اولین مجموعه آن با موضوع «خلاقیت (دروغ)» در شبکهٔ نمایش خانگی از ۱۵ دی ماه ۱۳۹۲ آغاز شد.

هیولا / 1398

هیولا یک مجموعه تلویزیونی طنز با ژانر سیاسی اجتماعی بود که از شبکه نمایش خانگی پخش میشد. این مجموعه 19 قسمتی در دوران پخش از محبوبترین سریال های شبکه نمایش خانگی محسوب میشد و یکی از بهترین سریال های مهران مدیری است.

بهترین سریال های مهران مدیری ؛ از پاورچین تا دورهمی!
بهترین سریال های طنز مهران مدیری

داستان مجموعه، خانواده شرافت را نشان می‌دهد، که از زمان پادشاهی احمدشاه می‌خواهند با شرافت زندگی کنند و همین با شرافت زندگی کردنشان دردسرهای زیادی برایشان درست کرده و آنها را به فقر می‌کشاند.

هوشنگ شرافت، سرپرست خانواده پس از مدت‌ها از شریف بودن خسته شده و دست به همکاری با خانواده یکی از دانش‌آموزانش به نام کامروا می‌زند و ناخواسته درگیر یک زندگی جنایی می‌شود و از همین راه ثروتی بادآورده به‌دست می‌آورد. داستان این مجموعه اختلاس و فساد اقتصادی را نمایان می‌کند.

قرار است قسمت دومی برای این سریال ساخته و در شبکه نمایش خانگی پخش شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین سریال های مهران مدیری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر