;
coinex

قیمت و مشخصات فنی شیائومی می 11 ؛‌ قدرتمندترین گوشی تاریخ!

شیائومی Mi 11 بالاخره و پس از مدتها انتظار معرفی شد. در این گفتار به قیمت و مشخصات فنی شیائومی می 11 خواهیم پرداخت. با ما باشید.

انتظارها به سر آمد! کمپانی محبوب و موفق شیائومی که طی سال جاری میلادی به خوبی توانسته بود در حوزه تولید و عرضه انواع اسماتفون های اندرویدی موفق عمل کند، بالاخره به شایعات و انتظارها پایان داد و مطابق زمان بندی از پیش اعلام شده از جدیدترین پرچمدار خود رونمایی کرد!

ما شب گذشته مراسم رونمایی از شیائومی می 11 را به طور کامل و برخط پوشش دادیم! اما حالا پرچمدار جدید شیائومی معرفی شده است و ما در تکراتو به رسم و روند معمول خود قصد داریم به بررسی قیمت و مشخصات فنی شیائومی می 11 پرچمدار جدید چینی ها بپردازیم.

در یک کلام و به طور کاملا خلاصه و صریح بگویم، ابرگوشی جدید شیائومی، معرکه است! اگرچه برخی با کمی مغطله به آن لقب بهترین اسمارتفون تاریخ را داده اند، اما شاید واقعا باید به این اذعان کنیم که با بررسی اولیه مشخصات فنی شیائومی می 11 متوجه شدیم این گوشی نه تنها یک سر و گردن از تمام گوشی های موجود در بازار بالاتر است، که حتی میتواند کار را برای بهترین گوشی های 2021 که هنوز حتی عرضه نشده اند بسیار سخت کند.

قیمت و مشخصات فنی شیائومی می 11 ؛‌ قدرتمندترین گوشی تاریخ!

به نظر می رسد که این شرکت برای خانواده Mi 11 فعلا عضو پرو یا مثلا اولترا در نظر نگرفته است.  همانطور که احتمالا باید بدانید، گوشی جدید شیائومی به جدیدترین پردازنده پرچمدار کوالکام، یعنی اسنپدراگون 888 مجهز است و لقب اولی گوشی مجهز به این پردازنده را یدک میکشد. این پردازنده میتواند منجر به بهبود کلی عملکرد دستگاه تا 25 درصد، نسبت به نسل قبلی پردازده های کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 شود.

این موضوع علاوه بر برجسته کردن مشخصات فنی شیائومی می 11، نتایج بسیار خوبی برای عملکرد این گوشی در تست ها گوناگون رقم زده است. چیزی که منجر به ملقب شدن Mi 11 به بهترین گوشی تاریخ شده است. و البته با در نظر گرفتن مشخصات فنی شیائومی می 11، چندان هم دور از انتظار نبود.

در ادامه به قیمت و مشخصات فنی شیائومی می 11 میپردازیم، با تکراتو همراه باشید.

بررسی و مشخصات فنی شیائومی می 11

پرچمدار جدید شیائومی در حقیقت دنباله ای بر سری موفق می 10 به عنوان یکی از بهترین گوشی های 2020 است که البته نسبت به نسل قبل خود بهبودهای زیاد و متفاوتی را تجربه کرده است.

یکی از مهمترین بهبودها همانطور که اشاره کردیم تجهیز شدن این اسمارتفون به اسنپدراگون 888 است، اما این تنها جذابیت در مشخصات فنی شیائومی می 11 نیست به عنوان یکی از بهترین گوشی های شیائومی در سال 2021 نیست!

قیمت و مشخصات فنی شیائومی می 11 ؛‌ قدرتمندترین گوشی تاریخ!
جدیدترین گوشی شیائومی

علاوه بر مشخصات فنی دستگاه، کمپانی چینی در تعیین قیمت شیائومی می 11 نیز به مانند همیشه با انتخاب یک قیمت مناسب و رقابتی از همین حالا برای تبدیل کردن پرچمدار جدید خود به یکی از پرفروش ترین های 2021 زمینه چینی کرده است.

طراحی Mi 11

در مورد طراحی پرچمدار جدید، باید گفت نسل جدید می چندان با سری قبلی خود تفاوت چشمگیری نداشته است! البته بخش مهمی از این موضوع به مقبولیت همان طرح نز طرفداران شیائومی برمیگردد.

دوربین سلفی مانن نسل قبلی در گوشه بالا سمت چپ گوشی تعبیه شده است. اما اندک تفاوتی که در طراحی پنل جلو به چشم می‌آید در خمیدگی کامل لبه های صفحه نمایش است که ظاهر خیره کننده ای به پرچمدار جدید شیائومی داده است.

قیمت و مشخصات فنی شیائومی می 11 ؛‌ قدرتمندترین گوشی تاریخ!
جدیدترین گوشی شیائومی

به علاوه کاهش ضخامت این اسمارتفون نسبت به سری قبل محسوس و قابل توجه است. در چینش قاب پشتی گوشی، ماژول دوربین می 11 به مانند روند سال گذشته در یک چارچوب مربعی شکل و در گوشه دستگاه قرار گرفته است.

شیائومی جدیدترین محصولش را در رنگ‌های مشکی، آبی روشن، آبیِ‌تیره، بنفش و قهوه‌ای عرضه خواهد کرد. رنگ قهوه‌ی و بنفش از قاب چرمی بهره می‌برد و نسخه‌ای ویژه با قاب آبی و طرح موج‌دار نیز با نام Special Edition طراحی شده است.

نمایشگر Mi 11

Mi 11 یا یک نمایشگر AMOLED در ابعاد 6.81 اینچ مجهز شده است. شرکت چینی اما رای ممانعت از افت تراکم پیکسلی این دستگاه ناگزیر به ارتقا رزولوشن نمایشگر به QHD+ شده است.

با در نظر گرفتن این موضوع تراکم پیکسلی پرچمدار جدید شیائومی به 515 پیکسل بر هر اینچ رسیده است.

جدیدترین گوشی شیائومی
جدیدترین گوشی شیائومی

نمایشگر مذکور همچنین از روشنایی ۱،۵۰۰ نیت و نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز برخوردار است و از لمس ۴۸۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. شیائومی برای محافظت از این صفحه‌نمایش، جدیدترین محافظ صفحه، یعنی گوریلا گلس Victus را به خدمت گرفته است که نسبت ب سری قبل در برابر ضربه 1.5 برابر در برابر خط و خش 2 برابر مقاوم تر است.

همانطور که پیش تر گفته بودیم این محافظ سبب میشود Mi 11 از سقوط دومتری بر روی سطح سخت نیز جان سالم به در ببرد!

دوربین

شیائومی در چینش ماژول چندگانه دوربین به مانند سری قبل همین گوشی چینش مربعی را به چینش ستونی ترجیح داده است.

حسگر اصلی دوربین پرچم‌دار جدید شیائومی ۱۰۸ مگاپیکسلی به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز و یک حسگر اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.85 درست زیر این حسگر جای گرفته است و حسگر ۵ مگاپیکلسلی ماکرو و فلش LED این مجموعه را تکمیل می‌کند.

قیمت و مشخصات فنی شیائومی می 11 ؛‌ قدرتمندترین گوشی تاریخ!
جدیدترین گوشی شیائومی

در نتیجه در این گوشی از حسگر زوم اپتیکال خبری نیست تا احتمال عرضه این حسگر برای نسخه های پرو باقی بماند. در مورد دوربین سلفی اما اتفاق خاصی رخ نداده و شیائومی از همان حسگر 20 مگاپیکسلی نسل قبل استفاده کرده است.

سخت افزار

مهمترین وجه تمایز گوشی جدید شیائومی با سایر گوشی های این کمپانی و حتی سایر گوشی های موجود در بازار تجهیز آن به اسنپدراگون 888 به عنوان اولین اسمارتفون اندرویدی است.

قیمت و مشخصات فنی شیائومی می 11 ؛‌ قدرتمندترین گوشی تاریخ!

اسنپدراگون 888 اولین پردازنده‌ای است که به‌صورت رسمی از هسته‌ی Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند. هسته‌ی X1 در مقایسه با هسته‌ی A78 می‌تواند ۳۳ درصد دستورالعمل‌های بیشتری اجرا کند و سخت‌افزار دستورالعمل‌های چندداده‌ای (SIMD)‌ و ظرفیت حافظه‌ی کش L1 و L2 آن دو برابر شده است.

پردازنده‌ی یادشده در کلاسترهای بعدی‌ به ترتیب از سه هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف A55 با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز بهره می‌گیرد.

از دیگر مشخصات پردازنده‌ی مرکزی می‌توان به ۴ مگابایت حافظه‌ی کش L3 و ۳ مگابایت حافظه کش سیستم اشاره کرد. سخت‌افزار یادشده – که کوالکام آن را Kryo 680 می‌نامد – در مقایسه با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵، نوید افزایش عملکرد ۲۵ درصدی می‌دهد.

اسنپدراگون 888 برای قدرت بخشیدن به پردازش‌ گرافیکی، از آدرنو ۶۶۰ (Adreno 660) استفاده می‌کند که در مقایسه ‌با نسل گذشته‌، رندر گرافیکی را ۳۵ درصد و بازده‌ انرژی را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

قیمت و مشخصات فنی شیائومی می 11 ؛‌ قدرتمندترین گوشی تاریخ!
قیمت شیائومی می 11

بر اساس نتایج بنچمارک ها، این سری از پردازنده های کوالکام نسبت به نسل قبل خود یعنی اسنپدراگون 865 تا 55 درصد سریعتر است. شیائومی برای به‌حداکثر‌رساندن قدرت پردازش در جدیدترین پرچم‌دارش، از رم LPDDR5 با و حافظه‌ی UFS 3.1 بهره گرفته است.

بهره مندی از دو فناوری 5G و WiFi 6 و همچنین بلندگوهای استریو توسعه داده شده با همکاری Harman Kardon از دیگر ویژگی های سخت افزاری پرچمدار جدید شیائومی است.

در بخش نرم‌افزار، سیستم‌عامل اندروید ۱۱ با رابط کابری MIUI 12.5 وظیفه‌ی اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها را برعهده خواهد داشت.

باتری و قیمت شیائومی می 11

به عنوان پایان بخش از بررسی مشخصات فنی شیائومی می 11 باید به بحث جذاب و البته مهم باتری برسیم. پرچمدار جدید شیائومی به یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که میتوان آنرا به صورت بی سیم با توان 50 وات و البته سیمی با توان 55 وات شارژ کرد. شارژ معکوس 10 وات، پشتیبانی از کوئیک شارژ +4 و پاور دلیوری 3 نیز از دیگر امکانات Mi 11 در بخش باتری هستند.

با وجود طعنه به اپل برای حذف شارژر از جبعه آیفون 12 توسط کمپانی ها مختلف که شیائومی هم جزو آنها بود، این کمپانی چینی نیز با دلایل و تقریبا بهانه هایی مشابه اقدام به حذف شارژر از جعبه Mi 11 کرده است. شما این امکان را دارید تا در صورت تمایل با پرداخت هزینه 15 دلاری یک شارژر بخرید! میگویم در صورت تمایل چراکه شیائومی کاملا شارژر را حذف نکرده است.

قیمت و مشخصات فنی شیائومی می 11 ؛‌ قدرتمندترین گوشی تاریخ!
قیمت شیائومی می 11

اگرچه شیائومی شارژر را از درون جعبه حذف کرده است اما بر خلاف اپل این به آن معنی نیست که شما مجبور به خرید شارژر جدا هستید. شیائومی Mi 11 یک شارژر رایگان ۵۵ وات GnA خارج از جعبه به کاربران علاقه مند خواهد داد.

به این ترتیب همزمان با کوچکتر شدن حجم جعبه فروش دستگاه، اگر کاربری نیاز به شارژر جدید داشته باشد، می توان آن را به رایگان و خارج از جعبه دریافت کند. این شارژر رایگان خارج از جعبه مفهومی است که اولین مرتبه توسط شیائومی مطرح می شود و صادقانه به موضوع حفظ محیط زیست با کم کردن اثرات حمل و نقل برای فروش دستگاه های این شرکت خواهد پرداخت.

قیمت و مشخصات فنی شیائومی می 11 ؛‌ قدرتمندترین گوشی تاریخ!
قیمت شیائومی می 11

قیمت شیائومی می ۱۱ با کمی افزایش در مقایسه با نسل گذشته، در بازار چین ۳۹۹۹ یوان (۶۱۲ دلار / ۵۰۰ یورو) برای نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۴۲۹۹ یوان (۶۵۷ دلار / ۵۳۸ یورو) برای نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۴۶۹۹ یوان (۷۲۰ دلار/ ۵۸۵ یورو) برای آخرین نسخه مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است.

قیمت شیائومی می 11 به طور خلاصه:
  1. قیمت شیائومی می 11 با ۸ گیگابایت حافظه رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: معادل 612 دلار
  2. قیمت شیائومی می 11 با ۸ گیگابایت حافظه رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: معادل 657 دلار
  3. قیمت شیائومی می 11 با ۱۲ گیگابایت حافظه رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: معادل 720 دلار

مشخصات فنی شیائومی می 11

در جدول زیر گزیده مهمترین مشخصات فنی شیائومی می 11 را برای شما گردآوری کرده ایم.

نام‌ دیگر Mi 11 با رم 12 گیگابایتی و حافظه‌ی 256 گیگابایتی با نام Xiaomi Mi 11 Special Edition شناخته می‌شود.
معرفی 28 دسامبر 2020
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (1 ژانویه 2021)

نمایشگر

نوع AMOLED
ابعاد 6.81 اینچ (~91.4% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل، 20:9 (~515 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس Victus
– HDR10+
– 120 هرتز
– روشنایی 1500 نیت

بدنه

ابعاد 9 × 74.8 × 62.5 میلی‌متر
وزن – 196 گرم (با قاب پشتی شیشه‌ای)
– 194 گرم (با قاب پشتی چرمی)
ساخت جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس Victus)، پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس) یا چرمی، فریم آلومینیومی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عامل در زمان عرضه – اندروید 11
– MIUI 12.5
تراشه Qualcomm Snapdragon 888 (پنج نانومتری)
پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز (Kryo 680 Prime (Cortex-X1، سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 680 Gold و چهار هسته‌ی 1.80 گیگاهرتز Kryo 680 Silver
پردازنده گرافیکی Adreno 660

حافظه

درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی 128 گیگابایت، 8 گیگابایت رم یا 256 گیگابایت، 8 گیگابایت رم یا 256 گیگابایت، 12 گیگابایت رم (Special Edition)
نوع حافظه UFS 3.1

دوربین

اصلی 108 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/1.33 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، f/1.9، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)
13 مگاپیکسل (لنز اولترا واید با پوشش 123 درجه، f/2.4)
5 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)
قابلیت‌ها فلش دوگانه، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری 8K@24/30fps، 4K@30/60fps، 1080p@30/60/120/240/480fps; لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سلفی 20 مگاپیکسل (لنز واید 27 میلی‌متری، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.4 اینچ سایز سنسور)
فیلم‌برداری سلفی 1080p@30fps، 720p@120fps

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
صدای 24 بیت/192 کیلوهرتز

باتری

باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعت
شارژر – شارژ سریع 55 وات (100 درصد در 45 دقیقه)
– شارژ سریع بی‌سیم 50 وات
– شارژ معکوس 10 وات
– پشتیبانی از Power Delivery 3.0
– پشتیبانی از +Quick Charge 4

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

شبکه

فناوری GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.2، A2DP، LE، aptX HD، aptX Adaptive
GPS بله، با A-GPS دو بانده GLONASS، GALILEO، BDS، QZSS، NavIC
NFC بله
رادیو خیر
USB USB Type-C 2.0، پشتیبانی از OTG

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، بنفش، سفید، آبی، قهوه‌ای

حال که به بررسی مشخصات فنی شیائومی می 11 پرداختیم، به نظر شما این گوشی میتواند از بهترین گوشی های 2021 باشد؟ از نظر ما  باید ببینیم در ادامه با عرضه بهترین گوشی های سامسونگ 2021 و بهترین گوشی های هواوی 2021 آیا وضعیت به گونه ای دیگر رقم می خورد؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مشخصات فنی شیائومی می 11 چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر